Pasirodžius P0014 diagnostiniam trikties kodui, vairuotojai dažnai susiduria su daugybe variklio veikimo problemų, kurios gali būti įvairios – nuo nedidelių nepatogumų iki rimtų mechaninių gedimų. Šis konkretus kodas rodo, kad 1 banko kintamojo vožtuvų laiko nustatymo sistema pasistūmėjo į priekį, viršydama gamintojo specifikacijas, todėl variklio valdymo modulis įjungia variklio patikros lemputę. Priežastys gali būti įvairios – nuo paprastų techninės priežiūros klaidų iki sudėtingų variklio vidaus komponentų gedimų, todėl labai svarbu tinkamai diagnozuoti, kol brangus remontas tampa neišvengiamas.
P0014 B Skirstomojo veleno padėties nustatymo laiko perteklius arba sistemos veikimo 1 banko reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas susijęs su kintamo vožtuvų laiko nustatymo (VVT) sistema 1 banke (cilindrų bankas, kuriame yra cilindras Nr. 1). ECM (variklio valdymo modulis) stebi skirstymo veleno padėtį alkūninio veleno padėties atžvilgiu ir nustato, kai įsiurbimo skirstymo veleno paskirstymo laikas yra labiau pažengęs nei nustatyta. Europos transporto priemonėse ECM atlieka variklio valdymo funkcijas, kitaip nei amerikietiškose transporto priemonėse, kuriose vienas PCM (Powertrain Control Module) valdo ir variklį, ir transmisiją. Šis laiko neatitikimas turi įtakos degimo efektyvumui, todėl padidėja išmetamųjų teršalų kiekis ir sumažėja našumas.
Bendrosios P0014 B skirstomojo veleno padėties nustatymo laiko per daug išplėstinio nustatymo priežastys
- Gedimas VVT solenoidas (alyvos valdymo vožtuvas) – kontroliuoja alyvos srautą į kumštelio fazatorių
- Užsikimšę alyvos kanalai – riboja tinkamą alyvos tekėjimą į VVT komponentus
- Nusidėvėjusi paskirstymo grandinė arba įtempiklis – leidžia pernelyg didelius laiko svyravimus
- Mažas variklio alyvos lygis arba klampumo problemos – netinkamas tepimas turi įtakos VVT veikimui
- Defektyvus kumštelio fazatorius – vidinis nusidėvėjimas neleidžia tinkamai sureguliuoti laiko nustatymo
- ECM programinės įrangos problemos – neteisingi laiko nustatymo parametrai arba kalibravimo problemos
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius
- Trumpa tuščiąja eiga arba variklio svyravimas – laiko nustatymo problemos turi įtakos degimo sklandumui
- Sumažėjusi degalų ekonomija – neefektyvus degimas didina degalų sąnaudas
- Didelis variklio stuksenimas arba pingavimas – netinkamas laiko parinkimas lemia nenormalų degimą
- Skurdus greitėjimas – dėl laiko nustatymo problemų sumažėja galia
- Variklio užgesimas tuščiąja eiga – rimtos laiko nustatymo problemos gali sukelti nestabilumą
Diagnostika ir bandymai
Mechanikai pradeda diagnostiką prijungdami OBD-II skaitytuvą, kad gautų visus išsaugotus kodus ir „freeze frame” duomenis. Jie patikrina variklio alyvos lygį ir būklę, nes užteršta arba mažai alyvos dažniausiai sukelia VVT problemų. Naudodami oscilografą, technikai stebi skirstymo veleno ir alkūninio veleno padėties jutiklių signalus, kad patikrintų faktinį laiką, palyginti su nurodytuoju. Multimetru tikrinama VVT solenoido varža ir maitinimo šaltinis. Mechanikai gali atlikti VVT solenoido veikimo testą naudodami dvikrypčius skenavimo įrankio valdiklius, kad užtikrintų tinkamą veikimą. Alyvos slėgio bandymu patikrinama, ar VVT sistemą pasiekia pakankamas slėgis, o vizualiai patikrinama, ar nėra ištempta arba pažeista paskirstymo grandinė.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties.
- VVT solenoido keitimas – nuimkite įsiurbimo kolektoriaus sudedamąsias dalis, kad būtų galima prie jo prieiti; kaina: 150-300 €
- Variklio alyvos ir filtro keitimas – naudokite gamintojo nurodytą klampą; kaina: 60 € – 120 €
- Greičio nustatymo grandinės ir įtempiklio keitimas – reikia išardyti variklį; kaina: 800-1500 €
- Kamuolės fazatoriaus keitimas – gali prireikti nuimti cilindrų galvutę; kaina: 600 € – 1200 €
- Alyvos kanalo valymas – variklio praplovimas ir išsamios valymo procedūros; kaina: 200 € – 400 €
- ECM perprogramavimas – programinės įrangos atnaujinimas arba pakartotinis kalibravimas; kaina: 100 € – 200 €
Atlikę remonto darbus mechanikai ištrina diagnostinius kodus, atlieka bandomąjį važiavimą ir patvirtina tinkamą VVT veikimą naudodami tiesioginius skenavimo įrankio duomenis.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2006-2013 m.
- Volkswagen Golf 2008-2015 m.
- Audi A4 2005-2012 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2007-2014
- Toyota Avensis 2009-2018 m.
- Volvo S60 2010-2016
- Ford Focus 2011-2018 m.
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P0014 kodui?
Važiuoti galima ribotai, tačiau transporto priemonę reikia nedelsiant suremontuoti. Toliau eksploatuojant automobilį gali būti pažeista laiko grandinė, sumažėti degalų sąnaudos ir galimi variklio pažeidimai. Ilgalaikis važinėjimas su šiuo kodu gali lemti brangų remontą, kainuosiantį daugiau nei 1000 eurų.
Ar dėl P0014 mano automobilis gali sugesti techninė apžiūra Lietuvoje?
Taip, šis kodas sukels gedimą atliekant techninę apžiūrą. Užsidegusi variklio patikros lemputė ir su ja susijusios išmetamųjų teršalų problemos pažeidžia Lietuvos transporto priemonių techninės apžiūros standartus. Prieš praeinant techninę apžiūrą kodas turi būti išspręstas ir pašalintas.
Išvada
Į diagnostikos kodą P0014 B reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnės variklio žalos. Tinkama diagnostika, sistemingai tikrinant VVT komponentus, tikrinant alyvos sistemą ir analizuojant kodą, užtikrina tikslų pagrindinės priežasties nustatymą. Laiku atliktas remontas padės atkurti idealias variklio charakteristikas, nesvarbu, ar tai būtų sugedęs solenoidas, užsikimšę kanalai, ar susidėvėję laiko paskirstymo komponentai. Reguliari techninė priežiūra, įskaitant alyvos keitimą, padeda išvengti VVT sistemos gedimų ir palaikyti tinkamą skirstomojo veleno laiko paskirstymo veikimą.