Naudotų automobilių rinkoje siūloma vis daugiau hibridinę pavarą turinčių naujų, kelerių ar daugiau nei dvidešimties metų senumo automobilių, B klasės miesto automobilių, kompaktų, universalų, visureigių ir elegantiškų limuzinų. Pasirinkimas didžiulis. Naudoti hibridiniai automobiliai – prieš perkant juos reikia kruopščiai patikrinti ir ypatingą dėmesį reikia atkreipti į papildomas įrangos savybes, būdingas tik šio tipo transporto priemonėms.
Ne visi hibridiniai automobiliai yra vienodi
Prieš nusprendžiant įsigyti naudotą hibridinį automobilį, svarbu prisiminti, kad yra daugybė hibridų tipų. Tik naujausi PHEV hibridai leidžia įkrauti akumuliatorių iš 230 V elektros lizdo (arba iš įkroviklio) ir leidžia mieste nuvažiuoti iki 50 km elektriniu režimu (tik elektros varikliu). Senesniuose automobiliuose elektriniu režimu galima nuvažiuoti iki 3 kilometrų. Dar kituose – nė kilometro, nes elektros variklis naudojamas tik vidaus degimo varikliui palaikyti, siekiant sumažinti degalų sąnaudas.
Naudoti hibridiniai automobiliai – tikrinimas prieš perkant ( žingsnis po žingsnio)
Naudoti hibridiniai automobiliai ir jų patikra šiek tiek skiriasi nuo standartinio dyzelinio ar benzininio automobilio būklės patikrinimo.
- Kaip ir bet kurio kito automobilio atveju, verta pradėti tikrinti transporto priemonę pagal jos VIN numerį. Taip pat rekomenduojame nemokamai patikrinti ar transporto priemonė neturi apribojimų.
- Kitas žingsnis – apžiūrėti automobilį „gyvai“ ir išbandyti jį važiuojant.
- Toliau automobilį reikėtų patikrinti autoservise, kur bus patikrinta pakabos, stabdžių sistemos, vairo sistemos ir važiuoklės būklė.
- Paskutinis žingsnis – patikrinti automobilį autoservise. Jei tai hibridinis automobilis, tai turėtų būti autoservisas, galintis diagnozuoti energijos valdymo sistemos, ličio jonų akumuliatoriaus (arba kitos technologijos), akumuliatoriaus aušinimo sistemų būklę ir pan. Apsilankymą galima suskirstyti į dvi vietas: pirmojoje, standartinėje dirbtuvėje, patikrinti variklio, pavarų dėžės ir transporto priemonės įrangos būklę, o specializuotoje dirbtuvėje – akumuliatoriaus ir energijos valdymo sistemos būklę.
Naudoti hibridiniai automobiliai su sumontuotomis dujomis
Tokiais suskystintųjų dujų automobiliais dažnai naudojasi tradiciniai taksi vairuotojai, taip pat taksi vairuotojai, dirbantys su programėlėmis („Wolt“, „Bolt“, „Uber“ ir kt.), maisto produktų tiekėjai, prekybos atstovai ir kt. Jie naudojami sunkiam darbui, be to, siekiant generuoti kuo mažesnes techninės priežiūros išlaidas. Todėl juose montuojamos dujų įrangos, atliekama ilgaamžė techninė priežiūra (alyva keičiama kas 30, 40 ar net 60 000 km). Dėl to, kad jie daugiausia eksploatuojami miestuose ir važiuoja dešimtis kartų per dieną, jie smarkiai dėvisi.
Nepaisant jų jauno amžiaus, reikės pakeisti nemažai dalių (starterį, dviejų masių smagratį su sankaba, stabdžių sistemos dalis ir t. t.). Tokio automobilio variklis bus susidėvėjęs ir pavargęs, kaip ir pavarų dėžė. Dėl to, kad tokiuose automobiliuose buvo vežami keleiviai arba kroviniai (tarnybiniuose automobiliuose, kurie galėjo būti naudojami ir kaip lengvosios transporto priemonės), jų salonas taip pat gali būti labai susidėvėjęs.
CVT automatinė pavarų dėžė ir susiję komponentai
Naudoti hibridiniai automobiliai neturi standartinių mechaninių pavarų dėžių. Juose dažniausiai montuojamos bepakopės automatinės CVT transmisijos. Prieš perkant automobilį svarbu atidžiai patikrinti automatinės transmisijos, taip pat transmisijos komponentų būklę.
Kai kurie CVT automatinių pavarų dėžių modeliai turi prastą reputaciją tarp naudotojų ir yra laikomi labai nekokybiškais. Dar blogiau, kad tokios pavarų dėžės remontas yra labai brangus.
Netinkama techninė priežiūra gali turėti įtakos transmisijos problemoms. Pirmtakas galėjo sutaupyti pinigų transmisijos alyvos keitimui, kuris nėra pigus.
Ličio jonų akumuliatorius su automobilio akumuliatoriaus valdymo sistema
Tokiu atveju reikia atidžiai patikrinti akumuliatoriaus talpą, jo efektyvumą ir aušinimo sistemos efektyvumą. Pasitaikė atvejų, kai dėl aušinimo ventiliatoriaus gedimo arba nepakeitus aušinimo ventiliatoriaus filtro buvo sugadintas akumuliatorius. Specialistai turi patikrinti, ar tinkamai veikia energijos valdymo sistema. Verta prisiminti, kad akumuliatoriaus aušinimo sistema gali būti sujungta su automobilio oro kondicionavimo sistema.
Apšvietimas, pagamintas naudojant LED technologiją
Teoriškai žibintai su LED technologija turėtų tarnauti visą automobilio techninį tarnavimo laiką. Praktikoje pasitaiko gedimų, kuriuos lemia daugybė veiksnių: patekusi drėgmė, blogai suprojektuotas salonas, kuriame atskiri komponentai perkaista, nekokybiški komponentai ir pan.
Sugadintas jutiklinio ekrano monitorius
Šiuolaikiniuose automobiliuose įrengti informaciją rodantys monitoriai (dažnai pakeičiantys prietaisų skydelį) ir jutikliniai ekranai, naudojami automobilio įrangai valdyti.
Šių prietaisų gedimai nėra tokie jau reti. Ne kiekvienas automobilio naudotojas turi švelnius pirštus.
Žinokite apie brangias aptarnavimo dalis
Kai kurios hibridinių automobilių techninės priežiūros dalys yra daug brangesnės nei standartiniuose automobiliuose naudojamos dalys.
Hibridinis automobilis gali susidurti su įprastam benzininiam (arba dyzeliniam) automobiliui būdingomis problemomis. Taip pat gali „kentėti“ nuo tipiškų naudotų benzininių (ir dyzelinių) automobilių problemų, nes hibridinius automobilius su dyzeliniais varikliais gamino prancūzai.
- Naudotas hibridinis automobilis gali būti patyręs avariją arba užliejimą.
- Automobilis gali turėti smarkiai susidėvėjusį variklį.
- Automobilis gali turėti sugadintą elektros ir elektroninę įrangą.
- Automobilis gali būti surūdijęs, jo dažai gali būti apleisti, sutrūkinėję arba nusilupę.
- Gali neveikti daugelis salono įrangos komponentų.