Elektromobilių ateitis priklauso ne tik nuo ridos, bet ir nuo įkrovimo greičio. Neseniai Norvegijos automobilių federacijos (NAF) atliktas žiemos įkrovimo bandymas, kurio metu buvo išbandyti 24 elektromobilių modeliai, atskleidė netikėtus rezultatus ir pabrėžė efektyvios įkrovimo technologijos svarbą. Tai ypač aktualu Lietuvos rinkai, kurioje šaltos žiemos gali turėti didelės įtakos elektromobilių veikimui.
Atliekant bandymą daugiausia dėmesio skirta įkrovimo laikui nuo 10 % iki 80 % akumuliatoriaus talpos naudojant 350 kW įkroviklį. Šis diapazonas yra labai svarbus, nes jis atspindi labiausiai paplitusį elektromobilių vairuotojų įkrovimo scenarijų. Geriausiai pasirodė „Lotus Emeya“, kurio įkrovimo laikas buvo vos 16 minučių, o didžiausia įkrovimo galia – 331 kW (palyginti su gamykline 350 kW).
Nuo jų nedaug atsiliko „Porsche Taycan RWD“ (19 minučių, 287 kW) ir „Hyundai Ioniq 5“ (20 minučių, 256 kW). Šie rezultatai rodo didelę įkrovimo technologijų pažangą, todėl elektromobiliai tampa praktiškesniu pasirinkimu ilgoms kelionėms net ir šaltesnio klimato šalyse.
Tačiau bandymas atskleidė ir netikėtų rezultatų. Nors „Tesla“ garsėja greito įkrovimo galimybėmis, „Model 3“ rezultatai neatitiko lūkesčių. Nepaisant to, kad didžiausia įkrovimo galia buvo 226 kW (palyginti su reklamuojama 250 kW), nuo 10 % iki 80 % įkrovimo užtruko 32 minutes. Tai buvo lėčiau nei kai kurių mažesnės didžiausios galios automobilių. NAF ekspertai paaiškino, kad „Tesla“ įkrovimo kreivė, pasiekus tam tikrą įkrovimo lygį, smarkiai krenta, todėl bendras įkrovimo laikas yra lėtesnis.
„Peugeot E-3008“ bandyme pasirodė prasčiausiai – jo įkrovimas užtruko 41 minutę, o didžiausia galia siekė tik 126 kW (palyginti su reklamuojama 160 kW). Tai rodo, kaip svarbu atlikti bandymus realiomis sąlygomis, nes reklamuojami duomenys ne visada atspindi tikrąjį našumą.
NAF pabrėžė, kad dėmesys 10-80 % įkrovimo laikui tiksliau atspindi realaus įkrovimo patirtį nei vien tik didžiausia įkrovimo galia. Jie taip pat perspėjo, kad gamintojai neskelbia tik 30-80 % įkrovimo trukmės, nes tai gali paslėpti prastą įkrovimo našumą esant mažesniam akumuliatoriaus įkrovimo lygiui.
Reikšmė Lietuvai:
Lietuva, kurioje žiemos šaltos, susiduria su panašiais iššūkiais kaip ir Norvegija, susijusiais su elektromobilių veikimu. Todėl šio testo išvados labai svarbios Lietuvos vartotojams, svarstantiems galimybę įsigyti elektromobilį. Greitasis įkrovimas yra labai svarbus siekiant sumažinti nerimą dėl ridos, ypač žiemą, kai akumuliatoriaus veikimui gali turėti įtakos žema temperatūra. Rezultatai pabrėžia, kad svarbu rinktis elektromobilį su efektyvia įkrovimo technologija, nes tai gali turėti didelę įtaką bendrai naudojimo patirčiai.