Pasirodžius diagnostikos trikties kodui P002A, transporto priemonių savininkai susiduria su sudėtinga variklio valdymo problema, kuri apima ne tik paprastą techninę priežiūrą. Šis gedimas rodo gedimą 1 banko skirstymo veleno profilio pavaros valdymo grandinėje – sudėtingoje sistemoje, kuri tiesiogiai veikia variklio laiką ir našumą. Iš pradžių simptomai dažnai pasireiškia nežymiai, todėl daugumai vairuotojų sunku anksti nustatyti gedimą. Pasirodžius šiam kodui, labai svarbu suprasti pagrindinę mechaniką ir galimas pasekmes, nes jo ignoravimas gali sukelti rimtesnių komplikacijų.
P002A B Skirstomojo veleno profilio pavarų dėžės A valdymo grandinė/atvirasis bankas 1 reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas reiškia skirstymo veleno profilio pavaros valdymo grandinės gedimą 1 banko A cilindre. 1 banko skirstymo veleno profilio pavara yra atsakinga už vožtuvų laiko reguliavimą, siekiant optimizuoti variklio veikimą, degalų naudojimo efektyvumą ir išmetamųjų teršalų kontrolę. Kai variklio valdymo modulis (ECM) aptinka šios sistemos atvirą grandinę arba elektrinį gedimą, jis įjungia P002A kodą. Europos transporto priemonėse šią funkciją valdo ECM, o ne amerikietiško tipo transmisijos valdymo modulis (PCM). Sugedusi pavara gali labai paveikti variklio veikimą ir padidinti kenksmingų išmetamųjų teršalų kiekį.
Bendrosios P002A B skirstomojo veleno profilio pavarų dėžės A valdymo grandinės / atviro 1 banko valdymo mechanizmo priežastys
- Pažeista laidų grandinė – korozija arba nutrūkę laidai pavaros grandinėje
- Skirstymo veleno profilio pavaros elektromagneto gedimas – vidinis elektrinis gedimas arba mechaninis nusidėvėjimas
- Sugedusios elektrinės jungtys – atsilaisvinusios arba surūdijusios jungtys pavaroje
- Mažas variklio alyvos lygis arba slėgis – nepakankamas tepimas hidraulinės pavaros veikimui
- ECM gedimas – retas, bet galimas vidinio valdymo modulio gedimas
- Sudegęs saugiklis – apsaugos grandinės gedimas, turintis įtakos pavaros maitinimui
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebia variklio patikros lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Sumažėjęs variklio našumas – pastebimas galios sumažėjimas greitėjant
- Mažesnė degalų ekonomija – padidėjusios degalų sąnaudos dėl netinkamo vožtuvų laiko nustatymo
- Trumpa tuščia eiga – variklis gali veikti netolygiai, kai dirba tuščiąja eiga
- Variklio stuksenimas arba pypsėjimas – ypač esant apkrovai arba greitėjant
- Sunkus užvedimas – ypač kai variklis šaltas
Diagnozė ir bandymas
Kvalifikuotas mechanikas diagnostiką pradės prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų išsaugotus trikčių kodus ir „freeze frame” duomenis. Vizualiai apžiūrima skirstymo veleno pavaros laidų sistema ir jungtys, ar nėra akivaizdžių pažeidimų, korozijos ar atsilaisvinusių jungčių. Naudodamas skaitmeninį multimetrą, technikas patikrina į pavarą tiekiamą įtampą (paprastai 12 V) ir įžeminimo grandinės vientisumą. Išmatuojama skirstymo veleno pavaros elektromagneto varža ir palyginama su gamintojo specifikacijomis. Patikrinamas variklio alyvos lygis ir būklė, nes dėl užterštos ar mažai alyvos gali sutrikti pavaros veikimas. Išplėstinės diagnostikos priemonės gali būti naudojamos pavaros veikimui komanduoti ir tikralaikiams skirstymo veleno padėties jutiklių duomenims stebėti.
Remonto etapai ir kaina
Remonto išlaidos skiriasi priklausomai nuo pagrindinės priežasties ir automobilio markės:
- Laidų pynės remontas arba keitimas – sugadinti laidai remontuojami arba keičiama visa pynė; kaina: 80-200 €
- Skirstymo veleno profilio pavaros solenoido pakeitimas – sugedęs solenoidas pašalinamas ir sumontuojamas naujas; kaina: 150 € – 400 €
- Elektrinių jungčių remontas – surūdijusios arba pažeistos jungtys išvalomos arba pakeičiamos; kaina: 30 € – 80 €
- Variklio alyvos keitimas – užteršta alyva pakeičiama tinkamos specifikacijos alyva; kaina: 40 € – 80 €
- Saugiklių keitimas – nustatomas perdegęs saugiklis ir pakeičiamas tinkamo stiprumo saugikliu; kaina: 5 € – 15 €
Atlikus remontą, diagnostinių trikčių kodai ištrinami iš ECM atminties ir transporto priemonė bandoma važiuoti, kad būtų patikrintas tinkamas veikimas ir įsitikinta, kad kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Honda Civic 2006-2015 m.
- Honda Accord 2008-2017 m.
- Acura TSX 2009-2014
- Honda CR-V 2007-2016
- Acura TL 2009-2014
- Honda Pilot 2009-2015
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau vairuoti, kai kodas P002A yra aktyvus?
Nors automobilis vis dar gali veikti, toliau važiuoti nerekomenduojama, nes dėl netinkamo vožtuvų laiko nustatymo gali būti sugadintas variklis ir padidėti išmetamųjų teršalų kiekis. Gali sumažėti variklio našumas ir sumažėti degalų sąnaudos. Ilgesnis eksploatavimas gali lemti brangesnį remontą.
Kiek paprastai kainuoja P002A remontas Lietuvoje?
Remonto kaina, priklausomai nuo konkretaus komponento gedimo, svyruoja nuo 80 € iki 400 €. Paprastas laidų remontas kainuoja nuo 80 € iki 200 €, o skirstymo veleno pavaros keitimas gali kainuoti nuo 150 € iki 400 €. Diagnostikos mokesčiai prie bendros sumos paprastai prideda 40-60 €.
Išvada
Į P002A gedimo kodą reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnių variklio pažeidimų ir eksploatacinių savybių pablogėjimo. Tinkamai diagnozei nustatyti reikia sistemingai tikrinti elektros komponentus, laidų vientisumą ir pavaros veikimą. Laiku atliktas remontas, susijęs su laidų pynės pakeitimu arba pavaros elektromagneto pakeitimu, atkuria idealų paskirstymo veleno laiko reguliavimą. Nedelsiant išsprendus šią problemą užtikrinamas variklio efektyvumas, išvengiama brangiai kainuojančių antrinių pažeidimų, išsaugomas transporto priemonės patikimumas ir pašalinami tokie simptomai kaip netvarkinga eiga tuščiąja eiga ir sumažėjusi galia.