Diagnostikos trikties kodas P0019 signalizuoja apie variklio kintamojo vožtuvų laiko nustatymo sistemos alkūninio veleno ir skirstomojo veleno padėties jutiklių 2 banko B jutiklio laiko nesutapimą. Ši koreliacijos klaida paprastai atsiranda, kai variklio valdymo modulis aptinka netinkamą šių svarbių komponentų sinchronizaciją. Nors iš pradžių simptomai gali atrodyti nereikšmingi – užsidega variklio patikros lemputė arba šiek tiek sumažėja variklio našumas, pagrindinės priežastys gali būti įvairios – nuo paprastų jutiklių veikimo sutrikimų iki sudėtingų laiko paskirstymo grandinės problemų, kurių nepašalinus gali būti katastrofiškai sugadintas variklis.
- Neteisingas skirstomojo veleno padėties jutiklis B antrajame krante – jutiklis teikia neteisingus laiko nustatymo duomenis ECM
- Keičiamo vožtuvų laiko nustatymo elektromagneto gedimas – neleidžia tinkamai sureguliuoti skirstymo veleno laiko
- Nusidėvėjusi paskirstymo grandinė arba diržas – lemia mechaninį alkūninio ir paskirstymo veleno laiko nuokrypį
- Mažas variklio alyvos lygis arba nešvari alyva – turi įtakos hidraulinės kintamo vožtuvų laiko nustatymo sistemos veikimui
- Pažeistas skirstymo veleno fazatorius arba pavara – neleidžia skirstymo velenui sureguliuoti į tinkamą laiko nustatymo padėtį
- Komutacinio veleno padėties jutiklio grandinės laidų gedimai – sukelia signalo pertraukimą arba sugadinimą
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Prietaisų skydelyje užsidega kontrolinė variklio lemputė – pagrindinis įspėjimas apie laiko sąryšio problemą
- Sumažėjęs variklio našumas ir pagreitis – netinkamas vožtuvų paskirstymo laikas turi įtakos galiai
- Trumpa tuščiąja eiga arba netinkamas variklio užsidegimas – laiko nustatymo problemos sukelia netolygų degimą
- Didesnės degalų sąnaudos – neefektyviam degimui reikia daugiau degalų
- Triukšmas iš variklio skyriaus – susidėvėję laiko paskirstymo komponentai gali sukelti mechaninį triukšmą
- Variklio svyravimas greitėjant – laiko derinimo problemos turi įtakos reakcijai į akceleratoriaus veikimą
Diagnostika ir bandymai
Mechanikai pradeda diagnostiką prijungdami OBD-II skaitytuvą, kad gautų išsaugotus kodus ir sustabdyto kadro duomenis. Diagnostikos proceso metu skaitmeniniu multimetru patikrinamas 2 banko skirstymo veleno padėties jutiklis B, kad būtų galima patikrinti tinkamą įtampą ir signalų modelius. Jutiklio bangos formai analizuoti ir palyginti su alkūninio veleno padėties jutiklio signalu gali būti naudojamas oscilografas. Patikrinama, ar tinkamai veikia kintamojo vožtuvo laiko nustatymo elektromagnetas, ir patikrinamas alyvos slėgis, kad būtų užtikrintas pakankamas hidraulinis slėgis laiko nustatymo sistemai. Vizualiai apžiūrima laiko paskirstymo grandinė arba diržas, siekiant nustatyti jų ištempimą, nusidėvėjimą arba nesuderinamumą. Mechanikas taip pat gali naudoti nuskaitymo įrankį, kad duotų komandą kintamojo vožtuvų paskirstymo sistemai ir stebėtų realaus laiko jutiklių duomenis varikliui veikiant.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties:
- Pakeiskite 2 banko skirstymo veleno padėties jutiklį B – pašalinkite sugedusį jutiklį, dėl kurio gaunami neteisingi laiko nustatymo duomenys; kaina: 80-150 €
- Pakeisti kintamo vožtuvų laiko nustatymo elektromagnetą – atkuriamas tinkamas hidraulinis skirstymo veleno laiko nustatymas; kaina: 120-250 €
- Remontuoti arba pakeisti paskirstymo grandinės ir diržo mazgą – ištaisomas mechaninis laiko santykis; kaina: 400 € – 800 €
- Pakeisti skirstymo veleno fazę arba pavaros mechanizmą – atkuriamas kintamo laiko nustatymo funkcionalumas; kaina: 300 € – 600 €
- Remontuoja laidų ar jungčių sistemą – ištaiso elektrinio ryšio problemas; kaina: 50 € – 200 €
- Variklio alyvos ir filtro keitimas – užtikrina tinkamą paskirstymo mechanizmo komponentų tepimą; kaina: 40 € – 80 €
Atlikus remonto darbus, iš ECM atminties reikia ištrinti diagnostinius kodus ir išbandyti transporto priemonę keliais važiavimo ciklais, kad būtų patikrintas tinkamas jos veikimas.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2006-2012 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2008-2014 m.
- Audi A4 2005-2011 m.
- Volkswagen Passat 2006-2015
- Ford Focus 2008-2016
- Mazda 6 2009-2013
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P0019 kodui?
Nors variklis gali toliau veikti, važiuoti su šiuo kodu nerekomenduojama, nes tai gali dar labiau sugadinti laiko paskirstymo komponentus ir katalizatorių. Dėl netinkamo vožtuvų laiko nustatymo padidėja išmetamųjų teršalų kiekis, o nesureguliavus gali tekti atlikti brangesnį remontą.
Išvada
Į diagnostinį kodą P0019 reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta galimos variklio žalos. Nors iš pradžių simptomai gali atrodyti nereikšmingi, šios alkūninio veleno ir skirstymo veleno padėties jutiklių koreliacijos problemos ignoravimas gali lemti brangiai kainuojantį remontą. Tinkama diagnostika apima sistemingą jutiklių, laiko paskirstymo komponentų ir alyvos būklės tikrinimą. Pašalinus pagrindinę priežastį – pakeitus jutiklį, atlikus paskirstymo sistemos aptarnavimą ar alyvos priežiūrą – užtikrinamas idealus variklio veikimas ir užkertamas kelias tolesnėms komplikacijoms atsirasti.