Sintetinių alternatyvių degalų dyzeliniams varikliams galima įsigyti vis daugiau degalinių Europoje. Prieš pildami degalus, verta įsitikinti, kad jie saugūs mūsų transporto priemonei. Pareiškimą šiuo klausimu paskelbė bendrovė „Stellantis“.
Hidrogenizuotas augalinis aliejus (HVO) yra biodegalai, gaminami iš atsinaujinančių žaliavų: regeneruotų kepimo riebalų, gyvulinių riebalų ir augalinių aliejų. Naujieji degalai yra švaresni už iš naftos pagamintą dyzeliną ir pasižymi tokiomis pačiomis eksploatacinėmis savybėmis.
Standartinio dyzelino alternatyva sumažina šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą iki 90 proc., gali būti platinama naudojant dabartinę infrastruktūrą ir neturėtų daryti neigiamo poveikio varikliams. Tačiau pastaruoju atveju vairuotojai turėtų būti atsargūs ir pasitikrinti, ar konkretaus gamintojo agregatas iš tiesų su juo suderinamas.
Nauji „Stellantis Group“ degalų ir dyzeliniai varikliai
Daugumos „Stellantis“ priklausančių markių automobilių ir lengvųjų komercinių transporto priemonių savininkai neturėtų nerimauti. Konglomeratas paskelbė, kad visas asortimentas patvirtintas naudoti hidrintu būdu valytą HVO dyzeliną (dar vadinamą HVO100 arba „žaliuoju dyzelinu“).
Žaliąjį dyzeliną leista naudoti daugelyje jau eksploatuojamų „Stellantis“ transporto priemonių su „Euro 5“ ir „Euro 6“ varikliais, ant degalų bako dangtelio pažymėtais „XTL“ simboliu.
Kai kurios transporto priemonės su „Euro 6“ dyzeliniais varikliais be „XTL“ simbolio, kuriose įrengti šie varikliai, taip pat yra suderinamos su HVO degalais:
- 1.3 MultiJet;
- 1.6 MultiJet;
- 2.0 MultiJet;
- 2.2 MultiJet ;
- naujas 2.2 MultiJet 4.0;
- 3.0 V6 MultiJet;
- 2.3 MultiJet (F1A – Fiat Ducato).