Nuo spalio 1 d. Prancūzijos sostinėje pradedamos taikyti Europoje unikalios taisyklės. Kai kurie vairuotojai už automobilių stovėjimą turės mokėti tris kartus daugiau nei kiti. Visureigių naudotojai atsidurs nepalankioje padėtyje. Ir ne tik didžiausi.
2024 m. vasarį Paryžiaus gyventojai referendume balsavo už tai, kad būtų iš esmės pakeistos mokėjimo už automobilių stovėjimą taisyklės. Istoriniame centre kiekviena automobilių stovėjimo vieta vertinama brangiai. Paryžiečiai jau seniai pavargo nuo į automobilių stovėjimo aikšteles plūstančių visureigių ir pritarė tam, kad būtų triskart padidintas stovėjimo mokestis didesnių automobilių naudotojams. Nuo spalio 1 d. jie turės mokėti ne 6 eurus už valandą, o net 18 eurų.
Vokietijos automobilių klubo ADAC duomenimis, didesni tarifai bus taikomi vidaus degimo transporto priemonių (įskaitant hibridus), sveriančių daugiau kaip 1,6 tonos, ir elektromobilių, sveriančių daugiau kaip 2 tonas, naudotojams. Praktiškai taisyklės pirmiausia pritaikytos visureigių, kurie dėl didesnio kėbulo sveria daugiau, naudotojams. Tai taip pat liečia ne tik didžiausius automobilius, nes naujieji tarifai jau bus taikomi „Volkswagen Tiguan“. Padidėjimą pajus ir didesnių tradicinių segmentų automobilių, pavyzdžiui, E klasės „Mercedes“, naudotojai.
Tačiau Paryžiaus reglamentuose numatytos išimtys. 18 eurų už valandą nereikės mokėti Prancūzijos sostinės gyventojams, amatininkams ir medicinos paslaugų teikėjams, kai jie dirba. Privačių automobilių stovėjimo aikštelių valdytojai taip pat neprivalo prisitaikyti prie naujų tarifų.
Kol kas nėra visiškai aišku, kaip bus tikrinama, ar laikomasi naujųjų taisyklių. Paryžiaus parkomatuose turi būti įrašomas transporto priemonės registracijos numeris. Tai reiškia, kad Prancūzijoje registruotiems automobiliams automatiškai gali būti rodomas didesnis tarifas. O kaip su užsienyje esančiomis transporto priemonėmis?
Už būtinybės mokėti už automobilių stovėjimą Paryžiuje ignoravimą gresia bauda nuo 150 iki 225 eurų. Paradoksalu, tačiau intensyviai automobilius naudojantiems asmenims, kurie planuoja stovėti ilgą laiką, gali neapsimokėti mokėti, nes mokestis už stovėjimą nedidės tiesiškai. ADAC skaičiavimais, už šešias valandas stovėjimo pagal naująjį tarifą reikės sumokėti iki 225 eurų, t. y. tiek pat, kiek ir bauda.