Profesinės sąjungos bando pasipriešinti planams uždaryti „Volkswagen“ gamyklas Vokietijoje. Nors derybos vis dar vyksta, profsąjungų atstovai įspėja, kad dėl uždarymo planų nukentės daugiau gamyklų ir darbo vietų. Nesunku nuspėti, kad drakoniškų apkarpymų pasekmes pajus ir kitų šalių tiekėjai.
Per daugiau nei 80 metų „Volkswagen“ ir jos gamyklų svarbiausioje gimtojoje vietoje istoriją dar niekada nebuvo taip blogai. Dar šios vasaros atostogų pabaigoje buvo kilęs nerimas, kad koncernas planuoja uždaryti dvi gamyklas. O tai reiškė, kad bus atleista iki kelių tūkstančių darbuotojų. Profesinės sąjungos paskelbė aršią kovą ir pateikė pirminius pasiūlymus, kaip apsaugoti darbo vietas (įskaitant darbo valandų sutrumpinimą, kad būtų išvengta etatų mažinimo). Abi pusės (vadovybė ir darbo tarybos atstovai) pradėjo derybas, kurios tebevyksta iki šiol.
Paaiškėjo, kad padėtis yra dar blogesnė, nei tikėtasi. Pirmadienį, 2024 m. spalio 28 d., po dar vieno derybų raundo darbo tarybos atstovai pateikė naujos informacijos. Daniela Cavallo, „Volkswagen“ darbuotojų tarybos vadovė, teigė, kad planuose numatyti kur kas didesni apkarpymai, nei buvo skelbta iš pradžių. Pasirodo, svarstoma uždaryti ne dvi, o mažiausiai tris gamybos vietas Vokietijoje. Šis komentaras vargu ar galėtų būti iškalbingesnis. „Niekas nėra saugus“, – pareiškė Cavallo.
Kurias gamyklas ketinama uždaryti? Vokiečių „Spiegel“ nurodo Osnabriuką (Porsche Cayman ir Boxster, taip pat Volkswagen T-Roc Cabrio), kuris prarado nekantriai lauktą Porsche užsakymą gaminti kitą automobilio modelį. Anksčiau taip pat buvo minimas Drezdenas (elektrinis „Volkswagen ID.3“) arba tiesiogiai į automobilių gamybos liniją tiekiamų komponentų gamykla.
Nach einem Handelsblatt-Bericht teilt die Arbeitnehmerseite gegen die „Kahlschlagpläne“ des VW-Vorstands aus. Die IG Metall droht mit Konsequenzen nach der anstehenden Verhandlungsrunde. https://t.co/piTjiB5LTz
— Handelsblatt (@handelsblatt) October 28, 2024
Reikia uždaryti ne dvi, o tris gamyklas. 10 proc. mažesnė pensija
Cavallo įspėja, kad tai nesibaigs tik mažiausiai trijų gamyklų uždarymu. Volkswagen vadovybė planuoja mažinti darbuotojų skaičių visose likusiose gamyklose Vokietijoje (grupiniai atleidimai gali prasidėti jau 2025 m. viduryje). Ji taip pat užsiminė apie gaminių asortimento ir surinkimo linijų, gaminamų automobilių skaičiaus mažinimą ir darbo organizavimo pokyčius. Tiems, kurie išsaugos darbo vietas, bus mokami mažesni atlyginimai. Darbo užmokestis gali būti sumažintas apie 10 proc., o premijos ir priedai panaikinti. Pasak dienraščio „Handelsblatt“, tai yra naujo išlaidų mažinimo plano dalis. „Volkswagen“ planuoja sumažinti išlaidas maždaug 4 mlrd. eurų.
Kiek žmonių neteks darbo, lieka atviras klausimas. Dienraščio „Handelsblatt“ duomenimis, vien Vokietijoje „Volkswagen“ dirba apie 120 000 žmonių ir valdo dešimt gamyklų. Trijų gamyklų uždarymas reiškia, kad darbo neteks dešimtys tūkstančių žmonių. Ir tai dar ne viskas. Sumažėjusi gamyba taip pat reiškia didelį užsakymų iš subtiekėjų daugelyje šalių sumažėjimą.