Jau daugelį metų potencialūs elektromobilių (EV) pirkėjai labiausiai baiminasi dėl ridos. Tačiau didėjant akumuliatorių talpai ir gerėjant transporto priemonių efektyvumui, šią baimę pamažu keičia nauja problema: „įkrovimo baimė“. Daugelis elektromobilių vairuotojų dabar mažiau nerimauja dėl to, ar jiems užteks nuvažiuojamo atstumo, o labiau dėl to, ar prireikus ras veikiančią ir laisvą įkrovimo stotelę.
Įkrovimas namuose ir viešasis įkrovimas – esminis skirtumas
Jei turite galimybę įkrauti elektromobilį namuose, tai nesukelia jokių rūpesčių. Tereikia per naktį prijungti prie elektros tinklo, o ryte transporto priemonė bus visiškai įkrauta. Šis būdas yra ne tik patogus, bet ir ekonomiškas, nes įkrovimas namuose naudojant kintamosios srovės energiją yra pigesnis nei benzininio ar dyzelinio automobilio degalų papildymas.
Tačiau ilgesnėms kelionėms reikia naudotis viešąja įkrovimo infrastruktūra, o čia kyla problemų.
Pasaulinė problema – nepakankamai greitųjų įkroviklių
Įkrovimo tinklai plečiasi, tačiau greitųjų įkroviklių (nuolatinės srovės įkrovimo stotelių) vis dar per mažai. Europos alternatyviųjų degalų observatorijos duomenimis, greitųjų įkroviklių trūkumas tebėra didžiausia elektromobilių vairuotojų problema.
„Shell“ atlikto tyrimo duomenimis, 60 proc. elektromobilių savininkų yra pasirengę važiuoti toliau, kad rastų patikimą įkroviklį, užuot rizikavę sustoti prie vieno, kuris gali būti sugedęs arba užimtas.
„Ridos baimę“ pakeitė „įkrovimo baimė”
Dabar automobilių gamintojai pripažįsta naują iššūkį – „įkrovimo baimę“. Vairuotojams dabar labiau rūpi ne tai, ar jiems užteks nuvažiuojamo atstumo, o tai, ar jie ras veikiančią ir prieinamą įkrovimo stotelę.
- Nors daugelis įkrovimo tinklų siūlo programėles, kuriomis galima rasti stoteles, šios programėlės ne visada pateikia naujausią informaciją apie stotelių prieinamumą realiuoju laiku. Vairuotojai dažnai atvažiuoja į stotelę ir randa ją užimtą arba neveikiančią.
Elektromobilių vairuotojų sunkumai viešajame įkrovime
Net ir tada, kai elektromobilio vairuotojas randa greitojo įkrovimo stotelę, gali kilti keletas problemų:
- Netinkamai veikiantys įkrovikliai – kai kurios stotys nepradeda įkrovimo dėl ryšio tarp transporto priemonės ir įkroviklio klaidų.
- Įkrovimo kabelių problemos – kartais įkrovimo kabeliai tinkamai neišsiskleidžia, todėl vairuotojas užstringa iki 40 minučių.
- Įkraunamos hibridinės transporto priemonės užima greitojo įkrovimo stoteles – kai kurie iš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai (PHEV) gali būti įkraunami tik lėta kintamąja srove, tačiau jie vis tiek kelias valandas blokuoja nuolatinės srovės įkrovimo stoteles, neleisdami jomis naudotis visiškai elektra varomoms transporto priemonėms.
- Įkroviklių dalijimasis mažina greitį – daugelis nuolatinės srovės įkroviklių dalijasi maksimalią galią dviem transporto priemonėms, o tai reiškia, kad įkrovimo laikas padvigubėja, kai vienu metu prijungiami du automobiliai.
Geriausias sprendimas – turėti savo įkroviklį
Kol kas labiausiai be streso elektromobilio nuosavybę galima įkrauti tik namuose. Neturėdami galimybės naudotis nuosavu įkrovikliu, vairuotojai turi:
- Kruopščiai planuoti ilgas keliones, tikrinti įkroviklių vietas ir jų prieinamumą.
- Naudotis tokiomis programėlėmis kaip „PlugShare“, kad rastų gerai įvertintas stoteles.
- Numatyti galimus vėlavimus ir būti pasirengusiems laukti laisvo įkroviklio.
Perėjimas prie elektromobilių vyksta sparčiai, tačiau be didelės greitojo įkrovimo infrastruktūros plėtros daugelis vairuotojų ir toliau patirs „įkrovimo baimę”, o ne visiškai įsisavins elektromobilį.