Neseniai rinkimus laimėjęs Donaldas Trumpas taps 47-uoju Jungtinių Valstijų prezidentu ir vėl pradės naudoti savo būdingą retoriką ir griežtą poziciją prekybos klausimais. Žinomas dėl savo dažnai prieštaringų pareiškimų, D. Trumpas nevengė kritikuoti Europos automobilių pramonės politikos, ypač žemyno nenoro pirkti Amerikoje pagamintus automobilius. Jo prezidentavimo pasekmės gali lemti didelius pokyčius, ypač Europos automobilių gamintojams.
Per savo rinkimų kampaniją D. Trumpas ne kartą pabrėžė Europos „nesąžiningą prekybos praktiką“ ir atkreipė dėmesį į automobilių pramonę. Viename Pensilvanijos mitinge jis apkaltino Europos šalis „sukčiavimu“ eksportuojant automobilius į JAV, nors rodo minimalų susidomėjimą tokiais amerikietiškais prekių ženklais kaip „Chevrolet“. D. Trumpo atsakas? Jis pažadėjo „padaryti tam galą“, o jo pažadas sulaukė audringų auditorijos plojimų.
Rengdamasis užimti 78 metų amžiaus postą, D. Trumpas siekia pertvarkyti prekybos politiką, daugiausia dėmesio skirdamas Amerikos pramonei stiprinti. Tai gali reikšti naujus muitus, kurių tarifai importuojamoms prekėms, įskaitant europietiškus automobilius ir automobilių dalis, gali siekti 10-20 proc. Europos automobilių gamintojams JAV yra labai svarbi eksporto rinka, ypač tokių vokiškų prekės ženklų kaip BMW, „Mercedes“ ir „Volkswagen“, kurių akcijos po D. Trumpo pergalės rinkimuose smarkiai krito.
D. Trumpas taip pat atvirai ragino Vokietijos ir kitų užsienio šalių gamintojus statyti daugiau gamyklų Jungtinėse Valstijose, siūlydamas paskatas tiems, kurie perkelia gamybą. Jis netgi iškėlė idėją nustatyti 100 proc. tarifus tam tikriems importuojamiems produktams, jei jie keltų grėsmę JAV pramonei, ypač taikantis į tokias bendroves kaip „Stellantis“, jei jos perkeltų gamybą į pigesnes vietas, pavyzdžiui, Meksiką.
Tikėtina, kad D. Trumpo administracija sušvelnins išmetamųjų teršalų normas šalies viduje, todėl Amerikos automobilių gamintojai galės padidinti visureigių ir sunkvežimių – transporto priemonių, kurios JAV yra populiarios ir pelningos – gamybą. Tačiau Europos gamintojams tai sukuria naują konkurencinį iššūkį, ypač atsižvelgiant į tai, kad jie jau susiduria su sunkumais augančioje Kinijos rinkoje.
Plėtojant kitą D. Trumpo prekybos darbotvarkės skyrių, Europos automobilių gamintojai greičiausiai ruošiasi griežtesnėms sąlygoms ir galimiems reikšmingiems savo veiklos JAV koregavimams.