Daugelį metų atsisakęs fizinių valdymo elementų ir pakeitęs juos jutikliniais ekranais ir sensoriniais skydeliais, „Volkswagen“ pripažino savo klaidą. Automobilių gamintojo dizaino vadovas Andreas Mindtas patvirtino, kad į būsimus VW automobilius, pradedant ID.2all, grįžta mygtukai.
Kodėl VW grąžina mygtukus?
Daugelį metų automobilių gamintojai stūmė jutiklinius ekranus kaip ateitį, tačiau savininkai ir žurnalistai ne kartą kritikavo šį žingsnį. Ypač „Volkswagen“ pagarsėjo tuo, kad fizinius mygtukus pakeitė neapšviestais lietimui jautriais jutikliniais valdikliais, todėl tokios paprastos užduotys, kaip garsumo ar klimato nustatymų reguliavimas, buvo varginančios ir blaškė dėmesį.
Dabar VW atsitraukia, o Mindt pareiškė:
„Mes daugiau niekada nepadarysime šios klaidos“.
Kurie mygtukai sugrįžta?
Nuo ID.2all „Volkswagen“ turės specialius fizinius mygtukus penkioms svarbiausioms funkcijoms:
- Garsumo valdymas
- Temperatūros reguliavimas (vairuotojo ir keleivio pusėje)
- Ventiliatoriaus greitis
- Avariniai žibintai
Be to, pagal „Euro NCAP“ saugos taisykles nuo 2026 m. visuose naujuose automobiliuose turės būti įrengti fiziniai valdikliai:
- Klaksonas
- Priekinio stiklo valytuvų
- Posūkių signalai
- Avariniai žibintai
- SOS avarinės funkcijos
Be jų automobilis negali gauti penkių žvaigždučių saugumo įvertinimo.
Kodėl jutikliniai ekranai yra problema?
Ekspertai įspėja, kad pašalinus fizinius valdymo įtaisus padidėja vairuotojų išsiblaškymas, todėl padaugėja avarijų. Matthew Avery, Euro NCAP strateginės plėtros direktorius, paaiškino:
„Matome daugiau susidūrimų, kuriuos sukelia išsiblaškymas, nes žmonės kovoja su jutikliniais ekranais“.
„Volkswagen“ nėra vienintelė, kuri tai supranta. Kitas automobilių gamintojas „Mercedes-Benz“, pradėjęs naudoti didžiulius ekranus, taip pat pradėjo persvarstyti savo požiūrį. Vyriausiasis dizaino vadovas Gordenas Wageneris netgi pripažino:
„Ekranai nėra prabanga“.
Kaip mes čia atsidūrėme?
„Tesla“ pirmoji pradėjo jutiklinio ekrano tendenciją su originaliu ‚Model S‘ modeliu, todėl fiziniai mygtukai tapo atgyvena. Nors tai sužavėjo pirmuosius vartotojus, vėlesniuose modeliuose, pavyzdžiui, „Tesla Model 3 Highland“, minimalizmas buvo per daug išplėtotas, pašalinant net posūkių signalų ir pavarų perjungimo svirtis – norint perjungti pavaras, vairuotojams teko braukti pirštu per ekraną.
Atrodo, kad dabar „Tesla“ keičia kai kuriuos iš šių pokyčių, įrodydama, kad fiziniai valdikliai yra būtini sklandžiam vairavimui.
Kas toliau?
„Volkswagen“ ir kiti automobilių gamintojai mokosi, kad nors dideli jutikliniai ekranai traukia pirkėjus, jie neturėtų pakeisti svarbiausių valdymo elementų. Jei kelių mygtukų pridėjimas kainuoja šiek tiek daugiau, tai yra verta investicija į saugumą ir patogumą.
Ar automobilių gamintojai turėtų grąžinti daugiau fizinių mygtukų, ar jutikliniai ekranai yra ateitis? Pasidalykite savo nuomone komentaruose!