„Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid“ su 155 arklio galių ST-Line X apdailos versija žada įdomų stiliaus, efektyvumo ir veržlumo derinį. Atlikome išsamų automobilio bandymą keliuose, kad įsitikintume, ar tai sportiškas miesto krosoveris, ar praktiškas kasdienis kompanionas. Pateikiame pirmąją visos mūsų apžvalgos dalį.
Testo tipas ir važiavimo sąlygos
Šis bandymas yra pirmasis 2025 m. „Ford Puma ST-Line X Hybrid“ ilgalaikio vertinimo etapas. Testuotame modelyje sumontuotas 1,0 l „EcoBoost“ švelniai hibridinis variklis, išvystantis 155 AG. Automobilio odometro skaitiklyje buvo mažiau nei 5 000 km, jis buvo vairuojamas Vilniaus miesto gatvėmis ir užmiesčio keliais, įskaitant keletą trumpų greitkelio atkarpų. Sąlygos buvo tipiškos pavasariui Lietuvoje, temperatūra siekė apie 16-22 °C.
Važiavimo patirtis ir eksploatacinės savybės
„Puma“ stebina įtraukiančia vairavimo dinamika. Dėl „Ford Fiesta“ pagrindo ji yra judresnė nei daugelis B-SUV segmento konkurentų. Vairo mechanizmas reaguoja jautriai ir tiksliai, todėl juo malonu važiuoti siauromis miesto gatvėmis ir posūkiuose.

Variklis ir dinamika
1,0 l 3 cilindrų „EcoBoost“ variklis su turbokompresoriumi, suporuotas su švelnia hibridine sistema, užtikrina sklandų pagreitį. Nors tai nėra visiškas hibridas, 48 V sistema padeda įsibėgėjant ir važiuojant atbuline eiga, taip padidindama efektyvumą. 155 AG galios pakanka energingam pagreitėjimui, o variklio keliamas triukšmas gerai prislopinamas važiuojant įprastu režimu. Pasirinkus sportinį režimą, jis prideda subtilų riaumojimą, kad vairavimas teiktų malonumą.
Degalų ekonomija ir elektrinis nuotolis
Gamintojo ir realiųjų sąnaudų palyginimas:
- Nurodytos degalų sąnaudos: 5,4 l/100 km
- Važiavimo mieste rezultatas: 6,1 l/100 km
- Važiavimas užmiestyje: 4,9 l/100 km
- Elektrinė varomoji jėgainė: netaikoma (lengvasis hibridas)
Interjeras ir borto technologijos

Salono dizainas yra stilingas ir sportiškas. ST-Line X ypatybės – plokščiadugnis odinis vairas su raudonomis siūlėmis ir atraminės „Sensico“ odos sėdynės. 12 colių SYNC 4 informacinių ir pramoginių sistemų jutiklinis SYNC 4 ekranas pasižymi aiškia grafika ir padoriu reagavimu, nors kai kurios klimato funkcijos yra paslėptos meniu. Priešais vairuotoją esantis 12,8 colio skaitmeninis klasteris pritaiko savo išvaizdą priklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo ir yra lengvai įskaitomas.
Praktiškumas ir kasdienis naudojimas

Nepaisant kompaktiškų matmenų, „Puma“ atrodo stebėtinai erdvi. Priekinių sėdynių komfortas puikus, o gale patogiai telpa du suaugusieji. Bagažinės talpa yra pirmaujanti klasėje – 456 litrai, o ją padidina išmanioji „Ford MegaBox“ – vandeniui atspari 80 litrų talpos daiktadėžė po grindimis su išleidimo kamščiu. Atlenkus galines sėdynes santykiu 60:40, bendra krovinių erdvė padidėja iki 1216 litrų. Reguliuojamos grindys leidžia lengvai pakrauti krovinį ir išlaikyti lygų paviršių.
Savikaina ir patikimumas
„Ford“ techninės priežiūros tinklas Lietuvoje yra gerai išplėtotas. Puma suteikiama 5 metų garantija. Kadangi Puma yra sukurta ant patikrintos „Fiesta“ platformos ir varoma plačiai naudojamu „EcoBoost“ varikliu, tikimasi, kad patikimumas bus solidus. Tikėtinas nusidėvėjimas yra vidutinis, tačiau ST-Line komplektacija dėl savo išvaizdos ir populiarumo gali geriau išlaikyti vertę.
Techninės specifikacijos
Specifikacija | Vertė |
---|---|
Galinis | 1,0 l „EcoBoost“ 3 cilindrų + 48 V švelniai hibridinis |
Iš viso galia | 155 AG (114 kW) |
Degalų sąnaudos | 5,4 l/100 km (deklaruojama) |
Buto talpa | 456 – 1216 l |
Greičiausias greitis | 200 km/h |
Alternatyvos ir konkurentai
- Renault Captur E-Tech – daugiau elektrifikacijos, mažiau sportiškas
- Peugeot 2008 – geresnis dizainas, ne toks judrus
- Volkswagen T-Cross – konservatyvesnis, prastesnė standartinė įranga
Pliusai ir minusai
- Pliusai: Įtraukiantis valdymas, įmantrus bagažinės dizainas, sportiškas stilius
- Prieš: Klimato kontrolės sąsaja, ankštas galinis suolas trims suaugusiesiems
Galutinis verdiktas ir įvertinimas
Vertinimas: 4,3 / 5
„Ford Puma ST-Line X“ išpildo savo pažadą – jis stilingas, įdomus ir praktiškas. Nors tai nėra visiškai hibridinis automobilis, jis pakankamai efektyvus kasdieniam naudojimui, o „MegaBox“ keičia gyvenimo būdą mieste.
Ką manote? Ar vairuotumėte šios komplektacijos „Ford Puma“? Pasidalykite savo nuomone komentaruose arba nusiųskite ją kolegai vairuotojui!