Vokietija atmetė Italijos pasiūlymą paankstinti Europos Sąjungos planuojamą bloko draudimo nuo 2035 m. parduoti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais peržiūrą, sakydama, kad tai sumažintų standartus ir sukeltų netikrumą pramonei.
„Vokietija neketina diskutuoti apie galimą Europos išmetamo CO2 kiekio standartų sušvelninimą… Vokietijos vyriausybė nepritaria Italijos vyriausybės pasiūlymui“, – trečiadienį naujienų agentūrai „Reuters“ sakė Vokietijos aplinkos ministrė Steffi Lemke.
2023 m. kovo mėn. ES šalys patvirtino svarbų įstatymą, pagal kurį nuo 2035 m. visi nauji automobiliai privalės išmesti nulinį CO2 kiekį, iš esmės uždraudžiant dyzelinius ir benzininius variklius ir leidžiant dominuoti elektra varomoms transporto priemonėms (EV).
Prieš šį terminą automobilių gamintojams 2025 m. bus nustatyti griežtesni išmetamo CO2 kiekio tikslai, nes 2024 m. vidutinė parduodamų naujų transporto priemonių išmetamų teršalų riba sumažės nuo 116 g/km iki 94 g/km, o 2024 m. – iki 94 g/km.
Už viršytas CO2 ribas gali būti skiriama 95 eurų bauda už kiekvieną viršytą CO2 g/km, padauginta iš parduotų transporto priemonių skaičiaus.
Dėl to didiesiems automobilių gamintojams gali tekti sumokėti šimtus milijonų eurų baudų, ypač atsižvelgiant į tai, kad akumuliatorinių elektrinių automobilių pardavimas regione sulėtėjo.
ES Komisija numatė 2026 m. peržiūrėti teisės aktus, kad įvertintų hibridinių automobilių technologinę pažangą ir tai, ar jie gali atitikti 2035 m. tikslą.
Italijos pramonės ministras Adolfo Urso Romoje vykusiame parlamento posėdyje padvigubino savo šalies poziciją.
„Jei Europa lauks dar dvejus metus, kol nuspręs, ką daryti automobilių sektoriuje, ji bus sunaikinta“, – sakė Urso.
Ministras teigė, kad netikrumas dėl ES tikslų stabdo investicijas ir didina bloko konkurencingumo atotrūkį nuo konkurentų, pavyzdžiui, JAV. „Jei ES nori laikytis 2035 m. termino, pasiekime jį konkurencingai“, – sakė jis.
Rugsėjo viduryje Europos automobilių asociacija ACEA paragino Komisiją paankstinti persvarstymo tikslus, kad automobilių gamintojams būtų palengvintos priemonės, teigdama, kad nėra sudarytos būtinos sąlygos padidinti elektros energijos pardavimą, įskaitant įkrovimo infrastruktūrą, pigesnę energiją, mokesčių lengvatas ir žaliavų tiekimą.