Kai transporto priemonės variklio valdymo modulis aptinka P0024 B, jis signalizuoja, kad 2 banko skirstomojo veleno paskirstymo laikas viršijo leistinus parametrus ir veikia pažangiau, nei leidžia sistema. Šis diagnostikos trikties kodas reiškia kritinę variklio laiko nustatymo problemą, kuri gali pabloginti variklio veikimą ir, nesiėmus priemonių, gali sukelti didelių vidinių pažeidimų. Priežastys gali būti įvairios – nuo paprastų su alyva susijusių problemų iki sudėtingų mechaninių kintamo vožtuvų laiko nustatymo sistemos gedimų, todėl labai svarbu tinkamai diagnozuoti, kol brangus remontas tampa neišvengiamas.
P0024 Skirstomojo veleno padėties nustatymo laiko perteklius arba sistemos veikimo 2 banko reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas susijęs su variklio 2 banko, t. y. cilindrų banko, kuriame nėra cilindro Nr. 1, kintamo skirstymo veleno laiko nustatymo sistema. ECM stebi skirstymo veleno padėtį alkūninio veleno padėties atžvilgiu ir lygina ją su iš anksto nustatytomis vertėmis. Kai skirstymo veleno laikas yra labiau pasistūmėjęs nei leistinos ribos, suveikia kodas P0024. Nesureagavus į šią būklę, gali sumažėti variklio našumas, padidėti išmetamųjų teršalų kiekis ir galimai sugesti variklis. Europos transporto priemonėse šią kontrolės funkciją atlieka ECM, o amerikietiškose transporto priemonėse gali būti nuoroda į transmisijos valdymo modulį (PCM), kuris sujungia variklio ir transmisijos valdymo funkcijas.
Bendrosios P0024 priežastys
- Neteisingas skirstymo veleno padėties pavaros elektromagnetas – kontroliuoja alyvos srautą į paskirstymo mechanizmą
- Mažas variklio alyvos lygis arba prasta alyvos kokybė – nepakankamas tepimas turi įtakos VVT veikimui
- Uždaryti VVT sistemos alyvos kanalai – Apriboja tinkamą alyvos tekėjimą į paskirstymo mechanizmo komponentus
- Nusidėvėjusi paskirstymo grandinė arba įtempiklis – sukelia neteisingą paskirstymo veleno ir alkūninio veleno santykį
- Defektinis skirstymo veleno padėties jutiklis – teikia neteisingus laiko nustatymo duomenis ECM
- ECM programinės įrangos problemos – Neteisingi laiko nustatymo parametrai arba kalibravimo problemos
- Akmens anglies sankaupos ant skirstymo veleno pavaros – Neleidžia tinkamai judėti laiko nustatymo komponentams
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebia variklio patikros lemputė – dažniausias ir dažnai pirmas pastebimas simptomas
- Trumpa tuščiąja eiga arba variklio svyravimas – ypač pastebimas esant mažiems sūkių dažniams
- Sumažėjusios degalų sąnaudos – variklis veikia ne taip efektyviai dėl neteisingo laiko nustatymo
- Galios sumažėjimas greitėjant – ypač akivaizdus esant apkrovai
- Didelis variklio stuksenimas arba pypsėjimas – Gali pasireikšti greitėjant arba esant apkrovai
- Sunkiai užvedamas variklis – Ypač šaltas arba po stovėjimo
Diagnostika ir bandymai
Kvalifikuotas mechanikas diagnostiką pradės prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų visus išsaugotus kodus ir „freeze frame” duomenis. Diagnostikos proceso metu oscilografu tikrinami skirstymo veleno padėties jutiklio signalai, siekiant patikrinti tinkamus kvadratinių bangų modelius. Tikrinamas alyvos lygis ir kokybė, nes užteršta arba mažai alyvos tiesiogiai veikia VVT veikimą. Mechanikas, naudodamasis multimetru, patikrina skirstymo veleno pavaros elektromagnetą, kad patikrintų varžos vertes ir patvirtintų tinkamas elektrines jungtis. Tiesioginė duomenų stebėsena varikliui veikiant padeda nustatyti komandinės ir faktinės skirstymo veleno padėčių neatitikimus. Norint įvertinti susidėvėjimą ir tinkamą veikimą, gali prireikti iš dalies išardyti variklį, kad būtų galima fiziškai patikrinti paskirstymo grandinę, įtempiklius ir VVT komponentus.
Remonto etapai ir kaina
Remonto išlaidos skiriasi priklausomai nuo pagrindinės priežasties ir automobilio sudėtingumo. Dažniausiai taikomi šie sprendimai:
- Alyvos keitimas aukštos kokybės alyva ir filtru – dažnai išsprendžiamos užterštos alyvos sukeltos problemos; kaina: 60-120 €
- Skirstymo veleno padėties pavaros elektromagneto pakeitimas – Dažniausiai pasitaikantis šio kodo remontas; kaina: 150 € – 350 €
- Skirstymo veleno padėties jutiklio keitimas – kai jutiklis pateikia neteisingus duomenis; kaina: 100 € – 250 €
- VVT sistemos valymas ir alyvos kanalo aptarnavimas – Pašalinamos anglies nuosėdos ir šiukšlės; kaina: 200 € – 400 €
- Trimacinės grandinės ir įtempiklio keitimas – Reikalingas esant dideliam nusidėvėjimui; kaina: 800 € – 1500 €
- ECM perprogramavimas arba atnaujinimas – Su programine įranga susijusios problemos; kaina: 100 € – 200 €
Atlikus remonto darbus, reikia ištrinti diagnostinius kodus ir išbandyti transporto priemonę, kad būtų galima patikrinti, ar ji tinkamai veikia, ir patvirtinti, kad buvo atliktas remontas.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2006-2012 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2008-2014 m.
- Audi A4 2005-2011 m.
- Volkswagen Passat 2006-2015
- Toyota Camry 2007-2017 m.
- Nissan Altima 2007-2012 m.
- Honda Accord 2008-2017
- Subaru Outback 2010-2014
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P0024 kodui?
Nors transporto priemonė gali likti tinkama važiuoti, tolesnis važiavimas su šiuo kodu gali sukelti papildomų variklio pažeidimų. Dėl neteisingo skirstomojo veleno laiko nustatymo variklio komponentai patiria papildomą apkrovą, o nesprendžiama problema gali sukelti papildomų problemų.
Išvada
Į P0024 B reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta brangiai kainuojančios variklio žalos. Tinkamai diagnozei atlikti reikia patikrinti alyvos kokybę, ištirti skirstymo veleno padėties solenoidą, apžiūrėti paskirstymo grandines ir išbandyti jutiklius. Nors kai kurie pataisymai, pavyzdžiui, alyvos keitimas, yra nesudėtingi, dėl sudėtingų problemų gali prireikti profesionalaus įsikišimo. Ignoruojant šį kodą, pablogėja eksploatacinės savybės, padidėja išmetamųjų teršalų kiekis ir galimas katastrofiškas variklio gedimas. Laiku atliktas remontas atkuria idealų variklio laiko nustatymą, užtikrindamas patikimą veikimą ir ilgaamžiškumą.