Ilgus dešimtmečius „Volvo“ buvo praktiškų, skardinių universalų, pasižyminčių patikimumu, saugumu ir erdvumu, sinonimas. Tačiau Švedijos automobilių gamintojas oficialiai keičia savo strategiją – ateityje naujų universalų modelių nebus. Vietoj to „Volvo“ daugiausia dėmesio skirs visureigiams ir sedanams, kaip patvirtino generalinis direktorius Jimas Rowanas.
Kodėl „Volvo“ atsisako universalų?
Kalbėdamas apie bendrovės strateginį pokytį, J. Rowanas atvirai pripažino, kad rinka pasikeitė, todėl universalūs automobiliai tapo mažiau perspektyvūs. „Brangiai kainuoja pateikti rinkai skirtingus modelius, brangiai kainuoja tuos modelius išlaikyti rinkoje“, – aiškino jis. „Todėl turime pasirinkti: ar, pavyzdžiui, užuot išleidę [naują] V90 modelį, ne geriau tą automobilį pozicionuoti šiek tiek kitaip?“
Užuot kūrusi visiškai naujus universalų modelius, „Volvo“ dabar daugiausia dėmesio skiria esamų automobilių variacijoms, pavyzdžiui, „Black Editions“ ir „Cross Country“ versijoms. Toks požiūris leidžia bendrovei racionalizuoti sąnaudas ir tuo pačiu metu pasiūlyti įvairovę savo pagrindinėje gamoje.
Ar „Volvo“ daro klaidą?
Sprendimas atsisakyti posesijų neapsieina be ginčų. „Volvo UK“ komercijos direktorius Robertas Deane’as neseniai pareiškė, kad 2023 m. nutraukti V60 ir V90 modelių gamybą buvo klaida, nes klientai, ieškantys universalų, paprasčiausiai rinkosi kitas markes.
Tačiau Rowanas tvirtai tiki, kad „Volvo“ stiprybė slypi kitur. „Mes labai sąmoningai renkamės, kur norime žaisti. Mūsų išskirtinumas yra visureigiai: didelis važiavimo aukštis, labai saugūs – ir manome, kad galime apginti šią poziciją prieš konkurentus.“
Kas toliau laukia „Volvo“?
Šis strategijos pokytis gali lemti sportiškesnių, didelio pravažumo sedanų ir visureigių, skirtų konkuruoti su „Audi RS“ ir BMW M modeliais, atsiradimą. „Volvo“ vyriausiasis produktų ir strategijos vadovas Erikas Severinsonas (Erik Severinson) užsiminė, kad prekės ženklas tiria į našumą orientuotus automobilius savo pagrindiniuose segmentuose, o ne išsišakoja į visiškai naujas kategorijas.
Laikydamasi šios naujos krypties, „Volvo“ jau parodė ES90 ir ruošiasi pristatyti EX60 – elektrinę atnaujinto XC60 alternatyvą. Be to, jau galima užsisakyti EX30 Cross Country, tvirto visureigio – mažiausio „Volvo“ elektromobilio – versiją, kuri netrukus bus pristatyta.
Ar klientai priims naują „Volvo“ kryptį?
Nors „Volvo“ žingsnis yra finansiškai prasmingas, ilgamečiams markės gerbėjams gali būti sunku susitaikyti su ateitimi be universalų. Bendrovė daug stato ant visureigių, tačiau ar šis žaidimas pasiteisins, dar neaišku.
Ką manote apie „Volvo“ sprendimą atsisakyti universalų? Ar tai teisingas žingsnis, ar bendrovė nusigręžia nuo savo paveldo? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!