2025 m. „Lexus UX 300h F SPORT Design“ Europos rinkoje pasirodo kaip rafinuotas hibridinis miesto visureigis, kuriame dera prabanga, efektyvumas ir technologijos. Su visiškai nauja hibridine sistema, išvystančia 199 AG, šviežia multimedijos sistema ir aukščiausios klasės saugos funkcijomis išbandėme, kaip gerai jis veikia miesto gatvėse ir už jų ribų.
Testo tipas ir važiavimo sąlygos
Tai standartinis naujojo „Lexus UX 300h F SPORT Design“ kelio testas. Testuojamas modelis turi priekinių varomųjų ratų išdėstymą ir penktos kartos hibridinę jėgainę. Automobilis buvo bandomas Vilniaus miesto keliuose ir aplinkiniuose greitkeliuose, esant švelniam pavasario orui ir 14-20 °C temperatūrai. Bandymų metu rida neviršijo 3 000 km.
Važiavimo patirtis ir eksploatacinės savybės
UX 300h siūlo ramią, tačiau jautrią vairavimo patirtį. Dėl sustiprintos važiuoklės ir perreguliuotos pakabos automobilis posūkiuose jaučiasi tvirtai ir užtikrintai. Važiavimo kokybė švelni, ypač su 18 colių ratais, o kelio triukšmas įspūdingai slopinamas.
Variklis ir dinamika
Hibridinė jėgainė sujungia 2,0 litro benzininį variklį (152 AG) ir elektros variklį (113 AG), iš viso išvystantį 199 AG. Pagreitis yra tolygus, 0-100 km/val. laikas – 8,1 sekundės (FWD). Naujoji eCVT pavarų dėžė elgiasi natūraliau nei ankstesnės kartos, o sistema greitai reaguoja į Sport S arba Sport S+ režimus.
Degalų ekonomija ir elektrinis nuotolis
Oficialūs ir realaus naudojimo degalų sąnaudų rezultatai:
- Nurodytos degalų sąnaudos: 5,0-5,3 l/100 km
- Miesto rezultatas: 5,2 l/100 km
- Automobilių važiavimo greitkeliu rezultatas: 5,4 l/100 km
- Elektros režimas: nėra (savaime įkraunamas hibridas)
Interjeras ir borto technologijos
Interjere dera japoniškas minimalizmas ir šiuolaikinės technologijos. Tradicinio washi popieriaus įkvėpti prietaisų skydelio apvadai sukuria aukščiausios kokybės atmosferą. Priešais vairuotoją įrengtas 12,3 colių skaitmeninis prietaisų skydelis, prie kurio priderintas 12,3 colių „Lexus Link Pro“ informacinių ir pramoginių technologijų ekranas. Sistema palaiko belaides „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ funkcijas, pasižymi intuityviu išdėstymu ir jautria grafika.
Praktiškumas ir kasdienis naudojimas
Nors UX yra vienas iš mažesnių „Premium“ klasės visureigių, jis vis tiek pasižymi padoriu praktiškumu. Ant galinių sėdynių gali sėdėti du suaugusieji, o 320 litrų bagažinėje telpa kasdieniai pirkiniai ar nedidelis bagažas. Automobilio ilgis – vos 4495 mm, todėl jis puikiai tinka ankštose miesto erdvėse. Naudojant „Lexus Link+“ programėlę galima nuotoliniu būdu valdyti klimato sistemą, užraktus ir stebėti automobilio būklę.
Valdybos išlaidos ir patikimumas
UX 300h F SPORT Design, kurio pradinė kaina Lietuvoje yra apie 51 000 eurų, siūlo gausų įrangos paketą. Lexus patikimumo reputacija yra tvirta, o hibridinė sistema reikalauja minimalios priežiūros. Automobiliui suteikiama 3 metų/100 000 km garantija, o hibridiniams komponentams – iki 5 metų.
Techninės specifikacijos
Specifikacija | Vertė |
---|---|
Variklis | 2,0 l benzininis + elektros variklis (savaime įkraunamas hibridinis) |
Iš viso galia | 199 AG (146 kW) |
Pavarų dėžė | eCVT |
Degalų sąnaudos | 5,0-5,3 l/100 km |
Buitinė erdvė | 320 l |
Spartėjimas (0-100 km/val.) | 8,1 s (FWD) |
Alternatyvos ir konkurentai
- BMW X1 sDrive18i – daugiau bagažinės vietos, mažiau hibridinių technologijų
- Volvo XC40 B3 – sklandesnis variklis, didesnės degalų sąnaudos
- Audi Q3 35 TFSI – aukščiausios klasės ženkliukas, ne hibridinis
Pliusai ir minusai
- Pliusai: Mažos degalų sąnaudos, prabangus interjeras, aukščiausio lygio saugos funkcijos
- Priešybės: Maža segmentui bagažinė, didesnė bazinė kaina
Galutinis verdiktas ir įvertinimas
Vertinimas: 4,4 / 5
2025 m. „Lexus UX 300h F SPORT Design“ yra rafinuotas miesto visureigis, pasižymintis efektyviomis eksploatacinėmis savybėmis, komfortu ir pažangiomis technologijomis. Jis nėra pats erdviausias, tačiau tai patrauklus paketas miesto vairuotojams, siekiantiems prestižo ir tvarumo.
Ką manote? Ar rinktumėtės šį automobilį vietoj BMW ar „Volvo“? Palikite komentarą arba pasidalykite apžvalga su savo tinklu!