Garsiausi pasaulyje automobilių logotipai atpažįstami akimirksniu, bet ar žinote, ką jie iš tikrųjų simbolizuoja? Šios emblemos turi gilią prasmę, dažnai susijusią su prekių ženklų, kuriuos simbolizuoja, istorija ir vizija. Nors kai kurie automobilių gamintojai pastaruoju metu modernizavo savo logotipus, kad atitiktų besikeičiančias pramonės tendencijas, jų simbolių esmė išlieka nepakitusi. Štai ką iš tikrųjų reiškia kai kurių didžiausių automobilių gamintojų logotipai.
„Audi”: keturių prekės ženklų istorija
„Audi“ logotipe esantys keturi susikertantys žiedai simbolizuoja keturių Vokietijos automobilių gamintojų – ‚Audi‘, DKW, ‚Horch‘ ir ‚Wanderer‘ – susivienijimą į kadaise buvusią ‚Auto Union‘ organizaciją. Pats prekės ženklo pavadinimas yra lotyniškas jo įkūrėjo Augusto Horcho pavardės vertimas. „Horch“ vokiškai reiškia ‚klausytis‘, o lotyniškai tai reiškia ‚Audi‘.

„BMW”: Vis dėlto ne propeleris
Daugelis mano, kad mėlynai balta BMW emblema vaizduoja besisukantį propelerį, nes bendrovė anksčiau gamino lėktuvų variklius. Tačiau tai yra paplitusi klaidinga nuomonė. Iš tikrųjų languotas raštas atspindi Bavarijos vėliavą, taip atiduodant pagarbą markės šaknims Bavarijoje, Vokietijoje. Neseniai BMW savo elektromobilių modelius papuošė mėlynu žiedu, simbolizuojančiu įsipareigojimą užtikrinti ateities mobilumą.

„Mercedes-Benz”: dominavimas sausumoje, jūroje ir ore
„Mercedes-Benz“ trikampė žvaigždė simbolizuoja ankstyvą bendrovės siekį gaminti variklius sausumos, jūrų ir oro transportui. Iš pradžių šią emblemą sukūrė Gotlybas Daimleris, vėliau, 1926 m. susijungus bendrovėms „Daimler-Motoren-Gesellschaft“ ir „Benz & Cie“, emblema buvo apvesta apskritimu ir suformavo šiandien žinomą prekės ženklą.

„Volkswagen”: Liaudies automobilis
„Volkswagen“ logotipas yra paprastas, bet veiksmingas: ‚V‘ raidė uždėta ant ‚W‘ raidės apskritimo viduje. Pats pavadinimas vokiškai reiškia „žmonių automobilis“, nes iš pradžių bendrovė buvo įkurta tam, kad gamintų masėms skirtas nebrangias transporto priemones. Laikui bėgant „Volkswagen“ patobulino savo emblemą, o 2019 m. pašalino 3D elementus, kad ji atrodytų švariau ir moderniau.

„Citroën”: Įkvėptas krumpliaračių
„Citroën“ dvigubo ševrono logotipas atsirado dėl to, kad įmonė anksti pradėjo gaminti sraigtinius krumpliaračius su įstrižais dantukais. Įkūrėjas André Citroën šią emblemą naudojo norėdamas pabrėžti markės inžinerinę patirtį, ir nuo to laiko ji tapo skiriamuoju Prancūzijos automobilių gamintojo ženklu.

„Peugeot”: Liūto palikimas
„Peugeot“ riaumojantis liūtas yra įmonės prekės ženklo dalis nuo 1847 m. – dar prieš pradedant gaminti automobilius. Iš pradžių simbolizavęs pjūklų stiprumą ir aštrumą, vėliau liūtas tapo heraldine emblema, simbolizuojančia įmonės gimtąjį Franš Kontė regioną. Naujausiame 2021 m. pakeistame dizaine naudojamas retro stilius, kuriuo siekiama sustiprinti „Peugeot“ identitetą.

„Renault”: Evoliucionuojantis deimantas
Renault’s diamond-shaped emblem was first introduced in 1923. While the shape symbolizes innovation and dynamism, some believe it was chosen mainly because it fit well on the company’s distinctive front grilles. Over time, the logo has undergone numerous refinements, with the latest version embracing a sleek, two-dimensional aesthetic.

„Ford”: Nesenstantis parašas
Įžymusis mėlynas „Ford“ ovalas naudojamas nuo 1927 m., jame yra bendrovės įkūrėjo Henrio Fordo parašas. Šis ranka rašytas stilius suteikia prekės ženklui asmeniškumo ir atspindi ilgametį jo paveldą automobilių pramonėje. 2023 m. „Ford“ supaprastino dizainą, pašalindama chromuotus elementus, kad išgautų modernesnę ir minimalistinę išvaizdą.

„Toyota”: Trys ovalai paaiškinti
„Toyota“ emblemą sudaro trys tarpusavyje sujungti ovalai. Du vidiniai ovalai simbolizuoja kliento ir bendrovės širdis, kurios persidengia, taip išreikšdamos pasitikėjimą ir tvirtus santykius. Didesnis išorinis ovalas žymi pasaulinę „Toyota“ aprėptį. Kai kurie taip pat pastebi, kad dizainas sumaniai formuoja raidę „T“. 2020 m. atnaujinant logotipą emblema patobulinta, kad atrodytų švariau ir futuristiškiau.

„Mitsubishi”: trys deimantai
Skirtingai nei daugumos prekių ženklų, „Mitsubishi“ logotipas yra tiesioginė nuoroda į jo pavadinimą. Japonų kalba „Mitsu“ reiškia tris, o „Hishi“ (dažnai tariamas kaip „Bishi“) reiškia deimantą arba rombą. Trijų deimantų emblema kilo iš įkūrėjų Iwasaki šeimos herbo, todėl tai yra vienas iš istoriškai labiausiai įsišaknijusių logotipų pramonėje.

Automobilių logotipų ateitis
Automobilių pramonei pereinant prie elektrifikavimo ir skaitmeninimo, daugelis prekių ženklų pakeitė savo logotipus, kad atspindėtų minimalistinį ir futuristinį identitetą. Vis dėlto, kad ir kaip jie evoliucionuotų, šios emblemos ir toliau pasakoja turtingą atitinkamų bendrovių istoriją.
Kuris automobilio logotipas jus labiausiai nustebino? Praneškite mums žemiau esančiuose komentaruose!