Automobilių pramonėje jau seniai diegiamos naujos technologijos, kurios, atrodo, išsprendžia jų pačių sukurtas problemas. Puikus pavyzdys – prietaisų skydeliuose pradėti naudoti dideli lietimui jautrūs planšetiniai kompiuteriai, o vėliau – pažangi vairuotojo dėmesio blaškymo įspėjimo sistema (ADDW) – funkcija, skirta apsaugoti vairuotojus nuo išsiblaškymo tuose pačiuose ekranuose.
Kas yra ADDW?
Nuo 2024 m. liepos mėn. ADDW sistema privaloma visuose naujuose automobilių modeliuose, o iki 2026 m. liepos mėn. ji bus privaloma visuose naujuose automobiliuose, net ir išleistuose anksčiau.
Ši sistema stebi vairavimo modelius, analizuoja netaisyklingus judesius, kurie gali rodyti nuovargį arba mieguistumą. Ji taip pat realiuoju laiku stebi vairuotojo dėmesį naudodama pažangius jutiklius, kameras ir dirbtinį intelektą.
Sistema įsijungia, kai automobilis pasiekia 20 km/val. greitį, ir yra sukurta taip, kad per šešias sekundes aptiktų neatidumo požymius. Važiuojant didesniu nei 50 km/h greičiu, ilgiau nei 3,5 sekundės nuo kelio atitraukus žvilgsnį, pavyzdžiui, į informacijos ir pramogų sistemos ekraną, įsijungia vizualinis ir erzinančiai garsinis įspėjimas: „Žiūrėk į priekį!“
Kaip išjungti ADDW sistemą?
Techniškai ADDW galima išjungti, tačiau tai padaryti labai sudėtinga. Vairuotojai turi atlikti kelis veiksmus:
- Sėskite į automobilį ir užveskite variklį.
- Naršykite informacijos ir pramogų meniu.
- Rankiniu būdu išjungti ir greičio asistentą, ir dėmesio asistentą – kiekvieną kartą.
Kai kurie vairuotojai bandė uždengti vidaus kamerą lipnia juosta, tačiau tai ne visada pavyksta. Priklausomai nuo automobilio, tai gali lemti nuolatinę geltoną įspėjamąją piktogramą arba sistemos klaidos pranešimą. Kai kuriuose automobiliuose, pavyzdžiui, „Toyota“ modeliuose, sistema paragins vairuotojus pakeisti sėdėjimo padėtį, kad veidas vėl būtų matomas. Laimei, šie įspėjimai nėra garsiniai – kitaip nei ADDW pranešimai.
Problema: vairuotojai kaltinami dėl automobilio sukeliamo išsiblaškymo
Nors ADDW sistema siekiama padidinti saugumą keliuose, ji kelia ironišką problemą: automobilių gamintojai įrengia didžiulius jutiklinius ekranus, reikalaujančius vairuotojo sąveikos, o paskui baudžia vairuotojus už tai, kad jie jais naudojasi.
Dar blogiau, jei avarija įvyksta dėl išsiblaškymo, kurį sukėlė gamykloje sumontuotas informacijos ir pramogų ekranas, automobilio įvykių duomenų registratorius (EDR), arba „juodoji dėžė“, užregistruoja šią informaciją. Tai reiškia, kad vairuotojui teks visa atsakomybė, nors gamintojai pirmiausia sukūrė sistemą, kuri atitraukė jo dėmesį.
Saugumas ar erzinimas?
Nors ADDW turi gerų ketinimų, daugelis vairuotojų ją laiko dar viena varginančia funkcija, dėl kurios vairavimas tampa labiau įtemptas, o ne saugesnis. Kol automobilių gamintojai neras pusiausvyros tarp patogumo ir saugumo, vairuotojams gali tekti kęsti dar vieną įspėjimo sistemą, kuri labiau erzina nei padeda.
Ką manote jūs? Ar išjungtumėte šią sistemą savo automobilyje, jei būtų įmanoma? Praneškite mums komentaruose!