Kiek laiko galite važiuoti motociklu negrįždami namo? Argentinietis keliautojas Emilio Scotto pasiekė pasaulio rekordą, nuvažiavęs neįtikėtinus 735 000 km. Jam prireikė dešimtmečio, o pavyko tai padaryti, nes jis pasirinko vienatūrį, kuris nesugenda.
Emilio norėjo tapti keliautoju nuo tada, kai aštuntojo gimtadienio proga mama jam padovanojo pasaulio atlasą. Tada jis sakė, kad vieną dieną išsiruoš į kelionę ir aplankys visas pasaulio šalis. Po daugelio metų jis ištesėjo duotą žodį, tačiau tuo metu net neįsivaizdavo, kad tai padarys motociklu. Nuo 1985 m. sausio iki 1995 m. balandžio mėn. jis nuvažiavo tokį atstumą, kad sunku patikėti. Per maždaug dešimt metų argentinietis nuvažiavo 735 000 km ir aplankė 214 skirtingų šalių.
735 000 km yra neįtikėtinai didelis atstumas bet kuriai transporto priemonei. Emilio Scotto jį įveikė motociklu
Tai ne tik ilgiausia kelionė motociklu istorijoje, bet ir viena ilgiausių kelionių bet kokia transporto priemone. Per tą laiką jo vienratis sunaudojo 47 000 litrų benzino, 1 300 litrų alyvos, 86 padangas, 12 akumuliatorių ir devynias sėdynes. Emilio Scotto savo nuotykius, dėl kurių jis pateko į Gineso rekordų knygą, aprašė knygoje „Ilgiausias pasivažinėjimas“ (angl. „The Longest Ride“).
Kaip pasiruoštumėte tokiai ilgai kelionei, jei atsidurtumėte argentiniečio vietoje? Vienas iš jo sėkmės raktų buvo pasirinkti tinkamą motociklą, kuriuo jis galėtų įveikti šį didžiulį atstumą. Scotto pasirinko legendinį Honda Gold Wing kelioninį motociklą, kuris yra ne tik neįtikėtinai patogus, bet ir garsėja nesunaikinamumu. Emilio Scotto įrodė, kad tai nėra tuščias pasigyrimas. Devyni jo „Gold Wing“ motociklo sėdynių užvalkalai buvo nusidėvėję, tačiau prireikė tik vieno variklio kapitalinio remonto. Neblogai per beveik tris ketvirčius milijono kilometrų!
„Honda“ netyčia sukūrė tobulą turistinį motociklą: GL1000 Gold Wing
1972 m. „Honda“ ėmėsi kurti naują pavyzdinį motociklo modelį, tačiau japonų inžinieriai iš pradžių neplanavo kurti vienatūrio turistinio motociklo. 1974 m. debiutavęs „Honda GL1000“ turėjo tapti naujuoju UJM (universalaus japoniško motociklo) karaliumi, naudojamu kasdieniam važinėjimui su sportiniu prieskoniu. Kai paaiškėjo, kad tai itin patogi transporto priemonė, savininkai ėmė juos naudoti ir tolimoms kelionėms. Tuomet koncerno vadovybė pakoregavo savo planus ir gimė vienas garsiausių pasaulyje turistinių motociklų.
„Gold Wing“ modelio koncepcija nuo pat pradžių buvo unikali. „Honda“ GL1000 modelyje įrengė pirmąjį Japonijoje skysčiu aušinamą keturtaktį variklį. Be to, tai buvo išilgai išdėstytas keturių cilindrų bokseris su priešingais stūmokliais, kurie pasirodė esantys raktas į sėkmę. Toks variklis pasižymi sklandžiu darbu ir plokščia konstrukcija, kuri sumažina svorio centrą ir leidžia lengvai naudoti kardaninį veleną vietoj klasikinės grandinės. Dėl to „Gold Wingi“ yra labai stabilus ir lengvai valdomas, nepaisant didelio svorio be krovinio.
Argentinos keliautojas pasirinko antros kartos „Honda Gold Wing“. Jis jo nenuvylė
Pirmasis „Honda GL1000 Gold Wing“ turėjo 999 cm3 variklį, išvystantį 80 AG. Tuo metu rinkoje buvo nedaug jo konkurentų ir jis visus juos pranoko savo variklio kultūra. Klientai jį ypač pamėgo Amerikoje, kur vėliau buvo pradėta šio modelio gamyba. Iki šiol buvo pagamintos šešios „Honda Gold Wing“ kartos. Ketvirtojoje cilindrų skaičius buvo padidintas iki šešių ir toks išliko iki šiol. Naujausio „Honda GL1800 Gold Wing“ variklis yra net 1,8 litro darbo tūrio, ir kiekvienas, važinėjęs juo, supranta, kodėl jis toks ypatingas. Tai didžiulis motociklas, kuriuo važiuoti yra vaikiškai lengva ir patikima, be to, jis užtikrina neprilygstamą komfortą ir puikią apsaugą nuo vėjo.
Emilio Scotto su antros kartos „Honda GL1100 Gold Wing“, pagamintu 1980-1983 m. Marisvilyje (Ohajo valstija), keliavo po pasaulį aukštyn ir žemyn. Matyt, jo pasirinkimas buvo iš dalies atsitiktinis, bet tikrai geras. Jis pavadino jį Juodąja princese. Išvykdamas į pasaulį jis neturėjo nei pinigų, nei kredito kortelės, nei važiavimo patirties, nei plano, tačiau vis tiek sugebėjo patirti epinį nuotykį, kurį vėliau aprašė 224 puslapių knygoje. Jo ekspedicija gali būti įkvėpimas žmonėms, kurie turi drąsių svajonių, bet bijo žengti pirmą žingsnį. Svarbiausia jį žengti ir pakankamai pasitikėti savimi. Juk kas gali nutikti per 735 000 kilometrų blogai?