Pasirodžius diagnostikos trikties kodui P0010, transporto priemonių savininkai susiduria su sudėtinga variklio valdymo problema, kuri toli gražu neapsiriboja vien tik mechaniniu gedimu. Šis 1 banko skirstymo veleno padėties pavaros valdymo grandinės gedimas signalizuoja apie galimas kintamo vožtuvų laiko nustatymo sistemos problemas, kurios turi įtakos viskam – nuo degalų naudojimo efektyvumo iki atitikties išmetamųjų teršalų reikalavimams. Priežastys gali būti įvairios – nuo paprastų elektrinių jungčių iki sudėtingų ECM gedimų, kuriems reikia skirtingų diagnostikos metodų ir remonto strategijų, kurių daugelis mechanikų nepastebi.
P0010 A skirstomojo veleno padėties valdiklio A valdymo grandinės/atvirojo banko 1 reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas reiškia gedimą skirstomojo veleno padėties pavaros valdymo grandinėje 1 banke, t. y. variklio pusėje, kurioje yra pirmasis cilindras. Skirstymo veleno padėties pavaros, dar vadinamos VVT (Variable Valve Timing) solenoidu, valdo alyvos srautą, kad būtų paankstintas arba sulėtintas skirstymo veleno laiko skaičiavimas. Kai ECM (variklio valdymo modulis) aptinka atsidariusią grandinę arba elektros gedimą šioje sistemoje, jis įjungia šį kodą. Europos transporto priemonėse šią funkciją valdo ECM, o ne PCM (angl. Powertrain Control Module), kuris labiau paplitęs amerikietiškoje transporto priemonių terminologijoje. Šis gedimas gali smarkiai paveikti variklio veikimą, degalų ekonomiją ir išmetamųjų teršalų kiekį.
Bendrosios skirstymo veleno padėties nustatymo mechanizmo A valdymo grandinės / atviro 1 banko priežastys
- Neveikiantis VVT solenoidas – vidinis elektrinis gedimas, sukeliantis atviros grandinės būseną
- Pažeista laidų grandinė – nutrūkę arba surūdiję laidai tarp ECM ir pavaros
- Sugedusios elektrinės jungtys – atsilaisvinę arba surūdiję jungčių kaiščiai, dėl kurių kontaktas nutrūksta
- Neveikiantis ECM – Retas, bet galimas variklio valdymo modulio gedimas
- Sudegęs saugiklis – VVT grandinės apsauga nuo elektros perkrovos
- Alyvos užterštumas – nešvari alyva užkemša pavaros mechanizmą
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – dažniausias ir dažnai vienintelis matomas simptomas
- Trumpa tuščia eiga – variklis gali veikti netolygiai, kai dirba tuščiąja eiga
- Sumažėjusi degalų ekonomija – Blogas vožtuvų laiko nustatymas turi įtakos degimo efektyvumui
- Galios sumažėjimas – Pastebimas variklio veikimo sumažėjimas greitėjant
- Didelis variklio ūžesys – Įjungiant variklį girdimas paskirstymo grandinės arba vožtuvų ūžesys
Diagnozė ir bandymas
Kvalifikuotas technikas pradės diagnostiką naudodamas OBD-II skaitytuvą, kad patvirtintų kodą ir patikrintų, ar nėra papildomų susijusių kodų. Vėliau vizualiai apžiūrima VVT solenoido laidų sistema ir jungtys, ieškoma akivaizdžių pažeidimų ar korozijos. Naudodamas skaitmeninį multimetrą, technikas patikrina solenoido elektrinę varžą, kuri paprastai turėtų būti 6-12 omų. Įjungus uždegimą multimetru patikrinamos maitinimo ir įžeminimo grandinės jungtyje. Technikas taip pat gali atlikti funkcinį bandymą naudodamasis skenavimo įrankiu, kad duotų komandą pavaros mechanizmui ir stebėtų jo atsaką. Patikrinama alyvos būklė ir lygis, nes užteršta arba mažai alyvos gali turėti įtakos VVT veikimui.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties.
- Pakeisti VVT elektromagnetą – dažniausiai pasitaikantis taisymo būdas, kai nuimama ir sumontuojama nauja pavara; kaina: 80-180 €
- Remontuoti laidų pynę – sujungti ir sulituoti pažeistus laidus arba pakeisti visą pynės dalį; kaina: 50-120 €
- Išvalyti arba pakeisti jungtį – pašalinti koroziją ir patepti dielektriniu tepalu; kaina: 20 € – 40 €
- Pakeisti perdegusį saugiklį – paprastas saugiklio pakeitimas variklio skyriaus saugiklių dėžutėje; kaina: 5 € – 15 €
- Variklio alyvos keitimas – Šviežia alyva ir filtras, jei įtariamas užterštumas; kaina: 40 € – 80 €
Po remonto išvalykite kodą naudodami OBD-II skaitytuvą ir atlikite bandymą kelyje, kad patikrintumėte, ar ištaisyta klaida. ECM gali prireikti keleto važiavimo ciklų, kad būtų užbaigtas pakartotinio mokymosi procesas.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2006-2012 m.
- Volkswagen Golf 2008-2015 m.
- Audi A4 2005-2011
- Mercedes-Benz C klasė 2007-2014
- Ford Focus 2011-2018 m.
- Toyota Avensis 2009-2016
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti, kai aktyvi A skirstomojo veleno padėties nustatymo mechanizmo A valdymo grandinė/atviras 1 bankas?
Nors transporto priemonė gali likti važiuojanti, toliau ją eksploatuojant gali sumažėti degalų sąnaudos ir padidėti išmetamųjų teršalų kiekis. Gali sumažėti variklio našumas ir variklis gali veikti netolygiai tuščiąja eiga. Šią problemą patartina išspręsti per kelias dienas, kad būtų išvengta galimų kitų variklio komponentų pažeidimų.
Kiek paprastai kainuoja suremontuoti skirstomojo veleno padėties valdiklio A valdymo grandinę / atvirą 1 banko bloką Lietuvoje?
Remonto kaina paprastai svyruoja nuo 80 € iki 180 € už VVT solenoido pakeitimą, įskaitant darbą. Diagnostikos mokesčiai paprastai prideda nuo 30 € iki 50 € prie bendros kainos. Paprastas w
Išvada
Į diagnostinį kodą P0010 reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, nes jis turi tiesioginės įtakos variklio laikui ir veikimui. Prieš pradėdami svarstyti ECM pakeitimo galimybę, technikai turėtų sistemingai patikrinti VVT solenoidą, elektrines jungtis ir laidų pluoštą 1 banke. Tinkama diagnostika naudojant tinkamus nuskaitymo įrankius ir elektros testavimo įrangą užtikrina tikslų pagrindinės priežasties nustatymą. Nedelsiant pašalinus šį gedimą, išvengiama galimų variklio pažeidimų ir atkuriamas idealus degalų naudojimo efektyvumas, išmetamųjų teršalų kontrolė ir bendras automobilio veikimas.