Europos Komisija planuoja sušvelninti automobilių pramonei taikomas CO₂ normas ir suteikti gamintojams daugiau lankstumo siekiant klimato kaitos tikslų. Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen paskelbė pasiūlymą pereiti nuo kasmetinės išmetamųjų teršalų normų peržiūros prie trejų metų ciklo, taip suteikiant automobilių gamintojams labai reikalingų lengvatų didėjančios konkurencijos ir griežtos anglies dioksido išmetimo mažinimo politikos sąlygomis.
Strateginis žingsnis pramonės iššūkių akivaizdoje
Europa siekia iki 2050 m. 90 proc. sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, o svarbiausias etapas – 2035 m., kai visos naujos transporto priemonės turės išmesti nulinį CO₂ kiekį. Tačiau pramonė susiduria su didelėmis kliūtimis, įskaitant aršią Kinijos gamintojų konkurenciją ir spaudimą prisitaikyti prie griežtos aplinkosaugos politikos.
Von der Leyen pasiūlymu išlaikomi pirminiai išmetamųjų teršalų mažinimo tikslai, tačiau pratęsiamas atitikties peržiūros laikotarpis, todėl automobilių gamintojams suteikiamas ilgesnis laikotarpis būtiniems pakeitimams įgyvendinti. „Pramonei reikia nuspėjamumo, o šis pakeitimas jį užtikrins nepakenkiant mūsų aplinkosaugos tikslams“, – teigė ji.

Klimato tikslų ir ekonominės realybės derinimas
Nors aplinkosaugos grupės tai gali vertinti kaip nesėkmę kovoje su klimato kaita, Europos Komisija tvirtina, kad ilgalaikiai klimato kaitos įsipareigojimai nesikeičia. Koregavimo tikslas – sukurti tvaresnį pramonės kelią, neaukojant konkurencingumo ar ekonominio stabilumo.
Tikimasi, kad artimiausiais mėnesiais dėl šio pasiūlymo bus diskutuojama, o automobilių gamintojai, politikos formuotojai ir aplinkosaugos organizacijos atidžiai stebės jo poveikį.
Ką manote? Ar ES turėtų teikti pirmenybę pramonės stabilumui, ar išlaikyti griežtesnes aplinkosaugos taisykles? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!