Praėjusią savaitę degalų kainos Lietuvoje šiek tiek pakilo, o tai prieštarauja platesnei Europos kainų mažėjimo tendencijai. Nepaisant to, šalyje degalų kainos vis dar mažesnės nei vidutinės, palyginti su Europos Sąjunga. Tačiau kaip ilgai tai gali tęstis?
Kuro kainos: Lietuva ir ES: degalų kainos Lietuvoje ir ES
Naujausiais duomenimis, vidutinės benzino ir dyzelino kainos Lietuvoje praėjusią savaitę padidėjo atitinkamai 0,3 proc. ir 0,1 proc. Tuo tarpu vidutinės degalų kainos visose ES šalyse sumažėjo – benzinas 0,2 %, o dyzelinas – 0,1 %.
Vasario 24 d. vidutinė benzino kaina Lietuvoje buvo 1,50 euro už litrą, o dyzelino – 1,62 euro už litrą. Palyginti, ES vidutinės kainos išlieka didesnės: Lietuvos benzinas yra 12 proc. pigesnis už ES vidurkį, o dyzelinas – 1 proc. pigesnis.
Baltijos ir kaimyninių šalių palyginimas
Kaip degalų kainos Lietuvoje skiriasi nuo artimiausių kaimyninių šalių?
- Latvija ir Estija: Benzino kaina yra 1,64 euro už litrą, t. y. Lietuvos vairuotojams vis dar yra palankesnė.
- Lenkija: Benzinas kainuoja 1,49 euro už litrą, t. y. šiek tiek pigiau nei Lietuvoje. Dyzelinas taip pat 0,10 euro už litrą pigesnis nei Lietuvoje.
- Vokietija: Kainos dar didesnės – praėjusią savaitę jos padidėjo 0,1 proc..
Įdomu tai, kad Estija aplenkė Lietuvą, siūlydama pigiausią dyzeliną, kuris yra 0,07 euro už litrą pigesnis.
Kas lemia kainų pokyčius?
Degalų kainoms Lietuvoje įtakos turi keli veiksniai:
- Pasaulinės naftos kainos: JAV dolerių už barelį, o šią savaitę nukrito 3 %. Tačiau tai dar neturėjo įtakos mažmeninėms degalų kainoms.
- Mažmeninės prekybos maržos: Vasario mėn. prekybos marža padidėjo 0,01 euro už litrą, o gamintojo marža išliko nepakitusi.
- Didmeninės kainos: Didmeninės benzino kainos vasario mėn. sumažėjo 0,03 euro už litrą, o dyzelino kainos išliko stabilios.
Kodėl ES kainos krenta, o Lietuvoje kyla?
Bendresnė Europos tendencija rodo, kad degalų kainos mažėja visame žemyne, išskyrus Lietuvą ir kelias kitas šalis. Pagrindinės priežastys:
- Mažesnė paklausa kai kuriose ES rinkose.
- Skirtinga vyriausybės politika ir mokesčių struktūra įvairiuose regionuose.
- Didesnė konkurencija kai kuriose rinkose, pavyzdžiui, Lenkijoje, kur degalai išlieka pigesni.arkets like Poland, where fuel remains cheaper.
Kas toliau laukia Lietuvos degalų kainų?
Nepaisant pastaruoju metu padidėjusių kainų, Lietuva išlieka viena iš pigesnių ES šalių. Vis dėlto, didėjant maržoms ir esant nenuoseklioms kainų tendencijoms, vairuotojai turėtų stebėti rinką.
Ką manote apie degalų kainas Lietuvoje? Ar jos teisingos, ar turėtų būti mažesnės? Pasidalykite savo nuomone komentaruose!