Elektromobilių akumuliatorių technologijos tobulėja dar sparčiau nei automobiliai, į kuriuos jie montuojami. Vis galingesni ir efektyvesni elementai leidžia gamintojams pasiekti didžiulį našumo augimą.
Tačiau dar svarbiau, kad realiam naudojimui šie pagreičio didinimo procesai lemia vis didėjančius nuotolius. Net kai kurie mažiausi elektromobiliai dabar gali nuvažiuoti daugiau kaip 320 km tarp įkrovimų, o tai padeda iš pirkėjų minčių išguiti baimę dėl nuvažiuojamo atstumo. Tačiau yra automobilių, kurie nuvažiuos dar daugiau. Daug toliau. Čia pateikiame 10 automobilių, kurie gali pasigirti ilgiausiu nuvažiuojamu atstumu ir yra parduodami šiuo metu, o visi nurodyti skaičiai yra naujausi WLTP skaičiavimai.
- Škoda Enyaq iV

VW pritaikomos MEB EV architektūros pagrindu sukurtas „Enyaq iV“ vienas paklausiausių 2021 m. modelių. Čekiška mašina, kurioje madingas visureigio stilius derinamas su „Škoda“ būdingu praktiškumu (yra didžiulė 585 litrų bagažinė) ir tipiškai patrauklia kaina, atitinka visas šeimoms, norinčioms rinktis elektra varomą automobilį, keliamus reikalavimus. Svarbiausia, kad 201 AG galios „Enyaq iV“ su didesne 80 kWh baterija (galima rinktis ir 60 kWh bateriją) įkraunamas nuvažiuoja įspūdingą 530 km atstumą.
- VW ID3

Turbūt nė vienas naujas elektromobilis nesukėlė tokio ažiotažo kaip VW ID3. Nors „Nissan Leaf“ jį aplenkė kaip pirmąjį pagrindinį šeimyninį elektromobilį, VW, be abejo, yra svarbesnė mašina. Nuo pat pradžių suprojektuotas kaip baterijomis varomas automobilis, ID3 su galiniu varikliu yra tikras „švarus lapas“. Minimalistinis interjeras yra šviesus ir erdvus, o vairavimo patirtis – rami ir nesudėtinga. Įtraukus didesnės talpos 82 kWh akumuliatorių, teigiamų savybių sąrašą galima papildyti 547 km nuvažiuojamu atstumu.
- Polestar 2

Kinijos milžinės „Geely“ finansuotas ir „Volvo“ žiniomis sukurtas „Polestar 2“ yra įspūdingas pirmasis švedų elektromobilių pionieriaus bandymas. Tvirtą visureigio stilių derinantis su kupė stiliumi, „Polestar 2“ taip pat puikiai vairuojamas. Didžiausio nuotolio versijos turi du elektros variklius, išvystančius 402 AG ir 0-100 kmh greitį per 4,7 sekundės, o 78 kWh baterija leidžia nuvažiuoti 470 kilometrus. Naudojant tuos pačius galingus elementus, 228 AG priekiniais ratais varomas vieno variklio ilgo nuotolio modelis ištemps savo energiją iki WLTP patvirtintos 540 kilometrų ribos.
- Tesla Model X

Dėl didelės 100 kWh baterijos nenuostabu, kad išskirtinis „Tesla Model X“ modelis gali nuvažiuoti toliau nei dauguma kitų tarp įkrovimų – tai ir faktas, kad jis pažymėtas ženklu „Long Range Plus“. Tiesą sakant, atsižvelgiant į didžiulį baterijos dydį ir pavadinimą, galima sakyti, kad deklaruojamas 560 kilometrų nuvažiuojamas atstumas tarp įkrovimų yra šiek tiek nuviliantis. Ir tada suprasite, kad „Model X“ turi keturių varomųjų ratų pavarą, gali vežti septynis suaugusiuosius ir iki 100 kilometrų per valandą įsibėgėja per 4,4 sekundės. Sumokėkite šiek tiek daugiau, paaukokite 13 kilometrų nuotolio, o „Performance“ versija šį pagreičio rodiklį įveiks per 2,6 sekundės.
- Tesla Model 3

Tai geriausiai pasaulyje parduodamas elektrinis automobilis, tačiau to nepakanka, kad „Model 3“ atsidurtų šio sąrašo viršūnėje, nors ir nedaug trūksta. Labiausiai įperkamas Elono Musko modelis tapo neabejotinu hitu, o jo technologinio šaunumo, kasdienio pritaikymo ir stulbinančio greičio derinys lėmė neįtikėtiną pardavimo sėkmę. Galima rinktis iš kelių versijų, tačiau jei norite kuo daugiau laiko praleisti važiuodami, jums reikės „Long Range Plus“, kurioje naudojama 82 kWh baterija, leidžianti vienu įkrovimu nuvažiuoti puikų 580 kilometrų atstumą.
- BMW i4

BMW atsakas „Tesla Model 3“ automobiliui lenkia savo varžovą nuotoliu, nors ir mažiausiu skirtumu. Dėl slidžios formos ir 80,7 kWh akumuliatoriaus pradinio lygio 335 AG „eDrive40“ modelyje teigiama, kad vienu įkrovimu galima nuvažiuoti iki 587 kilometrų. Dar geriau, jis gali būti įkraunamas iki 200 kW galia, o tai reiškia, kad vos per keturias minutes galite padidinti 100 kilometrų nuvažiuojamą atstumą. Dėl didelės ličio jonų baterijos, laisvai pagrįstos 4 serijos „Gran Coupe“ modeliu, bendras svoris padidėjo iki 2605 kg, tačiau i4 vis tiek iš vietos 100 kilometrų per valandą išvysto per 5,9 sekundės, o jo vairavimas yra nepaprastai veržlus ir patrauklus.
- Ford Mustang Mach-E

Gerai, vis dar daug kas tvirtina, kad vadinti jį „Mustangu“ yra erezija, bet jei tai pamiršite, „Mach-E“ iš tikrųjų yra vertas ponio automobilio papildymas. Pirmiausia, jam netrūksta raumenų, nes 345 AG keturių varomųjų ratų modelis gali įveikti 100 kilometrų per valandą greitį per 5,1 sekundės. Jį taip pat visai neblogai vairuoti, nes jis yra pakankamai vikrus, sukibęs su keliu ir ramus. Viduje jis galbūt atrodo šiek tiek pigus, tačiau milžiniška „Tesla“ stiliaus informacinių ir pramogų planšetė suteikia pakankamai aukštųjų technologijų įspūdį. Pasirinkite galiniais ratais varomą versiją su didesne 88 kWh baterija ir nuvažiuosite 610 kilometrų nuo vieno įkrovimo iki kito.
- BMW iX

Atrodo prieštaringai, bet negalima ginčytis dėl iX elektromobilio nuvažiuojamo atstumo, nes flagmanas „xDrive50 Sport“ gali nuvažiuoti 611 kilometrų tarp įkrovimų. Tai pasiekiama dėl didelės 105,2 kWh ličio jonų baterijos, sujungtos su dviem elektros varikliais, kurių bendra galia siekia 516 AG. Nepaisant to, kad svoris viršija dvi su puse tonos, didysis BMW yra stebėtinai lengvas kelyje, o komfortas ir rafinuotumas yra aukščiausio lygio. Dar geriau – iX gali būti įkraunamas 200 kW nuolatinės srovės elektros energija, todėl 80 proc. įkrovos galima pasiekti vos per 35 minutes.
- Tesla Model S

Ilgiausiai tarnaujantis „Tesla“ modelis yra ir tas, kuris vienu įkrovimu nuvažiuoja toliausiai. Nuolatinis tobulinimas ir atnaujinimai reiškia, kad „Model S“ iš ličio jonų akumuliatoriaus pavyko išgauti vis didesnį efektyvumą. Todėl dabar 100 kWh talpos „Long Range Plus“ modelis gali nuvažiuoti 650 kilometrų nuo vieno įkrovimo iki kito, o „Tesla“ mano, kad jų bus dar daugiau. Jis nėra toks kokybiškas ir patrauklus vairuotojui kaip naujesni varžovai (vairo mechanizmas nebylus, valdymas – inertiškas, o važiavimas – netolygus), tačiau kai kalbama apie galimybę nuvažiuoti kuo toliau elektriniu automobiliu, „Model S“ yra nepralenkiamas.
- Mercedes EQS

Galima tikėtis, kad „Mercedes“ didžiausio galingumo elektromobilis bus kažkuo ypatingas – ir EQS 450+ nenuvilia. Elegantiškas ir stilingas salonas, kuris iš esmės yra naujausių prekės ženklo technologijų vitrina, atrodo tarsi nužengęs tiesiai nuo dizainerio brėžinių lentos, o viduje – nuo sienos iki sienos esantys TFT ekranai ir prabangi prabanga. Po oda slepiasi 107,8 kWh akumuliatorius, kuris leidžia nuvažiuoti nerimą keliančius 730 km tarp įkrovimų (200 kW greitasis įkrovimas reiškia, kad 80 proc. įkrovimo pajėgumo bus pasiekta per 31 minutę). Kaip ir galima tikėtis, vairavimo patirtis yra raminanti ir sibaritiška, tačiau su visų ratų pavara, adaptyvia pneumatine pakaba ir 325 AG galią turintį automobilį galima išjudinti labiau, nei manote.
Elektromobiliai su didžiausiu nuvažiuojamu atstumu
Škoda Enyaq iV – 530 kilometrų
Polestar 2 – 470 kilometrų
VW ID3 – 547 kilometrai
Tesla Model X – 560 kilometrų
Tesla Model 3 – 580 kilometrų
BMW i4 – 587 kilometrai
Ford Mustang Mach-E – 610 kilometrų
BMW iX – 611 kilometrų
Tesla Model S – 650 kilometrų
Mercedes EQS – 730 kilometrų