Kai šiuolaikinėse transporto priemonėse pasirodo diagnostinis kodas P0011, tai reiškia, kad variklio kintamojo vožtuvų laiko paskirstymo sistemoje yra kritinė laiko nustatymo problema, į kurią reikia nedelsiant atkreipti dėmesį. Ši klaida rodo, kad įsiurbimo skirstymo veleno padėties pavaros grandinė 1 banke yra pažengusi toliau, nei nurodyta gamintojo specifikacijose, todėl kyla daugybė veikimo problemų, kurios toli gražu neapsiriboja paprastu variklio efektyvumu. Pagrindinės priežastys gali būti įvairios – nuo užterštos alyvos iki neveikiančių jutiklių, tačiau norint nustatyti pagrindinį šaltinį, reikia suprasti, kaip šios sudėtingos sistemos bendrauja tarpusavyje.
P0011 reikšmė ir apibrėžimas
Kodas P0011 susijęs su kintamo vožtuvų laiko nustatymo (VVT) sistema, konkrečiai su įsiurbimo skirstymo veleno padėties pavaros grandine 1 krante. ECM nuolat stebi skirstymo veleno padėtį alkūninio veleno padėties atžvilgiu ir lygina ją su nustatytuoju laiko nustatymu. Kai faktinė laiko padėtis yra didesnė nei nurodyti parametrai, suveikia šis kodas. Europos transporto priemonėse šią funkciją atlieka ECM (variklio valdymo modulis), kitaip nei amerikietiškose transporto priemonėse, kur ją gali valdyti vienas PCM (galios valdymo modulis). Šis laiko nustatymo neatitikimas turi įtakos variklio veikimui, degalų ekonomijai ir išmetamųjų teršalų kiekiui, dėl to transporto priemonė gali neatlikti išmetamųjų teršalų bandymų.
Bendrosios P0011 priežastys
- Neteisingas VVT solenoidas (skirstymo veleno pavara) – dažniausia laiko nustatymo pažangos problemų priežastis
- Sutepta arba užteršta variklio alyva – riboja tinkamą hidraulinį VVT sistemos veikimą
- Uždaryti VVT sistemos alyvos kanalai – neleidžia užtikrinti tinkamo alyvos srauto, reikalingo laiko paskirstymo valdymui
- Susidėvėjusi skirstymo veleno paskirstymo grandinė arba įtempiklis – leidžia pernelyg didelius laiko svyravimus
- Komutacinio veleno padėties jutiklis sugedęs – teikia neteisingą grįžtamąjį ryšį apie laiko skaičiavimą ECM
- ECM programinės įrangos problemos – retos, bet gali sukelti neteisingas laiko nustatymo komandas
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius dėl laiko nustatymo problemų
- Trumpa tuščiąja eiga arba netinkamas variklio veikimas – ypač pastebimas užvedimo metu
- Sumažėjusi variklio galia ir pagreitis – ypač dirbant žemais sūkiais
- Didesnės degalų sąnaudos – netinkamas degimo laiko nustatymas turi įtakos efektyvumui
- Girdimas variklio keliamas triukšmas – laiko grandinės arba VVT pavaros problemos
- Variklio užgesimas arba sunkus užvedimas – rimtos laiko nustatymo problemos turi įtakos degimui
Diagnostika ir bandymai
Tinkama diagnostika prasideda nuo OBD-II skaitytuvo prijungimo, kad būtų galima gauti išsaugotus kodus ir „freeze frame” duomenis. Pirmiausia mechanikai patikrina, ar nėra papildomų kodų, kurie gali rodyti susijusias problemas, pavyzdžiui, P0010, P0012 arba P0013. Vėliau vizualiai apžiūrimas VVT solenoidas, laidų pynė ir jungtys. Naudodami multimetrą, technikai patikrina VVT solenoido varžą ir patikrina, ar tinkamai tiekiama įtampa iš ECM. Oscilografu galima stebėti skirstymo veleno ir alkūninio veleno padėties jutiklio signalus realiuoju laiku. Būtina patikrinti alyvos būklę ir lygį, nes dažna priežastis – užteršta alyva. Kai kurioms diagnostikos procedūroms atlikti reikia nuimti vožtuvo dangtį, kad būtų galima patikrinti paskirstymo grandinės būklę ir VVT pavaros veikimą. Pažangūs nuskaitymo įrankiai gali nurodyti VVT elektromagneto veikimą, kad būtų patikrintas sistemos atsakas.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros skiriasi priklausomai nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties:
- VVT solenoido pakeitimas – išimkite senąjį solenoidą ir sumontuokite naują įrenginį, naudodami tinkamą sukimo momento specifikaciją; kaina: 120-280 €
- Variklio alyvos ir filtro keitimas – išpilkite užterštą alyvą ir pakeiskite ją gamintojo nurodytos klasės alyva; kaina: 45 € – 85 €
- Alyvos kanalų valymas – išplaukite alyvos galerijas ir VVT sistemą, kad pašalintumėte susikaupusias nuosėdas; kaina: 150 € – 300 €
- Kamušinio veleno padėties jutiklio keitimas – išimkite jutiklį iš cilindrų galvutės ir sumontuokite naują įrenginį; kaina: 80 € – 180 €
- Greičio nustatymo grandinės ir įtempiklio keitimas – kapitalinis remontas, reikalaujantis variklio išardymo; kaina: 800 € – 1500 €
- ECM perprogramavimas arba keitimas – programinės įrangos atnaujinimas arba sugedusio valdymo modulio keitimas; kaina: 200 € – 800 €
Atlikę remonto darbus, technikai turi ištrinti diagnostinį kodą naudodami nuskaitymo įrankį ir atlikti bandymą kelyje, kad patikrintų tinkamą sistemos veikimą ir įsitikintų, kad kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos E90 2005-2012 m.
- Volkswagen Golf Mk5 2004-2009 m.
- Audi A4 B7 2005-2008 m.
- Mercedes-Benz C klasės W204 2007-2014
- Toyota Avensis T25 2003-2009
- Nissan Qashqai J10 2007-2013
- Ford Focus Mk2 2005-2011
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P0011 kodui?
Nors transporto priemonė gali likti tinkama važiuoti, tolesnis važiavimas su kodu P0011 gali sukelti rimtų variklio pažeidimų. Dėl paankstinto laiko nustatymo gali atsirasti stūmoklio ir vožtuvo trukdžių, dėl kurių gali prireikti brangiai kainuojančių variklio
Išvada
Diagnostikos trikties kodas P0011 rodo, kad kintamojo vožtuvų laiko paskirstymo sistemoje yra kritinė laiko nustatymo problema, į kurią reikia nedelsiant atkreipti dėmesį. Nesureagavus į šią būklę, gali sumažėti variklio našumas, degalų naudojimo efektyvumas ir galimi ilgalaikiai variklio pažeidimai. Tinkama diagnostika sistemingai tikrinant VVT komponentus, vertinant alyvos kokybę ir tikrinant jutiklius užtikrina tikslų pagrindinės priežasties nustatymą. Laiku atliktas remontas ir reguliari techninė priežiūra užkerta kelią brangiai kainuojančioms variklio komplikacijoms ir atkuria idealų automobilio veikimą.