Kartu paskelbti naujausi „EuroNCAP“ avarijų testai, atskleidžiantys, kaip 16 visiškai naujų automobilių modelių pasirodė griežtuose saugos vertinimuose. Rezultatai apima visas sritis – nuo priekinio ir šoninio smūgio iki pėsčiųjų apsaugos ir aktyviųjų saugos priemonių – ir suteikia išsamią informaciją apie tai, kuriuos automobilius saugiausia vairuoti arba vengti vairuoti.
5 žvaigždučių saugumas: kas atsidūrė viršuje?
Visą aukščiausią įvertinimą – 5 žvaigždutes – gavo keli garsūs modeliai, pasižymintys išskirtine apsauga nuo susidūrimų ir pažangiomis saugos technologijomis:
- Audi A5 PHEV (2024 m.)
- Audi Q5 (2025 m.)
- VW Tayron (2025 m.)
- MG MGS5 EV (2025 m.)
- Tesla Model 3 (2025 m.)
- Toyota C-HR PHEV (2024 m.)
- Voyah COURAGE (2025 m.)
- Kia EV3 (2025 m.) (tik su saugos paketu)
Atskirai paminėtinas Voyah COURAGE, aukščiausios klasės kinų visureigis, kuris sužavėjo savo pažangiausiomis technologijomis ir tvirta avarine konstrukcija – tai įrodo, kad Kinijos automobilių gamintojai tampa rimtais pasauliniais konkurentais.
4 žvaigždučių įvertinimai: solidus, bet ne tobulas
Kiekvienas iš pagrindinių modelių buvo įvertintas 4 žvaigždutėmis, o tai reiškia, kad apsauga iš esmės yra gera, tačiau turi trūkumų tokiose srityse kaip galinių keleivių sauga ar standartinė įranga:
- „Renault 4 E-Tech Electric“ (2024 m.)
- „Ford Tourneo Custom“ / „E-Tourneo Custom“ (2025 m.)
- Peugeot 3008 ir 5008 (2025 m.)
- Opel/Vauxhall Grandland (2025 m.)
- VW Transporter (2025 m.)
- Kia EV3 (be saugos paketo)
Lietuvos pirkėjams, ieškantiems saugaus šeimos automobilio, šie 4 žvaigždučių automobiliai vis dar gali būti puikus pasirinkimas – tereikia patikrinti, ar visos svarbiausios saugos sistemos yra įtrauktos į bazinę versiją.
3 žvaigždučių įvertinimas: „Dacia Bigster“ pribloškia
Bendram biudžetui draugiškas Dacia Bigster (2024) buvo vienintelis modelis, gavęs vos 3 žvaigždutes. Nors jo apsauga nuo susidūrimo yra priimtina, jam trūksta daugelio šiuolaikinių aktyviosios saugos funkcijų. Kadangi tai yra pigus visureigis, šis rezultatas nėra šokiruojantis, tačiau jis išryškina kompromisą tarp įperkamumo ir saugumo.
Komplektinė bandymų santrauka
Modelis | EuroNCAP įvertinimas |
---|---|
Audi A5 PHEV (2024 m.) | 5 |
Audi Q5 (2025 m.) | 5 |
VW Tayron (2025 m.) | 5 |
MG MGS5 EV (2025 m.) | 5 |
Tesla Model 3 (2025) | 5 |
Toyota C-HR PHEV (2024 m.) | 5 |
Voyah COURAGE (2025 m.) | 5 |
Kia EV3 (2025 m., su pakuote) | 5 |
Renault 4 E-Tech Electric | 4 |
Ford Tourneo Custom / E-Tourneo | 4 |
Opel/Vauxhall Grandland | 4 |
Peugeot 3008 / 5008 | 4 |
VW Transporter | 4 |
Kia EV3 (be pakuotės) | 4 |
Dacia Bigster (2024 m.) | 3 |
Ką iš tikrųjų reiškia įvertinimas?
EuroNCAP automobilius vertina keturiose kategorijose:
- Suaugusiųjų keleivių apsauga
- Vaikų keleivių apsauga
- Pažeidžiamų eismo dalyvių apsauga (pvz., pėsčiųjų)
- Apsaugos pagalbinės technologijos
Tam, kad automobilis būtų įvertintas 5 žvaigždutėmis, jis turi būti gerai įvertintas visose kategorijose ir jame turi būti įdiegtas susidūrimų išvengimo technologijų rinkinys.
Saugos lyderiai ir atsilikėliai
Gegužės 2025 m. EuroNCAP rezultatai rodo aiškią atskirtį: „Audi“, „Tesla“, „Toyota“ ir „Voyah“ aukščiausios klasės ir elektrifikuoti modeliai išsiskiria, o kai kurie įprasti ir biudžetiniai automobiliai vis dar atsilieka. Jei perkate saugų naują automobilį Lietuvoje ar bet kurioje kitoje ES šalyje, atidžiai stebėkite šiuos reitingus – jie gali išgelbėti gyvybę.
Kuriam iš šių modelių patikėtumėte savo šeimos saugumą? Pasidalykite savo nuomone komentaruose!