Prietaisų skydelyje pamatę mažą geltoną įspėjamąją lemputę galite iškart sugadinti savo dieną, ypač jei tai DPF (dyzelino kietųjų dalelių filtro) indikatorius. Daugelis dyzelinių automobilių savininkų baiminasi šios lemputės, ir ne veltui: užsikimšęs DPF filtras gali lemti brangiai kainuojantį remontą. Tačiau, priešingai nei mano daugelis vairuotojų, nedelsiant sustabdyti automobilį yra blogiausia, ką galite padaryti.
Kas yra DPF filtras ir kodėl jis svarbus?
Dyzelino kietųjų dalelių filtras (DPF) yra labai svarbi šiuolaikinių išmetimo sistemų dalis, skirta suodžiams ir kitoms mikroskopinėms dalelėms, susidarančioms deginant degalus, surinkti. Jis jau daugelį metų yra standartinė dyzelinių variklių funkcija, tačiau kai kuriuose naujesniuose benzininiuose varikliuose jis taip pat naudojamas.
Kai filtre susikaupia per daug suodžių, sistema įspėja vairuotoją įspėjamąja lemputė ir praneša, kad reikia atlikti regeneraciją – procesą, kurio metu aukštoje temperatūroje sudeginamos įstrigusios dalelės. Ignoruojant šį įspėjimą gali sumažėti variklio našumas, padidėti degalų sąnaudos ir net smarkiai sugesti turbokompresorius arba variklis.

Ką daryti, kai užsidega DPF lemputė?
Jei užsidega DPF įspėjamoji lemputė, nepanikuokite! Tai nebūtinai reiškia, kad laukia brangus remontas. Geriausia būtų imtis veiksmų. Važiuokite toliau, tačiau tinkamomis sąlygomis.
Gamintojai rekomenduoja važiuoti greitkeliu ar atviru keliu ir ilgesnį laiką palaikyti didesnį variklio sūkių dažnį (apie 2 500-3 000 aps/min). Tai padeda išmetamosioms dujoms pasiekti reikiamą temperatūrą (iki 600 °C), kad susikaupę suodžiai sudegtų. Paprastai 15-30 minučių pastovaus važiavimo tokiomis sąlygomis aktyvaus regeneravimo procesas automobilyje įsijungia, filtras išsivalys ir išsijungs įspėjamoji lemputė.

Kada reikalingas profesionalus valymas arba keitimas
Jei saviregeneracijos metodas nepadeda, gali prireikti apsilankyti pas mechaniką. Specialistai filtrui išvalyti naudoja specializuotą įrangą, o ši paslauga paprastai kainuoja nuo 65 iki 130 eurų.
Tačiau jei DPF filtras yra pernelyg užsikimšęs arba pažeistas, vienintelė išeitis gali būti jį pakeisti. Priklausomai nuo automobilio markės ir modelio, naujas filtras gali kainuoti nuo 450 iki daugiau nei 1800 eurų – tai didelės išlaidos, kurių daugelis vairuotojų norėtų išvengti.

Brangiai kainuojanti klaida: DPF filtro šalinimas
Siekdami išvengti šių išlaidų, kai kurie vairuotojai renkasi neteisėtą ir aplinkai kenksmingą sprendimą – visiškai pašalina DPF filtrą. Nors tai gali atrodyti greitas sprendimas, jis turi rimtų pasekmių.
- Teisinės sankcijos: Daugelyje šalių, įskaitant Lietuvą, vairavimas be DPF yra neteisėtas. Jei būsite pagauti, jums gali būti skirta iki 1100 eurų bauda ir atimta transporto priemonės registracija.
- Neįvykdytos patikros: Automobiliai be DPF dažnai neatlieka privalomųjų išmetamųjų teršalų patikrų, todėl juos vairuoti draudžiama.
- Žala aplinkai: Be DPF filtro automobilis išmeta daug daugiau kenksmingų teršalų, o tai prisideda prie prastos oro kokybės.

Kaip išvengti būsimų DPF problemų?
Geriausias būdas išvengti DPF problemų – prevencinė techninė priežiūra:
- Reguliariai važiuokite didesniu greičiu – Išvažiuokite su automobiliu į greitkelį, kad filtras natūraliai atsinaujintų.
- Naudokite aukštos kokybės degalus – prastesnės kokybės dyzelinas gali prisidėti prie greitesnio suodžių kaupimosi.
- Laiku keiskite alyvą – Dėl nešvarios alyvos gali dažniau susidaryti suodžių.
Šiek tiek dėmesio vairavimo įpročiams gali padėti sutaupyti tūkstančius eurų remontui ir užtikrinti sklandų automobilio veikimą.
Ar kada nors susidūrėte su DPF filtro problemomis? Pasidalykite savo patirtimi žemiau esančiuose komentaruose!