Apie jas girdime jau daug metų, apie jų debiutą rinkoje buvo skelbta daugybę kartų, tačiau iki šiol šių padangų nebuvo galima įsigyti. Kodėl padangų parduotuvėse vis dar negalima įsigyti beorių padangų, kurios yra skirtos daugeliui įprastų padangų problemų spręsti?
Prieš kelerius metus Prancūzijos padangų milžinė „Michelin“ paskelbė apie naujovišką sprendimą, kuris sukels revoliuciją rinkoje. „Michelin Uptis“ (Unique Puncture-Proof Tire System – unikali nuo pradūrimo apsaugota padangų sistema) yra „naujoviška beorė padangų sistema, sukurta siekiant padidinti saugumą“. „Uptis“ – tai beorė padanga, kurios negalima pradurti. „Michelin“ nebuvo pirmoji padangų gamintoja, romantizuojanti panašią technologiją – apie beorę padangą skaitome jau daugelį metų, o įsigyti tokios padangos vis dar neįmanoma.
Padangos be oro vis dar neįperkamos
„Michelin Uptis“ buvo paskelbta automobilių pramonės proveržiu. Ši padanga ne tik atleidžia vairuotojus nuo būtinybės reguliariai tikrinti slėgį, bet ir puikiai atitinka autonominių transporto priemonių ir dalijimosi automobiliais sistemų poreikius. Vykdydama projektą „Uptis“, „Michelin“ bendradarbiavo su automobilių pramonės milžine „General Motors“, kuri iki šio dešimtmečio vidurio turėjo įdiegti „Uptis“ padangą kaip standartinę lengvųjų automobilių padangą. Taigi, laiko dar yra, nors nuo pat technologijos pristatymo apie ją girdėti nedaug.
Apie bekamerines padangas galima perskaityti ne tik „Michelin“, bet ir kitų padangų gamintojų pranešimuose spaudai. Visiems pranešimams būdingas vienas bendras bruožas – jie nevirto gatavu gaminiu, kurį būtų galima paimti iš parduotuvės lentynos ir sumontuoti ant automobilio.
Teoriškai beorės padangos yra gera idėja
Beorės padangos ne tik padidina saugumą, nes jų negalima pradurti, bet ir prisideda prie tvarumo. Mažindamos į metalo laužą patenkančių padangų skaičių ir mažindamos žaliavų bei energijos suvartojimą, „Uptis“ ir kitos tokios padangos yra pasaulinių aplinkosaugos tendencijų dalis. Be to, jos leidžia vairuotojui pamiršti prievolę tikrinti padangų slėgį.
Beorės padangos taip pat yra didelė viltis automobilių parkų valdytojams, siekiantiems optimizuoti automobilių parko techninės priežiūros išlaidas. Tai, kad nėra prastovų dėl ratų pažeidimų, yra didelis privalumas tiek keleiviniams, tiek – galbūt ypač – sunkvežimių parkams.
Buvo tikimasi, kad „Uptis“ lengvuosiuose automobiliuose pasirodys jau 2024 m. Mažai tikėtina, kad beorės padangos rinkoje debiutuos iki šios datos. O tai labai gaila.