Šią savaitę Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis patvirtino naujas Dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros planavimo ir projektavimo taisykles. Nuo šiol visi nemotorizuoto transporto inžineriniai projektai, įskaitant dviračių takus, pėsčiųjų takus, bendrus takus ir dviračių gatves, turės atitikti šį atnaujintą statybos techninį dokumentą. Šiomis naujomis taisyklėmis siekiama gerokai padidinti dviračių infrastruktūros naudojimo patogumą, komfortą ir saugumą visoje šalyje.
Atnaujintos taisyklės yra svarbus etapas, nes jos pakeičia pasenusias gaires, kurios buvo naudojamos pastaruosius 12 metų. Naujosios taisyklės įsigalios 2023 m. gruodžio 2 d.
„Pastaraisiais metais daug kas pasikeitė, įskaitant esminius pokyčius valstybės požiūryje į dviračių transporto plėtrą. Geriausios užsienio praktikos perėmimas tapo prioritetu, todėl neišvengiamai reikia peržiūrėti morališkai pasenusias planavimo ir projektavimo taisykles“, – sakė Marius Skuodis. Jis pabrėžė, kad nors dokumentas skirtas projektuotojams ir vystytojams, galutiniai naudos gavėjai bus Lietuvos pėstieji ir dviratininkai.
Aukščiausių standartų siekimas
Pasak ministro, naujoji techninė sistema užtikrina, kad visa būsima nemotorizuoto transporto infrastruktūra atitiks aukščiausius kokybės standartus. „Šis teisinis dokumentas nulems tolesnę dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros kokybę Lietuvoje“, – pridūrė jis.
Pastaraisiais metais Susisiekimo ministerija dėjo daug pastangų dviračių transportui skatinti, pripažindama, kad prieinamos ir gerai suprojektuotos infrastruktūros vaidmuo skatinant nemotorizuotą transportą yra labai svarbus. Atlikus galiojančių teisinių gairių inventorizaciją paaiškėjo, kad senosios taisyklės yra pasenusios ir netinkamos aukštos kokybės infrastruktūrai plėtoti, todėl dar labiau pabrėžė šios pertvarkos būtinybę.
Išsamus ir detalus požiūris
Ministerija pabrėžė, kad infrastruktūros planavimas, projektavimas ir statyba yra tarpusavyje susiję procesai, kuriuos turi reglamentuoti aiški, tiksli ir išsami teisinė sistema.
Naujosiose taisyklėse numatyti pagrindiniai planavimo principai, kuriais remiantis galima projektuoti veiksmingus nemotorizuoto transporto tinklus įvairiais lygmenimis – miesto, rajono, regiono ar nacionaliniu.
Šis žingsnis atspindi Lietuvos įsipareigojimą modernizuoti transporto infrastruktūrą, kurti saugesnius, patogesnius kelius pėstiesiems ir dviratininkams bei puoselėti darnaus judumo kultūrą.