Vokietijos automobilių rinkoje užfiksuotas staigus pardavimų sumažėjimas paveikia vis daugiau gamintojų. Apie didėjančias „Volkswagen“ problemas jau ne kartą rašėme. Remiantis naujausia ataskaita – „Audi“ taip pat išgyvena ne pačius geriausius laikus ir 2024 m. fiksuoja daugumos savo modelių nuostolius.
2025 m. pradžioje Vokietijos ekonomika vis dar kovoja su nuosmukiu, o ekonomikos augimo silpnėjimui didelę įtaką daro pagrindinės šalies automobilių pramonės krizė. Problemos automobilių sektoriuje jau paveikė didžiųjų gamintojų, įskaitant „Volkswagen“ ir „Audi“, pelną.
„Audi“ pardavimai sumažėjo. 14 proc. palyginti su praėjusiais metais
Remiantis naujausia 2025 m. pardavimų ataskaita, Ingolštate įsikūręs gamintojas patyrė nuostolių visuose turimuose kėbulo segmentuose. Per pastaruosius 12 mėnesių „Audi“ klientams pristatė 196 576 automobilius, o 2023 m. – 228 550. Tai yra 14 proc. mažiau. Ypač didelis nuosmukis užfiksuotas „Audi A4“, kurio gamyba netrukus bus baigta, – šio anksčiau populiaraus sedano pardavimai, palyginti su praėjusiais metais, sumažėjo beveik perpus.
- Audi A4 – pardavimai sumažėjo 48 proc.
- Audi A3 – pardavimai sumažėjo 30 proc.
- Audi A7 – pardavimai sumažėjo 13 proc.
- Audi e-Tron GT – pardavimai sumažėjo 10 proc.
„Audi“ pralaimi net visureigių segmente. Q5 vis dar populiariausias pasirinkimas
„Audi“ taip pat patyrė didelių nuostolių populiariame visureigių segmente, nors pasauliniai visureigių pardavimai praėjusiais metais padidėjo 19 proc. iki 6,63 mln. parduotų vienetų.
- Audi Q7 – pardavimai sumažėjo 28 proc.
- Audi Q8 e-Tron – pardavimai sumažėjo 27 proc.
- Audi Q8 – pardavimai sumažėjo 24 proc.
- Audi Q5 – pardavimai sumažėjo 23 proc.
Tačiau, kaip pažymima ataskaitoje, net ir labai sumažėjus pardavimams šiame segmente, geriausiai parduodamu markės automobiliu išliko Q5 modelis, kurio parduota 56 799 vienetai.
Ar „Audi“ padėtis pagerės? Q3 ir Q4 e-tron modeliai teikia vilties
Nors nėra visiškai aišku, kas tiksliai lėmė tokius didelius „Audi“ nuostolius Vokietijos rinkoje, ekspertai nurodo, kad tai gali būti susiję su keliomis problemomis, turinčiomis įtakos visai „Volkswagen“ grupei. Finansiniai nuostoliai, gamyklų restruktūrizavimas ir pranešimai apie masinius atleidimus neabejotinai paveikė klientų požiūrį į grupę ir jos prekės ženklus. Be to, pastaraisiais metais „Audi“ nepateikė daug naujų modelių, o tai leido konkurentams užimti didelę rinkos dalį.
Sunku prognozuoti, ar gamintojo padėtis artimiausiais mėnesiais pagerės. A4 modelio gamybos nutraukimas, kultinių TT ir R8 modelių gamybos pabaiga ir tradicinio A6 limuzino pakeitimas elektrine „e-tron“ versija gali dar labiau padidinti pardavimų nuosmukį. Vis dėlto tam tikrų vilčių teikia mažesnių visureigių modelių, tokių kaip Q3 ir Q4 e-tron, pardavimai, kurių rezultatai, nepaisant sudėtingos rinkos situacijos, padidėjo atitinkamai 45 ir 5 proc.