Vokietijos automobilių klubas ADAC apibendrino populiarių automobilių gedimų statistiką. Naujausioje ataskaitoje aptariami 156 modeliai iš 20 skirtingų markių, įskaitant elektrinius automobilius. Kuriems modeliams sekėsi geriausiai, o kurie patyrė daugiausia nesėkmių? Kokios buvo dažniausios gedimų priežastys? Reitinge netrūksta staigmenų.
Automobilių pasaulyje nėra nieko taip tikro, kaip ….. automobilio gedimas. Vairuotojai pagalbos kreipiasi tiek dėl naujausių, tiek dėl kelerių metų senumo automobilių. Tačiau naujausia ADAC ataskaita nepatvirtina kai kurių žmonių kartojamos teorijos, kad naujausios transporto priemonės genda dažniau nei senesnės – daugeliu atvejų pagalbos kelyje iškvietimų dažnumas didėja kartu su automobilio amžiumi.
2014-2021 m. automobilių problemos
Naujausia ADAC defektų ataskaita yra 2024 m., tačiau verta turėti omenyje, kad joje pateikiami automobiliai nuo 2014 m. iki 2021 m. Joje atsižvelgiama į modelius, kurių Vokietijoje nurodytu laikotarpiu buvo užregistruota ne mažiau kaip 7 000 vnt. per dvejus metus ir 5 000 vnt. per konkrečius metus. Tai svarbu ataskaitos patikimumui, nes ADAC pagalbos kelyje iškvietimų skaičių sieja su tam tikro modelio registruotų vienetų skaičiumi tam tikrais metais.
Pagalbos kelyje iškvietimas
2023 m. ADAC pagalbos kelyje tarnyba turėjo daug darbo. Vairuotojai jos prašė įsikišti net 3,5 mln. kartų. Statistiškai tai reiškia, kad skambučių sulaukdavo vos kas devynias sekundes. Palyginti su 2022 m., iškvietimų skaičius išaugo 117 570. ADAC tai sieja su didėjančiu eismu keliuose. Sistemingai didėja ir problemų, susijusių su „elektra“, duomenų bazė.
2022 m. 15 000 jų naudotojų kreipėsi pagalbos kelyje. 2023 m. iškvietimų skaičius viršijo ribą – 30 000. Sukaupus duomenis paaiškėjo, kad elektra varomi automobiliai kelia šiek tiek mažiau problemų nei vidaus degimo varikliais varomi kolegos. Jie taip pat dažniausiai imobilizuojami dėl išsikrovusio 12 voltų akumuliatoriaus. Kita probleminė vieta yra ratai – daugelis „elektrinių“ automobilių komplektuojami tik su remonto rinkiniu, todėl dėl rimtesnių pažeidimų tenka kviesti techninę pagalbą kelyje.
Ką rodo nesėkmių statistiniai duomenys
Kai kurie žmonės mano, kad ADAC statistiniai duomenys yra vidutiniškai naudingi ir neatspindi tikrojo transporto priemonių gedimų skaičiaus. Juk net ir pasikartojantys išsikrovusio akumuliatoriaus atvejai gali „paskandinti“ modelį, kaip, pavyzdžiui, „Toyota C-HR“ patyrė visu smarkumu.
Taip pat galite abejoti TÜV gedimų skaičiaus ataskaitomis, parengtomis remiantis privalomų techninių patikrinimų rezultatais. Nė vienas automobilis neturėtų būti pateikiamas diagnostikos specialistui su gedimais, todėl kaltę dėl nustatytų gedimų galima suversti vairuotojams, kurie netinkamai prižiūri savo transporto priemones, ir autoservisams, kurie nepakankamai efektyviai šalina gedimus arba kai kurių jų nepastebi.
Nereikėtų pamiršti ir žmogiškojo transporto priemonės gedimo aspekto. Kai reikia greitai nuvykti į svarbų susitikimą arba kai vykstame atostogauti į atokų ir retai apgyvendintą Europos kampelį, bet koks gedimas kelia susierzinimą ir nemažai rūpesčių.
Kaip išvengti problemų su kitais vairuotojais
Remdamiesi ADAC ataskaita, rekomenduojame reguliariai tikrinti akumuliatoriaus įkrovos būklę (tinka bet koks pigus multimetras), retkarčiais įkrauti akumuliatorių arba vykti į ilgesnes keliones ir įsigyti kišeninį stiprintuvą – užvedimo funkciją turintį maitinimo šaltinį, kuris padės išvengti būtinybės skambinti pagalbos kelyje tarnybai ir laukti, kol ji atvyks.
Vidaus degimo ir elektrinių automobilių gedimų dažnis
Automobilių pramonės atstovai teigia, kad elektromobiliai kelia mažiau problemų nei vidaus degimo varikliai, nes juose yra mažiau komponentų (be kita ko, nėra pavarų dėžės, sankabos, generatoriaus ar starterio). Tačiau ADAC parodė, kad „elektra“ vis tiek gali sukelti problemų vairuotojams.
ADAC modelių reitingas
Toliau pateikiami išsamūs naujausios ADAC ataskaitos rezultatai. Kad būtų lengviau skaityti, pakeitėme lentelių išdėstymą, palyginti su originalu – ADAC neskiria krosoverių ir visureigių, taip pat minivenų – pavyzdžiui, tokie automobiliai priskirti kompaktinių automobilių klasei. Kita vertus, „Škoda Octavia“ buvo priskirta vidutinės klasės automobiliui, o „Superb“ – aukščiausios klasės automobiliui, o tai taip pat gali kelti abejonių ir apsunkinti konkretaus modelio paiešką.
Mažų automobilių gedimai
Atrodo, kad didžiausi ADAC ataskaitos laimėtojai yra mažiausi automobiliai. Daugelis populiarių ir nebrangių modelių įrodė, kad lengvi, konstrukciškai paprasti ir neperkrauti elektronika automobiliai gali atlaikyti naudojimo sunkumus. O jie kartais gali būti itin dideli.
Nereikėtų pamiršti, kad daugelis miesto automobilių važiuoja tik trumpus atstumus, o jų varikliai dažnai užgesinami ir užvedami. Tai netarnauja akumuliatoriaus tarnavimo laikui, be to, apkrauna variklį – nesudegusių degalų perteklius susimaišo su alyva, o tai gali pakenkti daugeliui pavaros agregato komponentų.
Mieste važiuojant miesto ciklu taip pat kenčia sankabos ir pavarų dėžės, kurioms nuolatinis stabdymas ir paleidimas kelia įtampą. Visa tai lydi dažnas aplaidus techninis aptarnavimas – miesto automobiliai, kurie yra nebrangūs ir yra antras, o kartais ir trečias automobilis šeimoje, kartais vertinami aplaidžiai.
- Šioje klasėje nugalėjo „Suzuki Ignis“ – jis yra tik 3,7 m ilgio, todėl, nepaisant visureigio kėbulo stiliaus, priskyrėme jį miesto automobiliui.
- Daug pigesnis ir populiaresnis „Toyota Aygo“ rinkoje taip pat gerai pasirodė
- Nusivylimą sukėlė „Smart“, kuris pasirodė kur kas prasčiau nei techniškai suporuotas „Renault Twingo“.
Miesto automobilių gedimai
Didėjant automobilio dydžiui, miesto automobiliai tapo geriausiu pasirinkimu daugeliui žmonių – jie pasižymi pakankamu našumu, erdvumu ir komfortu.
- ADAC „Renault Clio“ skyrė žemą įvertinimą, tačiau Vokietijos automobilių klubo interneto svetainėje pateikta informacija rodo, kad įtakos turėjo problemos, susijusios su 12 voltų akumuliatoriumi. Tas pats pasakytina ir apie „Toyota Yaris“
- Atkreipkite dėmesį į puikius elektrinių BMW i3 ir „Renault Zoe“ rezultatus
Kompaktinių automobilių gedimai
Kompaktinių automobilių segmente rezultatai yra labai skirtingi, ir ne visada rezultatus lemia kaina ar prekės ženklo prestižas.
- Palyginti nebrangūs modeliai, tokie kaip „Logan“, „Tipo“ ir „Rapid“, gerai pasirodė palyginti su daug brangesniais automobiliais
- Akumuliatoriaus gedimai ne visada mažino įvertinimą – pavyzdžiui, „Megane“ taip pat buvo sugedę stovėjimo stabdžiai ir aušinimo sistemos, „308“ turėjo problemų su uždegimo žvakėmis ir uždegimo ritėmis, o „Focus“ – su starterio gedimais.
- Dar kartą gerai pasirodė elektrinis modelis – „Volkswagen ID.3“
Vidurinės ir aukštesnės klasės automobilių gedimai
Didelės naujų ir naudotų vidutinės ir aukščiausios klasės bei premium klasės automobilių kainos ne visada turi tiesioginės įtakos eksploatacinėms savybėms.
- „Audi“ ir BMW pasiekė labai gerų rezultatų, o „Volkswagen“ – gerų rezultatų
- „Mercedes“ E klasei nutiko suklupimas
- Didžiausias nusivylimas buvo „Opel Insignia“. ADAC ekspertai praneša apie problemas ne tik dėl akumuliatoriaus, bet ir dėl elektros ir elektronikos, variklių, suodžių filtrų ir pripūtimo sistemos.
- Gana prastai įvertintame „Ford Mondeo“ gedo akumuliatoriai, degalų siurbliai, generatoriai, automatinės pavarų dėžės.
- Dar kartą puikus elektromobilis – „Tesla Model 3“
Krosoverių ir visureigių gedimai
Šiuo metu visureigiai yra daugelio žmonių, norinčių įsigyti naudotą automobilį, darbotvarkėje. ADAC ataskaita įrodo, kad markė, taip pat konkretaus modelio pozicija ar dydis tiesiogiai nereiškia jo gedimų dažnumo ar ilgaamžiškumo.
- Biudžetinis „Dacia Duster“, kuris išvengė didesnių suklupimų
- Atkreipkite dėmesį į gerus „Mitsubishi ASX“ rezultatus
- Gerai pasirodė ir naujesnių modelių „Renault Captur“
- Lygiavertės ir aukštos formos yra „Audi“, BMW, „Mercedes“ ir VW krosoveriai ir visureigiai
- ADAC ir vėl gerai įvertino elektrinius automobilius – „Škoda Enyaq“ ir susijusį „Volkswagen ID.4“.
Mikroautobusų ir furgonų gedimai
Mikroautobusų gyvenimas nėra lengvas – nesvarbu, ar jie naudojami šeimoms, sporto įrangai, kroviniams, ar statybinei technikai vežti. Deja, kartais jie apleidžiami ir aptarnavimo požiūriu. Tai atsispindi ir ADAC ataskaitoje – mikroautobusams ir furgonams skirta lentelė yra spalvingiausia.
- Daug raudonų langelių, kurie reiškia daugybę problemų.
Apibendrinimas
Naujausioje ADAC ataskaitoje patvirtinama, kad galimų automobilio problemų nereikėtų numatyti pagal prekės ženklą. Sąraše yra prancūziškų ir itališkų automobilių, kurių rezultatai buvo geri, taip pat prastai įvertinti Vokietijos, Japonijos ir Korėjos koncernų pasiūlymai.
„Toyota“ 12 voltų akumuliatoriaus problemos kai kam gali atrodyti nereikšmingos. Kita vertus, akivaizdu, kad problema egzistuoja ir nėra išspręsta, nes „Mazda“ ar „Mitsubishi“ šiuo metu tokių problemų neturi.