„Toyota“ generalinis direktorius Akio Toyoda mano, kad elektriniai automobiliai niekada neužims daugiau nei 30% pasaulinės rinkos. Tuo tarpu centro dešinioji Europos liaudies partija – didžiausia Europos Parlamente – po šių metų rinkimų žada peržiūrėti vidaus degimo variklių draudimą.
„Toyota“ vadovas visada skeptiškai vertino elektromobilius. Pasak jo, anglies dioksido išmetimo mažinimas turėtų būti vykdomas ne dirbtinai primetant elektromobilius, o technologiškai laisvai. T. y. galimybė sumažinti anglies dioksido išmetimą kitomis priemonėmis.
Todėl Toyoda pritaria hibridų, degalų elementais varomų automobilių arba vandenilį deginančių variklių naudojimui. „Elektromobiliai niekada neužims didesnės nei 30 proc. pasaulinės rinkos dalies“. – mano Japonijos konglomerato generalinis direktorius.
Pasak Toyodos, kurį cituoja „Bloomberg“, nors dabartiniai elektriniai automobiliai parduodami vis geriau, 7 iš 10 pirkėjų rinksis kitą varomosios jėgos rūšį. „Šiuo metu 1 mlrd. žmonių gyvena vietovėse, kuriose nėra elektros. Akumuliatoriniai automobiliai negali užtikrinti transporto visiems“. – Akio priduria.
Reikia mažinti anglies dioksido išmetimą
Savo kalbos proga Tojoda taip pat kritikavo pasaulio žiniasklaidą. Ji buvo kritikuojama už tai, kad kenkia „Toyotai“, kuri atsilieka nuo kitų gamintojų elektromobilių kūrimo srityje. Tačiau permainų vėjai jau ryškėja.
„Svarbu nepereiti tik prie akumuliatorinių variklių arba kuro elementų automobilių. Anglies dioksidas yra mūsų priešas. Todėl visi galvokime apie tai, kaip galime iš karto sumažinti jo išmetamų teršalų kiekį“, – sako Toyoda.
Kalbant apie anglies dioksido išmetimo mažinimą, Japonija neketina mėgdžioti Europos. „Šia tema mes turime savo būdą, kaip elgtis“, – apibendrina Akio.
Prisiminkite, kad daugelis prognozių dėl elektromobilių yra daug optimistiškesnės nei Toyoda prognozės. Tarptautinės energetikos tarybos duomenimis, 2022 m. elektromobilių dalis pasaulinėje rinkoje sudarė 14%, o 2030 m. – 67%. Taip pat skaitykite: „Ar elektromobiliai užleis vietą vandeniliu varomiems automobiliams?“
2035 m. nebėra tokie tikri?
Nepaisant vienas po kito pasiektų rekordų, dabar automobilių gamintojai tikisi, kad susidomėjimas elektromobiliais sumažės. Tai lemia keletas veiksnių, pavyzdžiui, didelės palūkanų normos, didelė elektromobilių įsigijimo kaina, didelis jų vertės nusidėvėjimas, brangus remontas ar kasdienio naudojimo kliūtys. T. y. nepakankamas veikimo nuotolis ir infrastruktūra.
Europos Parlamento rinkimai vyks šių metų viduryje. Italijos vicepremjeras ir transporto ministras Matteo Salvini jau paskelbė, kad jei dešiniojo sparno partijos įgis persvarą būsimuose Europos Parlamento rinkimuose, jos tvirtai sieks uždrausti nuo 2035 m. pardavinėti vidaus degimo varikliais varomus automobilius.
Atrodo, kad Europos liaudies partija (ELP), su kurios manifestu susipažino portalas euroactiv.com, taip pat „švelnėja“. Po EP rinkimų ji taip pat žada peržiūrėti draudimą. „Mes nepritariame draudimų politikai, pavyzdžiui, vidaus degimo variklių draudimui, ir kuo greičiau ją peržiūrėsime“, – sakė – rašoma jos manifeste.
Vienas iš Europos Parlamento narių – vokietis Jensas Gieseke – netgi teigia, kad sprendimas atsisakyti vidaus degimo automobilių gali sukelti vadinamąjį Havanos efektą. Taip jis įspėja, kad prievarta įvedus draudimą europiečiai nevažiuos vis senesniais ir nuodingesniais automobiliais.
To visi norėtume išvengti.