Kai automobilių gamintojas paskelbia apie modelio gamybos pabaigą, dauguma žmonių mano, kad jis išnyko visam laikui. Tačiau kai kurie automobiliai gyvena antrą gyvenimą – jie toliau gaminami tam tikrose rinkose, pagal licenciją arba juos gamina trečiųjų šalių bendrovės. Šie automobiliai prieštarauja lūkesčiams ir dažnai klesti daug metų ar net dešimtmečių po to, kai oficialiai jų gamyba turėjo būti nutraukta.
Pateikiame 10 automobilių, kurių gamyba oficialiai baigta, bet kurie vis dar rieda nuo surinkimo linijų kažkur pasaulyje.
1. Volkswagen Beetle (1938–2003, tačiau iki 2019 m. tęsė Meksikoje)
Klasikinis „Beetle“ oficialiai baigtas gaminti 2003 m., tačiau daugelį metų buvo gaminamas Meksikoje. Tiesą sakant, „Volkswagen“ tik 2019 m. nutraukė paskutinės versijos – „Última Edición“ – gamybą.

2. Lada Niva (1977–dabar )
Tvirtas „Lada Niva“ turėjo būti pakeistas kelis kartus, tačiau dėl savo paprastumo ir patikimumo buvo gaminamas toliau. Net ir pristačius modernizuotą versiją, originalus modelis vis dar gaminamas Rusijoje ir kitose rinkose.

3. Toyota Land Cruiser 70 (1984–atrinktose rinkose)
„Toyota“ daugelyje šalių oficialiai nutraukė daugelio ‚Land Cruiser 70‘ versijų gamybą, tačiau šis modelis vis dar gaminamas Artimuosiuose Rytuose, Afrikoje ir Australijoje dėl savo legendinių visureigio savybių.

4. Peugeot 405 (1987–1997, bet vis dar gaminamas Irane)
Nors Europoje 405 modelį pakeitė naujesni „Peugeot“ modeliai, jis tebegaminamas Irane, kur jį nuolat surinkinėja vietos gamintojai.

5. Ford Crown Victoria (1991–2011, tačiau toliau gamina Artimuosiuose Rytuose)
2011 m. „Ford“ oficialiai nutraukė „Crown Vic“ gamybą, tačiau policijos ir taksi versijų paklausa išlaikė ribotą gamybą, ypač Artimuosiuose Rytuose.

6. Hindustan Ambassador (1958–2014, bet atgaivintas 2017 m.)
Šis legendinis indiškas automobilis, sukurtas seno britų „Morris Oxford“ pagrindu, oficialiai baigė savo gamybą 2014 m. Tačiau 2017 m. jo gamyba buvo atnaujinta.

7. Renault 12 (1969–1980, tačiau Turkijoje ir Argentinoje tęsėsi iki 2000-ųjų.)
Šis modelis gyvavo gerokai ilgiau nei Europoje – įvairiose rinkose jis buvo gaminamas ir XXI amžiuje.

8. Mercedes-Benz G-Class (1979– Iki šiol vis dar gaminamos senos versijos)
Nors nuolat tobulinamos naujos G klasės versijos, senesni variantai vis dar gaminami kariniams ir specializuotiems tikslams.

9. Fiat 124 (1966–1985, tačiau vis dar gaminami Rusijoje kaip „Lada“ modeliai)
Oficialiai „Fiat 124“ gamyba buvo nutraukta, tačiau Rusijoje jis dešimtmečius gyvavo kaip „Lada“ ir buvo gaminamas iki pat XXI amžiaus.

10. Chevrolet Classic (sukurtas „Opel Corsa“ pagrindu, tęsiamas Pietų Amerikoje)
Nors Europoje šio modelio gamyba buvo nutraukta, Pietų Amerikoje jis išliko įvairiais pavadinimais ir buvo gaminamas iki šiol.

Kodėl šie automobiliai vis dar važiuoja?
Šių modelių ilgesnę gamybą lemia keli veiksniai:
- Didelė paklausa besivystančiose rinkose – daug senesnių modelių išlieka prieinamas ir patikimas pasirinkimas šalyse, kuriose nauji automobiliai yra brangūs.
- Tokie automobiliai kaip „Land Cruiser 70“ ir „Lada Niva“ yra beveik nesunaikinami, todėl yra būtini atšiaurioje aplinkoje.
- Parduotos gamybos teisės – daugelis automobilių, kurių gamyba nutraukta, toliau gaminami su kitais prekių ženklais ar gamintojais.
Ką manote?
Ar žinote kitų automobilių, kurie vis dar gaminami, nors jų gamyba oficialiai baigta? Ar vairuotumėte vieną iš šių „nemirtingų“ modelių? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!