ADAC paskelbė ilgai lauktus 2025 m. 225/40 R 18 dydžio vasarinių padangų bandymų rezultatus, ir nors daugelio modelių rezultatai buvo geri, keli modeliai kėlė rimtų saugumo problemų. Testas parodė, kaip svarbu pasirinkti savo automobiliui tinkamą padangą, nes jos labai skiriasi pagal eksploatacines savybes, patvarumą ir kainą.
Geriausios padangos: Saugus ir patikimas pasirinkimas
Iš 18 išbandytų padangų 11 buvo įvertintos „gerai“, todėl jas labai rekomenduojama naudoti. Continental SportContact 7 padangos buvo geriausiai įvertintos ir sausomis, ir šlapiomis sąlygomis. Nuo jos nedaug atsiliko „Bridgestone Potenza Sport“ padanga, kuri pasižymėjo puikiu sukibimu ir tikslumu. Kitos aukščiausio lygio padangos – „Michelin Pilot Sport 5“ ir „Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6“, kurios abi buvo giriamos dėl savo našumo ir poveikio aplinkai pusiausvyros.
Padangos, kurių reikia vengti: Prastas sukibimas ir saugumo problemos
Nors daugelis padangų pasirodė patikimos, trys modeliai buvo pripažinti nerekomenduotinais, o vienas iš jų visiškai neatitiko bandymo reikalavimų. Doublecoin DC-100 padangos prognozuojama rida buvo stulbinanti – 74 400 km – didžiausia bandyme. Tačiau šis ilgaamžiškumas kainavo nemažai – dėl kieto gumos mišinio jos sukibimas su kelio danga buvo itin prastas. Ant šlapios dangos stabdymo kelias buvo pavojingai ilgas – stabdymo kelias buvo net 17 metrų ilgesnis nei geriausius rezultatus pasiekusios padangos. Dėl nepakankamo sukibimo „Doublecoin DC-100“ kelia didelį pavojų saugumui.
Kiti prastai pasirodę modeliai buvo „Norauto Prevensys 4“ ir „Syron Premium Performance“, kurie abu gavo 3,9 balo įvertinimą. Šioms padangoms sunkiai sekėsi užtikrinti tikslumą ir stabilumą, todėl jas buvo sunku valdyti kritinėse vairavimo situacijose.

Nuvažiuoti kilometrai ir aplinkosauginiai aspektai
Vairuotojams, kuriems svarbiausia ilgaamžiškumas, „Michelin Pilot Sport 5“ padangos išsiskyrė tuo, kad jos pasižymi didele rida, išlaikydamos puikų sukibimą ir aplinkosaugines savybes. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 taip pat suderino ilgaamžiškumą ir didelį našumą.
Kita vertus, „Giti GitiSport S2“ tarnavo trumpiausiai – nuvažiavo tik 33 600 km, todėl jos eksploatavimo laikas buvo trumpiausias, o tai yra mažiau ekonomiškas pasirinkimas.
Ar turėtumėte investuoti į aukščiausios kokybės padangas?
Bandymų rezultatai rodo, kad aukščiausios klasės padangos savo saugumu ir sukibimu su kelio danga lenkia pigesnes padangas. Nors kai kurie vidutinės klasės variantai, pavyzdžiui, „Vredestein Ultrac Pro“ ir „Yokohama Advan Sport V107“, pasirodė neblogai, žemiausiai įvertinti modeliai kėlė rimtų abejonių.
Esant tokiam dideliam kokybės skirtumui, pasirinkti tinkamą padangą labai svarbu ne tik dėl eksploatacinių savybių, bet ir dėl saugumo. Ką manote apie šiuos bandymų rezultatus? Ar rizikuotumėte važiuoti su biudžetine padanga, jei tai reikštų sutaupyti pinigų? Praneškite mums žemiau esančiuose komentaruose!