Sunkvežimiai ir autobusai turės laikytis griežtesnių nei tikėtasi CO2 emisijos apribojimų. Tai privers gamintojus naudoti ekonomiškesnius vidaus degimo variklius arba plačiai naudoti hibridus ir neišmetamąsias pavaras.
Atskaitos taškas – 2019 m. užregistruotų įvairių kategorijų transporto priemonių vidutinis išmetamųjų teršalų kiekis. Kaip buvo sutarta anksčiau, sunkiasvorės krovininės transporto priemonės ir tolimojo susisiekimo autobusai iki 2025 m. turi išmesti 15 proc. mažiau CO2 . Nuo 2030 m. išmetamų teršalų kiekis turėjo būti 30 proc. mažesnis. Tačiau naujame ES Tarybos patvirtintame tiksle numatyta, kad išmetamųjų teršalų kiekis turi būti sumažintas 45 proc. Tai turi būti taikoma transporto priemonėms, kurių masė viršija 7,5 t.
Vėliau reikalavimai bus griežtesni. 2035 m. vidutinis išmetamų teršalų kiekis turi būti 65 proc. mažesnis nei 2019 m., o 2040 m. – net 90 proc. mažesnis. Tai bus paskutinis žingsnis kelyje į nulinį išmetamųjų teršalų kiekį, kurį planuojama pasiekti 2050 m.
Miesto autobusams keliami dar ambicingesni tikslai. 2030 m. šios grupės transporto priemonių vidutinis išmetamųjų teršalų kiekis turi būti 90 proc. mažesnis nei 2019 m. Jau 2035 m. miesto autobusai turi būti visiškai neišmetantys teršalų. Tarpmiestinius maršrutus aptarnaujantys autobusai bus skaičiuojami kaip tolimojo susisiekimo autobusai, todėl permainos vyks lėčiau.
Reglamentas įsigalios po 20 dienų nuo jo paskelbimo ES oficialiajame leidinyje.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.