Gali būti, kad Kinijos elektrinių transporto priemonių gamintojas BYD netrukus Europoje turės ne vieną, o dvi gamyklas. Kaip praneša „Reuters“, Europos vykdomasis direktorius Michaelas Shu paskelbė, kad BYD svarsto galimybę 2025 m. pastatyti antrąją gamyklą. Koncernas siekia tapti pirmaujančiu elektromobilių gamintoju Senajame žemyne.
Kinijos elektromobilių gamintoja BYD žengia naują žingsnį ir svarsto galimybę 2025 m. Europoje pastatyti antrąją automobilių gamyklą. Agentūra „Reuters“ pranešė, kad per konferenciją „Future of the Car“ BYD Europos vykdomasis direktorius Michael Shu pranešė ne tik apie planus atidaryti dar vieną surinkimo gamyklą, bet ir pristatyti Europai pigų elektromobilį, sukurtą pagal kinų „Seagull“ modelį.
Europos rinkai skirtas Kinijos elektromobilis, kurio kaina neviršija 20 tūkst. eurų
Vidurio Karalystėje „Seagull“ modelis parduodamas už ne didesnę nei 10 000 JAV dolerių (9 270 eurų) kainą. Shu teigimu, jo europietiškas analogas turėtų kainuoti mažiau nei 20 000 eurų (21 550 JAV dolerių). Tai įmanoma, nes, kaip pripažino BYD generalinis direktorius, BYD nori iki 2030 m. tapti pirmaujančia elektrinių transporto priemonių gamintoja Europoje, o nulinės taršos transporto priemonių paklausą Senajame žemyne stabdo elektrinių automobilių kainos, kurios, palyginti su vidaus degimo automobiliais, yra apie 30 proc. didesnės.
„Reuters“ primena, kad 2023 m. gruodžio mėn. BYD paskelbė, kad Vengrijoje statys savo pirmąją elektromobilių gamyklą Europoje. Taip Kinijos konglomeratas taps pradininku tarp didžiųjų Kinijos elektromobilių gamintojų, turinčių bazę mūsų žemyne.
BYD susiduria su Europos Komisijos kaltinimais
BYD investicijos Europoje gali padėti kinams ginče su Europos Komisija (EK). Neseniai „Politico“ svetainėje buvo paskelbti laiškai, kuriuos EK išsiuntė trims Kinijos elektromobilių gamintojams, įskaitant BYD. Komisija kaltina bendroves nebendradarbiavimu, o tai, ES institucijos nuomone, yra pagrindas įvesti didesnius tarifus importuojamiems produktams, įskaitant ir elektromobilius. Pastatę surinkimo gamyklą Vengrijoje ir iš jos tiekdami mūsų žemyne siūlomus automobilius, kinai šią riziką sumažintų.