Neseniai paskelbtas antrasis „Volkswagen Group“ įspėjimas apie pelną vos per tris mėnesius rodo nerimą keliantį didžiausios Europos automobilių gamintojos vaizdą. Dėl sumažėjusios paklausos ir aršios konkurencijos šis nuosmukis kelia susirūpinimą dėl VW ateities vis konkurencingesnėje automobilių pramonės aplinkoje.
Pagrindinės problemos, su kuriomis susiduria „Volkswagen“
Rugsėjo 27 d. „Volkswagen“ gerokai sumažino savo pajamų, pelno ir pinigų srautų prognozes, nurodydama, kad 2024 m. tikisi pristatyti mažiau transporto priemonių nei 2023 m. Tai jau ketvirtas iš eilės bendrovės metinis pardavimų nuosmukis per penkerius metus.
- Perėjimo prie elektrinių transporto priemonių krizė: „Volkswagen“ susidūrė su sunkumais pereinant prie elektromobilių (EV) ir praranda pozicijas pagrindinėse rinkose, ypač Kinijoje, kur jos prekių ženklai, įskaitant VW, „Audi“ ir „Porsche“, praranda rinkos dalį.
- Didesnė konkurencija: Vadovas Oliveris Blūmas susiduria su iššūkiais ne tik iš tradicinių konkurentų, bet ir iš naujų rinkos dalyvių, tokių kaip BYD iš Kinijos, kuri sutrikdė rinką su naujoviškais ir nebrangiais elektromobilių modeliais.
Platesnis poveikis automobilių pramonei
Naujienų sulaukė ne tik „Volkswagen“; konkurentai „Stellantis“ ir „Aston Martin“ rugsėjo 30 d. taip pat sumažino savo prognozes, o tai atspindi platesnio masto iššūkius, su kuriais susiduria Europos automobilių pramonė.
- Vokietijos automobilių gamintojų įspėjimai dėl pelno: Visi trys pagrindiniai Vokietijos automobilių gamintojai – VW, „Mercedes-Benz“ ir BMW – šį mėnesį įspėjo apie pelną, nurodydami, kad didėjanti konkurencija su tokiais elektromobilių gamintojais kaip „Tesla“ mažina maržas.
- Mažėjantis vartotojų pasitikėjimas: Vartotojų pasitikėjimo sumažėjimas turi įtakos vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių paklausai, ypač dėl to, kad pirkėjai vis dažniau renkasi elektromobilius.
Sunkumai Kinijos rinkoje
Istoriškai „Volkswagen“ dominavo benzininių automobilių pardavimuose Kinijoje, tačiau bendrovė nepakankamai greitai prisitaikė prie spartaus perėjimo prie elektromobilių. Vietiniai konkurentai, tokie kaip BYD, užima rinkos dalį, siūlydami patrauklius pasiūlymus.
- Aukščiausios kokybės prekių ženklai, kurių populiarumas mažėja: Pirmąjį pusmetį „Porsche“ pardavimai smuko 33 %, nes prabangių prekių ženklų pirkėjai atideda pirkimą.
- Analitikų įžvalgos: Nepriklausomas automobilių analitikas Matthiasas Schmidtas pažymi, kad „Volkswagen masto nauda Kinijoje greičiausiai pasiekė aukščiausią tašką“, nes vietos vartotojai teikia pirmenybę vietiniams prekės ženklams, o tai dar labiau apsunkina „žiaurus“ kainų karas.
Atsigavimo strategijos
Siekdama pakeisti savo padėtį, „Volkswagen“ įgyvendina kelias strategijas:
- Įmonių uždarymas ir partnerystė: Automobilių gamintojas uždaro tam tikras gamyklas ir užmezga partnerystę su vietos gamintojais, pavyzdžiui, „Xpeng“, taip pat pristato naują elektromobilių prekės ženklą, skirtą jaunesniems vartotojams.
- Perteklinių pajėgumų mažinimas: Volkswagen“ veikla, ypač lengvųjų ir komercinių automobilių padaliniai, patiria sunkumų. Bendrovė nurodė, kad turi perteklinių pajėgumų, prilygstančių maždaug dviem automobilių gamykloms.
Finansinės prognozės ir būsimi iššūkiai
„Volkswagen“ prognozuoja, kad per metus pasaulyje bus pristatyta maždaug 9 mln. vienetų, o anksčiau buvo numatyta, kad jų bus pristatyta 9,24 mln. Prognozuojama metinė veiklos marža dabar yra 5,6 %, o anksčiau tikėtasi 7 %.
- Grynųjų pinigų srautų prognozės: Bendrovė numato, kad automobilių pramonės skyriaus grynieji pinigų srautai bus perpus mažesni, palyginti su ankstesnėmis prognozėmis.
- Restruktūrizavimo iššūkiai: Blume sąnaudų mažinimo iniciatyvos apima ilgalaikių darbo vietų saugumo įsipareigojimų Vokietijoje atsisakymą ir gamyklų uždarymo svarstymą, o tai gali sukelti įtampą su profesinėmis sąjungomis.
Kadangi „Volkswagen“ išgyvena šį audringą laikotarpį, analitikai įspėja, kad dėl prastėjančių veiklos rezultatų gali tekti priimti svarbius restruktūrizavimo sprendimus. Besitęsianti krizė pabrėžia, kad bendrovei skubiai reikia prisitaikyti prie rinkos pokyčių ir atgauti konkurencingumą sparčiai besikeičiančioje automobilių pramonės aplinkoje. Artimiausi mėnesiai VW bus lemiami, nes ji sieks pakeisti savo padėtį ir susigrąžinti pozicijas pasaulinėje rinkoje.