Džiaugiuosi, kad kažkas tai padarė už mane. Du sezonus apie tai galvojau, bet man to nebereikia. Padangų apžvalgos ekspertai uždėjo žiemines padangas priešinga kryptimi ir patikrino, kaip pasikeitė jų eksploatacinės savybės kelyje. Viskas, žinoma, bandymų sąlygomis.
Šiuo metu žieminės ir visasezonės padangos (praktiškai taip pat žieminės padangos) beveik išimtinai turi kryptinį protektoriaus raštą. Tik keli gamintojai, dažniausiai labai pigių padangų, naudoja kitokį protektoriaus raštą. Priežastis paprasta: dėl stataus, praktiškai kryptinio protektoriaus rašto galima naudoti daugiau griovelių, kurie pagerina sukibimą ne tik ant sausos dangos.
„Tyre Reviews“ nusprendė ištirti, kas nutiktų, jei tokios padangos būtų naudojamos atvirkštine, t. y. priešinga riedėjimo kryptimi. Bandymui naudotos „Pirelli All Season SF3 Cinturato“ visasezonės padangos. Padangos buvo sumontuotos ant „Volkswagen Golf GTI“ automobilio ir buvo bandomos kaip ir bet kurios kitos padangos, lyginant jas su tokiomis pačiomis, bet teisingai sumontuotomis padangomis.
Rezultatai stulbinantys
Iš tiesų, atliekant padangų bandymus saugumui užtikrinti nėra svarbesnio veiksnio už stabdymo savybes. Atliekant sniego testą, rezultatas, kai padangos sumontuotos netinkamai, pagerėjo 4,7 proc. Norėčiau tik pabrėžti, kad tai ne atsitiktinis rezultatas, o 20 teisingai sumontuotų padangų ir 20 netinkamai sumontuotų padangų bandymų vidurkis.
Teisingai sumontuotų padangų rezultatas yra 19,96 m, o neteisingai sumontuotų padangų – 19,07 m. Toks yra stabdymo kelias nuo 40 iki 5 km/h ant sutankinto sniego. Ar tai reiškia, kad yra privalumas montuoti krypties padangas, nesilaikant gamintojo rekomendacijų? Nebūtinai.
Visi kiti dalykai yra svarbūs
Jei tai būtų susiję tik su stabdymu vairuojant, būtų galima manyti, kad taip uždėti padangas nėra bloga idėja, tačiau padangų gamintojai neatsitiktinai jas taip suprojektavo. Atliekant traukos bandymą, t. y. greitėjimo nuo 5 iki 35 km/val. bandymą, situacija yra atvirkštinė. Rezultatas yra 9 proc. blogesnis nei tada, kai padangos buvo sumontuotos teisingai.
Pasikeitė ir valdymo charakteristikos. Priekiniais ratais varomas automobilis tapo mažiau nepaslankus, o priekinė ašis tapo paklusnesnė posūkiuose, todėl pastebimai aštriau reagavo į vairo mechanizmą. Tuo pat metu gerokai padidėjo per daug paslankus posūkis, todėl galinė ašis dažniau slydo. Dėl to bandymo rato įveikimo laikas pablogėjo 1,4 proc.
Nesėkmė ant šlapios dangos
Panašiai, nors ir mažiau, pasikeitė ir drėgno oro savybės. Kaip aiškina ekspertas, jis nebūtų tikras, kad vidutinis vairuotojas pastebės skirtumą.
Atliekant akvaplanavimo bandymą labai giliame vandenyje, atvirkščiai sumontuotų padangų charakteristikos kreivėje buvo 9 proc. prastesnės nei teisingai sumontuotų padangų. Tiesiojoje jos buvo 14 proc. prastesnės nei teisingai sumontuotos padangos. Sukibimas nutrūko važiuojant 68,8 km/h greičiu, o teisingai sumontuotų padangų sukibimas nutrūko važiuojant 79,1 km/h greičiu. Tai labai didelis skirtumas.
Priešingai nei ant sniego, atvirkštinės krypties padangos blogiau stabdė ant šlapios dangos (3,6 proc.), tačiau atkreipkite dėmesį – vis tiek geriau nei dauguma kitų to paties dydžio bandytų visasezoninių padangų. Važiuojant šlapia trasa, važiavimas buvo 0,5 proc. prastesnis nei su teisingai sumontuotomis padangomis.
Tik du bandymai buvo atlikti ant sausos kelio dangos. Tinkamai sumontuotos padangos stabdė 2,6 proc. anksčiau ir buvo 1 proc. tylesnės.