Naudoto automobilio rida dažnai yra vienas pirmųjų dalykų, kuriuos pirkėjai tikrina ieškodami naudotos transporto priemonės. Tačiau kiek kilometrų laikoma „daug“? Vieni mano, kad 100 000 km jau yra daug, o kiti teigia, kad gerai prižiūrimam automobiliui priimtina net 300 000 km. Atidžiau pažvelkime, kas yra normalu ir į ką reikėtų atkreipti dėmesį perkant naudotą automobilį.
Odometro rodmenų atsukimas: Mažėjanti problema
Daugelį metų odometrų sukčiavimas buvo plačiai paplitusi problema naudotų automobilių rinkoje. Tačiau griežtesnės taisyklės, pavyzdžiui, privalomi odometrų rodmenys per technines apžiūras, gerokai sumažino šią praktiką. Todėl dabar dažniau galima pamatyti automobilių su realiais ridos duomenimis, pavyzdžiui, 250 000 ar net 400 000 km.
Pirkėjai pamažu prisitaikė prie realybės, kad didelės ridos automobiliai nebūtinai yra blogi. Vis dėlto itin didelę ridą turinčių automobilių kaina paprastai būna mažesnė nei tų, kurių odometro stulpelis rodo mažiau kilometrų.
Kokia yra vidutinė 10 metų senumo automobilio rida?
Įprastinė metinė rida priklauso nuo šalies. Remiantis „CarVertical“ duomenimis, vidutinė metinė rida Lietuvoje yra apie 18 000 km, t. y. palyginti nedaug, palyginti su kitomis Europos šalimis:
- Vokietijoje – 22 542 km per metus
- Prancūzija – 23 775 km per metus
- Nyderlandai – 29 851 km per metus (didžiausias rodiklis tarp tirtų šalių)
- Šveicarija – 19 151 km per metus
- Italija – 20 916 km per metus
Remdamiesi šiais skaičiais galime apskaičiuoti numatomą 10 metų senumo automobilio ridą:
- Lietuva: 100 000-200 000 km
- Lenkija: 110 000-180 000 km
- Vokietija: 135 000-225 000 km
- Nyderlandai: 170 000-298 000 km
Taigi 200 000 km nuvažiavęs Vokietijoje importuotas automobilis yra visiškai normalus, o olandiškas automobilis gali būti nuvažiavęs daugiau nei 300 000 km ir vis dar geros būklės.
Dyzelinas ir benzinas: Kokie automobiliai nuvažiuoja daugiau kilometrų?
Variklio tipas turi didelę reikšmę automobilio ridai. Dyzeliniais automobiliais paprastai nuvažiuojama daugiau nei benzininiais, nes dėl degalų taupymo jie labiau mėgstami tolimoms kelionėms. Neretai galima rasti 15 metų senumo dyzelinį automobilį, kurio odometro stulpelyje yra 500 000 km.
Vis dėlto yra ir mažesnės ridos dyzelinių automobilių – kai kurie savininkai dyzelinius variklius renkasi net trumpoms kelionėms arba turi kelias transporto priemones. Vis dėlto, svarstant apie mažos ridos dyzelinį automobilį, patariama būti itin atsargiems, nes tai gali reikšti, kad automobilio rida yra suklastota arba dirba pernelyg didele tuščiąja eiga (o tai kenkia dyzeliniams varikliams).
Ar 10 metų senumo automobilis yra per senas?
Daugeliui pirkėjų 10 metų senumo automobilis gali atrodyti senas, tačiau per pastarąjį dešimtmetį automobilių technologijos gerokai pažengė į priekį. 2015 m. automobiliai nė iš tolo neprimena senstelėjusių 1990-ųjų ar 2000-ųjų metų pradžios modelių.
Prieš dešimt metų gamintojai išleido tokius modelius kaip „Audi A4 B9“, „Volvo XC90 II“, „Volkswagen Passat B8“ ir „Mercedes-Benz C-Class W205“ – visi jie vis dar atrodo šiuolaikiškai, yra gerai įrengti ir gali užtikrinti sklandų vairavimą.
Pirkėjai turėtų įvertinti ne tik pagaminimo metus, bet ir:
- Ar automobilis buvo reguliariai prižiūrimas?
- Ankstesnių savininkų vairavimo stilių – agresyvus vairavimas gali greičiau susidėvėti komponentai.
- Variklio ir pavarų dėžės būklę – ar buvo atlikti visi būtini remonto darbai?
Ar 100 000 km yra per daug?
Daugelis pirkėjų vis dar abejoja pamatę automobilį, kurio rida viršija 100 000 km, manydami, kad tai per daug. Tačiau šiuolaikiniai varikliai yra sukurti taip, kad gali tarnauti daug ilgiau, jei jie yra gerai prižiūrimi.
Agresyviai vairuojamas automobilis, kuris buvo prastai prižiūrimas, gali būti nusidėvėjęs jau nuvažiavęs 100 000 km, o kitas automobilis, nuvažiavęs 200 000 km, gali būti puikios būklės, jei jam buvo tinkamai atlikta techninė priežiūra. Kai kurie didelės ridos automobiliai netgi lenkia mažos ridos automobilius, nes dauguma svarbiausių komponentų jau buvo pakeisti.
Pagrindinė išvada: Automobilių rida yra tik vienas iš veiksnių – techninės priežiūros istorija yra kur kas svarbesnė.
Pirkdami naudotą transporto priemonę, atsižvelkite į šiuos svarbiausius dalykus:
Vokiškas automobilis paprastai turi daugiau kilometrų nei lietuviškas.
- Dyzeliniai automobiliai sukaupia daugiau kilometrų – tačiau jie yra sukurti ilgiems atstumams.
- 10 metų senumo automobiliai vis dar yra modernūs – naujesni modeliai turi pažangių funkcijų ir saugos sistemų.
- 100 000 km nėra daug – gerai prižiūrimas automobilis gali tarnauti gerokai ilgiau.
Ar pirktumėte automobilį, kurio rida viršija 250 000 km, ar pirmenybę teikiate mažos ridos transporto priemonėms? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!