Taisyklėse yra nustatyta, kad žiemą reikia naudoti žiemines padangas, bet nenustatyta, kad vasarą – tik vasarines padangas. Vairuotojai, kurių žieminės padangos labai susidėvėjusios, dažnai nekeičia jų į vasarines, bet nori maksimaliai išnaudoti jų galimybes ir šiltuoju metų laiku.
Kada keisti padangas? Svarbiausia – temperatūra
Paprastai padangas reikėtų keisti tik tada, kai vidutinė paros temperatūra yra 7 (ar daugiau) laipsnių Celsijaus, kad būtų išvengta šalčio sugrįžimo. Todėl geriau sekti orų prognozes, nes laikinas atšilimas negarantuoja, kad paviršiaus temperatūra labai pasikeis.
Taip pat verta nepamiršti patikrinti padangų pagaminimo datą, nes vieno padangų komplekto nerekomenduojama naudoti ilgiau nei 8 metus. Po šio laiko gumos mišinys sensta ir praranda elastingumą, nesvarbu, kaip jį laikysite. Padangos pagaminimo datą galima rasti ant padangos ir patikrinti patiems – pirmieji du skaitmenys nurodo savaitę, o paskutiniai keturi – metus, kuriais padanga buvo sukurta naudoti. Žinoma, jei intensyviai naudojate automobilį, padangos gali susidėvėti per daug trumpesnį laiką. Skaitykite straipsnį: Kada keisti padangas.
Žieminės padangos vasarą. Ką reikia žinoti?
Žieminių padangų guma yra minkštesnė, todėl žemesnėje temperatūroje ji netampa kieta kaip plastikas ir išlieka lanksti. Ši savybė, kuri yra privalumas žiemą, tampa dideliu trūkumu vasarą, kai šildomos važiuojamosios dalies temperatūra siekia 50-60ºC ir daugiau. Tuomet žieminių padangų sukibimas su kelio danga smarkiai sumažėja. Žieminės padangos nepritaikytos vasaros oro sąlygoms!
Jei vairuotojas turi geros būklės žiemines padangas ir jas naudoja esant aukštesnei nei 20ºC temperatūrai, tai daryti neverta. Vasarą žieminės padangos labai greitai susidėvi ir sugenda. Tokiomis sąlygomis tipinės žieminės padangos taip pat padidina degalų sąnaudas.
Taip pat svarbu nepamiršti, kad žiemines padangas naudojant vasaros mėnesiais, jos gali būti gerokai susidėvėjusios.
Žieminės padangos vasarą ir sauga
ADAC Vokietijos automobilių klubas, atlikęs bandymą, nustatė, kad žieminės padangos vasaros sąlygomis stabdo blogiau nei vasarinės. Be to, kuo mažiau nudėvėtos žieminės padangos, tuo ilgesnis stabdymo kelias vasaros sąlygomis, ir atvirkščiai.
Važiuojant su žieminėmis padangomis vasaros sąlygomis pailgėja stabdymo kelias, automobilis praranda kontrolę posūkiuose, sumažėja vairavimo komfortas. Nuo 100 km/h iki visiško sustojimo vasarą automobilio su žieminėmis padangomis stabdymo kelias gali būti iki 16 metrų ilgesnis nei su vasarinėmis padangomis! Tai keturių automobilių ilgio atstumai. Nesunku atspėti, kad vasarinės padangos sustabdytų automobilį prieš kliūtį, į kurią su žieminėmis padangomis jis atsitrenktų visu pagreičiu.
Žieminės padangos vasarą. Kada tai gali būti prasminga?
Jei žieminių padangų protektoriaus sluoksnis yra 4 mm arba mažesnis, jų naudojimas vasarą gali būti pateisinamas. Tačiau dėl to pailgėja stabdymo kelias ir sumažėja transporto priemonės stabilumas.
Jei norite važinėti tik su vienu padangų komplektu ir daugiausia mieste arba miesto eisme, geras sprendimas – vasarinių ir žieminių padangų savybes derinančios universalios padangos su žiemos homologacija. Tačiau reikėtų nepamiršti, kad visasezonės padangos visada bus prastesnės už sezonui skirtas padangas. Net ir geriausios visasezonės padangos vasarą nebus tokios pat geros kaip geriausios vasarinės padangos, o žiemą – tokios pat geros kaip geriausios žieminės padangos.