Esate matę siaubo istorijų apie dideles elektrinių transporto priemonių remonto išlaidas. Prisiminkime dešimtis tūkstančių dolerių už nedidelius įlenkimus ar visiškus nuostolius, kuriuos sukėlė mažiau nei 10 dolerių kainuojančios dalys, kurių neįmanoma gauti.
Nors tai tiesa, tai tik lašas jūroje. Svarbiau yra tai, kad draudimo bendrovės nepripažįsta elektromobilių visišku nuostoliu didesniais tarifais nei panašių vidaus degimo varikliais varomu transporto priemonių. Tačiau vidutinės remonto išlaidos yra didesnės. Štai ką rodo duomenys.
San Diege įsikūrusios bendrovės „Mitchell“, kuri apdoroja dešimtis milijonų sandorių daugiau nei 300 draudimo paslaugų teikėjų ir 20 000 automobilių remonto įmonių, duomenimis, pirmąjį šių metų ketvirtį Jungtinėse Valstijose elektriniai automobiliai 9,93% atvejų buvo nurašyti kaip visiškai nuostolingi.
Tai 8% daugiau nei 2023 m. IV ketvirtį ir 30% daugiau nei 2023 m. III ketvirtį, tačiau šiandien bendras nuostolių rodiklis yra beveik toks pat kaip ir vidaus degimo automobilių. JAV 9,51% benzinu varomų 2021 m. ir naujesnių modelių buvo paskelbti visiškais nuostoliais.
Kai pereiname prie automobilių, kuriuos galima remontuoti, viskas tampa šiek tiek brangiau. Savo naujausioje ataskaitoje „Mitchell“ teigė, kad žalos atlyginimas už elektromobilius vis dar yra didesnis nei už transporto priemones su vidaus degalų varikliais. 2024 m. I ketvirtį vidutinė JAV elektromobilių, įskaitant „Tesla“ modelius, remonto sąskaita buvo 6 066 USD. Tai 29%, arba 1 363 USD, daugiau nei vidutinių automobilių su vidaus degalų varikliais remontas.
Pirmąjį šių metų ketvirtį taip pat labai padaugėjo elektromobilių vairuotojų, kuriems prireikė remontuoti savo elektromobilius, nes keliuose padaugėjo elektromobilių. Pastarąjį ketvirtį remontuotinų EV pretenzijų dažnis buvo 2,26%, t. y. 40% daugiau nei 2023 m. I ketvirtį.
Didžiausia remonto sąnaudų skirtumo priežastis – mechaninio darbo valandų skaičius. „Mitchell“ teigimu, vidutinis valandų skaičius, nurodytas elektromobilių remonto sąmatoje, yra 3,04 valandos, o transporto priemonių su vidaus degalų varikliais – vidutiniškai 1,66 valandos. Tai beveik dvigubai daugiau, o vidutinis mechaninio darbo įkainis JAV viršija 100 JAV dolerių už valandą, todėl jis greitai susidaro.
Draudimo analitikos įmonė savo ataskaitoje minėjo, kad papildomos EV darbo valandos greičiausiai susijusios su aukštos įtampos akumuliatoriaus, kurį kartais reikia atjungti ir išimti iš transporto priemonės prieš atliekant bet kokį susidūrimo remontą, valdymu.
Kiti veiksniai, dėl kurių didėja vidutinė elektromobilių remonto kaina, yra tai, kad remonto dirbtuvėms tenka dažniau ieškoti naujos originalios įrangos dalies, o elektromobilių dalys gali būti remontuojamos rečiau. „Mitchell“ teigimu, 89,29% dalių, sumontuotų į sugadintus elektromobilius, buvo originalios, o į transporto priemones su vidaus degalų varikliais šis rodiklis sumažėjo iki 65,14%. Bendrovė teigė, kad šis skirtumas atsiranda todėl, kad vidaus degimo varikliais varomos transporto priemonėms, palyginti su EV, taikoma didesnė perdirbtų ir suremontuotų dalių įvairovė.
Kalbant apie automobilius, dėl kurių pateikta daugiausia pretenzijų dėl remonto, Jungtinėse Valstijose pirmauja „Tesla Model 3“ (32,55% pretenzijų), po jo eina krosoveris „Tesla Model Y“ (25,58% pretenzijų).
Trečioje vietoje yra „Ford Mustang Mach-E“ (7,72% taisytinų žalų), o penketuką užbaigia brangesni ir vis lėčiau parduodami „Tesla Model S“ (6,4%) ir „Tesla Model X“ (4,61%).
Prisijunkite prie „Elektromobiliai ir Vandeniliniai auto“ grupės.