Kiekvieną savaitę pateikiame jums naujienas ir apie automobilius, jų gamintojus ir įvykius susijusius su jais. Tačiau daugelis šių bendrovių gamina ne tik automobilius, bet ir viską – nuo lėktuvų iki dešrų. Apžvelgiame kai kuriuos iš įvairių produktų, kuriuos taip pat gamina šios automobilių pramonės įmonės.
BMW – Bobslėjus
\Automobilių gamintojams nėra svetima sėkmė automobilių sporto srityje, tačiau kai 2012 m. BMW paskelbė, kad pasinaudos savo inžineriniais ir dizaino sugebėjimais ir pagamins dviejų žmonių bobslėjaus automobilį JAV olimpinei komandai 2014 m. Sočio (Rusija) žiemos olimpinėse žaidynėse, kilo antakiai. Žvelgiant iš laiko perspektyvos, galbūt jos dalyvavimas vis dėlto nebuvo tokia didelė staigmena.
Pasinaudodama „EfficientDynamics“ technologijos patirtimi, BMW panaudojo lengvas medžiagas ir optimizavo aerodinamiką, kad sukurtų naują dizainą JAV bobslėjaus ir skeletono federacijai. Šis bendradarbiavimas iš karto pasiteisino – JAV komanda iškovojo tris medalius: sidabrą ir bronzą moterų varžybose ir bronzą vyrų varžybose (vėliau dėl Rusijos dopingo pažeidimų medalis buvo pakeistas į sidabrą).
„Ford“ – Ventiliatoriai
Covid-19 pandemija suteikė automobilių bendrovėms puikią progą panaudoti savo gamybos patirtį tarptautinės krizės metu. Ir „Ford“ buvo viena iš daugelio markių, kurios ėmėsi veiksmų abiejose tvenkinio pusėse.
Jungtinėje Karalystėje ventiliatorių, kuriuos naudos Nacionalinė sveikatos tarnyba, gamybos linijai sukurti prireikė vos trijų savaičių, o ne 12 mėnesių. Dagenhamo gamykloje buvo gaminamos sudedamųjų dalių dėžutės ir ekranai visiškai surinktiems įrenginiams. Mičigane „Ford“ kartu su „GE Healthcare“ masiškai gamino „Airon Corporation“ sukurtą ventiliatorių, nes paklausa labai išaugo.
„Honda“ – autonominės vejapjovės
„Honda“ – dar vienas didžiulis Japonijos koncernas, turintis daug įvairių interesų, įskaitant platų mobilumo sprendimų (sausumos, jūrų ir oro transportui) ir energijos produktų asortimentą. Įmonė apima visas sritis – nuo motociklų iki verslo lėktuvų ir pakabinamųjų variklių laivams.
Tačiau, ko gero, vienas iš labiausiai džiuginančių pasiūlymų – tai robotų vejapjovių linija, suteikianti malonų palengvinimą tiems, kuriems sodo priežiūra yra itin varginanti užduotis. Naujausiose „Miimo“ vejapjovėse naudojamos pažangios navigacijos technologijos, ryšys ir jutikliai, kad veja būtų tvarkinga ir žolė būtų prižiūrima be jokių pastangų, o savininkams tereikia valdyti veiksmus telefonu.
„Lotus“ – Dviračiai
Norfolko bendrovė pasižymi ne tik keturiais ratais. Ji taip pat turi rimtą patirtį ir ant dviejų ratų – jos „Lotus Engineering“ padalinys pasiekė fenomenalios sportinės sėkmės su sportiniais dviračiais. Kaip ir gaminant klasikinius sportinius automobilius, konstruktoriai daug dėmesio skyrė svorio mažinimui, pažangių medžiagų naudojimui ir efektyviai aerodinamikai.
Tikriausiai sėkmingiausias jos kūrinys buvo „Type 108“ – revoliucinis persekiojimo dviratis, kuriame buvo demonstruojama novatoriška monokoko konstrukcija, anglies kompozito konstrukcija ir aerodinaminio profilio skerspjūvis. 108 dviratis padėjo britui Chrisui Boardmanui iškovoti įsimintiną aukso medalį trasoje 1992 m. olimpinėse žaidynėse, o šiemet „Lotus“ tikėsis dar didesnės šlovės Paryžiuje, nes 2023 m. susitarė su „British Cycling“ dėl naujo trasos dviračio, skirto „Team GB“ dviratininkams, kūrimo.
„Nio“ – Išmanieji telefonai
Kadangi ryšys jau dabar yra toks svarbus automobilių elementas, o per ateinantį dešimtmetį greičiausiai taps dar svarbesnis, suderinamumas su išmaniaisiais telefonais taps dar svarbesne transporto priemonės naudojimo patirtimi. Todėl praėjusių metų rugsėjį Kinijos aukštųjų technologijų elektromobilių gamintojas NIO žengė neišvengiamą žingsnį ir pagamino savo pirmąjį išmanųjį telefoną.
Specialiai NIO automobilių naudotojams sukurtas „NIO Phone“ telefonas skirtas palengvinti transporto priemonių valdymą, nes jame siūlomos tokios funkcijos kaip durų atidarymas, sėdynių reguliavimas, valdymas balsu ir automobilyje esančių programėlių naudojimas. Taip, galite ir skambinti. Gali būti, kad „NIO Phone“ taps pavyzdžiu, nes kiti automobilių gamintojai, įskaitant „Polestar“, žvalgosi į panašius sprendimus.
„Peugeot“ – Pipirų ir druskos malūnėliai
Nors mūsų šalyje „Peugeot“ yra automobilių sinonimas, kitose šalyse ši kompanija tikriausiai labiau žinoma dėl savo garsiųjų pipirų ir druskos malūnėlių. Juk būtent nuo to viskas prasidėjo daugiau nei prieš 180 metų.
Dar 1840 m., t. y. maždaug 49 metais anksčiau, nei „Peugeot“ pagamino pirmąjį garu varomą automobilį, bendrovė sukūrė kavos malūnėlį, kuris atvėrė kelią įvairių malūnėlių, naudojamų pupelėms, pipirams, druskos žiedynams ir net cukrui malti, gamybai.
Iki šių dienų pipirų malūnėliai vis dar gaminami „Peugeot“ gamykloje Doubs mieste, Prancūzijoje, ir eksportuojami į daugiau nei 80 pasaulio šalių, kur užima garbingą vietą ant pietų stalo ir prabangiuose restoranuose.
„Subaru“ – Sraigtasparniai
Tradicinės oro transporto rūšys yra „Subaru“, kuri yra didesnės korporacijos „Subaru Corporation“, anksčiau žinomos kaip „Fuji Heavy Industries“, dalis. Jos aviacijos ir kosmoso padalinys yra Japonijos vyriausybės gynybos rangovas, pagal licenciją gaminantis „Boeing“ laivus, taip pat gaminantis sraigtasparnius kartu su Teksaso bendrove „Bell Textron“, su kuria bendradarbiauja nuo 1960 m.
Naujausias jos sraigtasparnis „Subaru Bell 412 PX“ tampa gerai pažįstamas Japonijoje, kur kai kurios šalies prefektūros jį naudoja skubios medicinos pagalbos operacijoms, gaisrų gesinimui iš oro, paieškos ir gelbėjimo operacijoms bei stebėjimui.
„Toyota“ – ekologiški namai
Automobilis dažnai laikomas antru pagal dydį išlaidu po būsto, tačiau ar abu juos pirktumėte iš to paties šaltinio? Gyvenantys Japonijoje turi tokią galimybę, nes „Toyota“, pasinaudodama savo gamybos patirtimi, šalia gausaus transporto priemonių asortimento siūlo ir būsto variantų.
„Toyota Home“ interneto svetainėje pateikiama daugybė variantų, o labiausiai paplitusi „Sincé“ gyvenamųjų namų serija iš esmės yra moduliniai surenkamieji pastatai, pastatyti ant standžios plieninio karkaso konstrukcijos. Tačiau nors 2023 m. pasaulyje buvo pristatyta apie 10 milijonų „Toyota“ ir „Lexus“ automobilių, metinių „Toyota“ namų pardavimų skaičius paprastai siekia vos kelis tūkstančius kasmet.
„Vauxhall“ – Tankai
Daugelis automobilių gamintojų padėjo karinėms pajėgoms, o vienas iš garsiausių tokių atvejų Didžiojoje Britanijoje buvo „Vauxhall“ Antrojo pasaulinio karo metu pagamintas 38 tonas sveriantis pėstininkų tankas A22, kuris vėliau tapo žinomas kaip „Churchill“.
Vyriausybė specialiai paprašė, kad „Vauxhall“ pagamintų tanką su 350 AG, 21 litro darbinio tūrio 12 cilindrų varikliu, kurį bendrovė anksčiau kūrė pagal nutrauktą „Harland & Wolff“ projektą. Atsižvelgiant į tai, kad konfliktas buvo skubus, pats „Churchill“ nuo projekto eskizo iki veikiančio prototipo buvo sukurtas vos per vienerius metus. Didžioji dalis bandymų buvo atlikta Luton Hoo Estate, o tankas buvo toks sėkmingas, kad iki karo pabaigos buvo pagaminta apie 5 500 vienetų.
„Volkswagen“ – Dešrelės
Taip, dešrelės. Kadaise „Currywurst“ buvo vadinama geriausiai parduodamu „Volkswagen“ gaminiu – per patį populiarumo piką jų buvo suvalgyta apie septynis milijonus. Ši dešrelė buvo gaminama nuo 1973 m., kai pirmą kartą buvo pradėta pardavinėti įmonės restoranuose, o vėliau ją buvo galima įsigyti kai kuriuose prekybos centruose.
Ši pagarsėjusi kiaulienos dešra su prieskoniais yra tokia mėgstama, kad net turi savo numerį – 199 398 500. Vokietijoje ji taip vertinama, kad buvęs kancleris Gerhardas Šrioderis (Gerhard Schröder) buvo priverstas įsikišti, kai 2021 m. VW išbraukė currywurst iš valgyklų valgiaraščio, siekdamas pereiti prie be mėsos gaminamų patiekalų. „Jei vis dar būčiau VW stebėtojų taryboje, tokio dalyko nebūtų buvę“, – rašė jis socialinėje žiniasklaidoje. „Currywurst su bulvytėmis yra vienas iš [pagrindinių] kvalifikuoto darbuotojo gamyboje patiekalų“.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.