Atsargą rodanti lemputė nieko nereiškia. Daugelis vairuotojų naudoja papildomą rezervą, kai rida rodo 0 km. Nes jie žino, kad tai įmanoma ir kad gali nuvažiuoti keliasdešimt kilometrų. Tačiau jie nežino, kad tai gali jiems labai pakenkti.
Anksčiau tai buvo degalų matuoklis, o šiandien – kompiuteris, kuris apskaičiuoja nuvažiuojamą atstumą pagal degalų kiekį bake. Šiais laikais tuo pasikliaujame, ir daugelis patyrusių vairuotojų puikiai žino, kad nulinis nuvažiuojamasis atstumas dar nereiškia tuščio bako. Apie rezervo lemputę beveik niekas nesuka sau galvos, o ji yra svarbi.
Jei į automobilio eksploataciją žiūrėsime grynai techniškai, oranžinė rezervo lemputė reiškia, kad turėtume kuo greičiau pripildyti degalų. Tiesa, kad rezervo lemputė nerodo gedimo, tačiau jos negalima ignoruoti. Už jos ignoravimą galite brangiai sumokėti.
Važiavimas su rezervu kenkia degalų sistemai, o pakartotinis važiavimas su itin mažu degalų kiekiu gali būti net mirtinai pavojingas mūsų automobiliui. Atminkite, kad degalų siurblys, esantis bake arba prie jo, yra aušinamas ir tepamas degalais. Važiuodami su mažu degalų kiekiu atimame iš jo ir viena, ir kita, be to, kyla pavojus, kad sistema gali užsikimšti oru, o tai tik pagreitina siurblio nusidėvėjimą.
Sugedęs degalų siurblys nėra rimčiausia važiavimo su „ant rezervu“ pasekmė. Degalų siurblio pakeitimas paprastai kainuoja nuo šimto iki maždaug 500 eurų, tačiau jo gedimo pasekmės gali būti tikrai brangios. Degalų įpurškimo siurblio, kuris gali užsikimšti ir užsikimšti, keitimas kainuoja dar kelis šimtus.
Kas gali nutikti?
Žemo slėgio degalų siurblys yra vienas iš pirmųjų tiekimo sistemos komponentų. Tai vienintelis mechaninis siurblys, esantis bake. Tokio siurblio užsikišimas dėl važiavimo esant mažam degalų kiekiui ir neretai vėdinant, kelia didžiulę riziką užteršti baką nuodėguliais. Problema tampa dar rimtesnė, kai šios drožlės patenka į degalų sistemą. Taip yra todėl, kad tada susiduriame su įpurškimo siurbliu ir purkštukais. Kiekviena iš šių dalių kainuoja keletą šimtų eurų.
Žinoma, degalų sistemoje yra ir apsauga – degalų filtras, dažniausiai esantis variklio skyriuje. Taip pat yra filtras prie degalų siurblio. Deja, vairuotojai retai keičia šiuos filtrus, todėl jie pažeidžiami ir filtravimas pablogėja. Dėl to gali susidaryti situacija, kai dėl netinkamo filtro veikimo sistemoje susidaro nedideli užsikimšimai ir dėl to užstringa kitas siurblys – įpurškimo siurblys.
Aukšto slėgio degalų siurblio užpildymas (dėl užsikimšimo dėl oro) yra gana dažnas dyzelinių automobilių gedimas. Dažniausiai tuose, kurie dažnai važinėja su atsarga arba turi ventiliuojamą degalų sistemą. Taip gali atsitikti neatidžiai pakeitus filtrą, neatleidus oro iš sistemos.
Todėl venkite, kad rezervo lemputė apskritai užsidegtų, o jei užsidegė, kuo greičiau papildykite degalų atsargas. Tiesiog per daug rizikinga bet kokiu tikslu pritrūkti degalų.