Pastaruoju metu „Volkswagen“ susidūrė su daugybe sunkumų, o dabar „Volkswagen“ grupei priklausanti „Audi“ taip pat išgyvena sunkų laikotarpį. Nuo vasario pabaigos „Audi“ uždarys Briuselio gamyklą, kurioje gaminamas elektrinis Q8 e-tron. Be to, pasirodo pranešimų, kad tūkstančiai „Audi“ darbuotojų Vokietijoje gali netekti darbo. Štai kas vyksta.
„Audi“ iššūkius lemia keletas veiksnių. Pardavimai stringa iš dalies dėl mažėjančios elektromobilių paklausos, taip pat dėl to, kad trūksta susidomėjimo benzinu varomais modeliais. Nors „Audi“ vis dar ketina išleisti keletą naujų automobilių, vis labiau jaučiama, kad šios markės patrauklumas susilpnėjo. Nors „Audi“ išlieka aukštos kokybės automobilių gamintoja, atrodo, kad ji praranda technologinį pranašumą, kuris kadaise traukė daugelį klientų.
Apie tai byloja skaičiai. Europoje pardavimai šiais metais sumažėjo beveik 10 %, o Kinijoje – 8,5 %. JAV „Audi“ pardavimai nuo sausio iki rugsėjo mėn. sumažėjo 16,8 %, parduota tik 139 665 automobiliai. Be to, jos veiklos pelnas trečiąjį ketvirtį smuko 91 %, daugiausia dėl restruktūrizavimo Briuselio gamykloje. Kai kurie modeliai, pavyzdžiui, Q3, vis dar gerai parduodami, tačiau „Audi“ patiria didelių finansinių sunkumų.
Reaguodama į šias problemas, „Audi“ svarsto drastiškas sąnaudų mažinimo priemones. Pranešama, kad bendrovė gali sumažinti darbuotojų skaičių net 15 %. Labiausiai nukentės mokslinių tyrimų ir taikomosios veiklos darbuotojai – tikimasi, kad šioje srityje bus panaikinta iki 2 000 darbo vietų. Iš viso įvairiuose padaliniuose gali būti panaikinta iki 4 500 darbo vietų.
Briuselio gamykla bus uždaryta 2024 m. vasario 28 d. ir tai bus pirmoji „VAG Group“ gamykla Europoje. Nors „Audi“ vedė derybas su potencialiais investuotojais dėl gamyklos perėmimo, nė vienas iš jų nepateikė perspektyvaus verslo plano.
Taigi, ką „Audi“ gali padaryti, kad padėtis pasikeistų? Akivaizdu, kad bendrovei reikia ne tik naujų modelių. Jai reikia strategijos, kuri padėtų susigrąžinti technologinę lyderystę ir aplenkti konkurentus. Audi turi rasti būdą, kaip sugrąžinti naujoves, kurios kadaise ją išskyrė iš kitų, ir atgaivinti rinkos susidomėjimą jos transporto priemonėmis. Laikas bėga, todėl „Audi“ turi veikti greitai, kad išvengtų tolesnių nuostolių.