Prabangių automobilių gamintoja „Porsche“ susiduria su vis didesniais finansiniais sunkumais, nes paskelbė apie beveik 4 000 darbo vietų mažinimą ir paskelbė antrą įspėjimą apie pelną vos per du mėnesius.Trečiadienį po pietų Frankfurte bendrovės akcijos atpigo 4,9 %, o tai rodo didėjantį investuotojų susirūpinimą dėl jos ateities.
Mažėja pardavimai ir pelno marža
„Porsche“ pranešė, kad 2024 m. bendros pardavimo pajamos sudarė 40,1 mlrd. eurų, t. y. 1 proc. mažiau nei praėjusiais metais. Nepaisant bandymų sušvelninti nuostolius konkurencingesnėmis kainomis ir pritaikymo galimybėmis, bendrovė vis dar susiduria su sunkumais.
Vokietijos automobilių gamintojo veiklos pelnas sumažėjo iki 5,6 mlrd. eurų, t. y. smarkiai sumažėjo nuo 7,3 mlrd. eurų 2023 m. Todėl jos veiklos pelningumas sumažėjo nuo 18 % iki 14,1 %, o tai rodo mažesnes pelno maržas itin konkurencingoje rinkoje.

Masiniai atleidimai ir išlaidų mažinimo priemonės
„Porsche“ įgyvendina agresyvias sąnaudų mažinimo priemones, siekdama padidinti efektyvumą. Įmonė patvirtino, kad iki 2029 m. panaikins apie 1900 darbo vietų, o dar 2000 darbuotojų neteks darbo iš karto, nes pasibaigs terminuotos sutartys.
Nukentėję darbuotojai raginami sutikti su išeitinėmis išmokomis arba ankstyvo išėjimo į pensiją galimybėmis, nes tai yra platesnio masto restruktūrizavimo, kuriuo siekiama stabilizuoti bendrovę, dalis.

Investicijų planai gali pakenkti pelnui 2025 m.
Nepaisant finansinių sunkumų, „Porsche“ žengia drąsų žingsnį ir investuoja 800 mln. eurų į naujus hibridinius ir vidaus degimo variklių modelius. Tokia strategija laikoma būtinu žingsniu siekiant išlaikyti pozicijas rinkoje, tačiau analitikai įspėja, kad trumpuoju laikotarpiu ji gali neigiamai paveikti pelną.
„AJ Bell“ investicijų direktorius Russas Mouldas nurodė, kad visa automobilių pramonė susiduria su sunkumais dėl besikeičiančių elektrinių transporto priemonių (EV) reglamentų, didėjančios Kinijos konkurencijos ir mažėjančios vartotojų paklausos.
„Porsche“ šiuos iššūkius dar labiau apsunkina tiekimo grandinės problemos ir naujų modelių diegimo vėlavimas. Dabar, kai taikomi papildomi tarifai, „Porsche“ bus dar sunkiau pasiekti savo tikslą – 20 % pelno maržą“, – sakė Mouldas.

Ar „Porsche“ gali atsigauti?
„Volkswagen“ priklausantis prekės ženklas kelia ambicingus tikslus, tikėdamasis vidutinės trukmės laikotarpiu pasiekti 15-17 proc. pardavimų grąžą ir galiausiai pasiekti 20 proc. pelno maržos tikslą. Tačiau ateityje laukia sudėtingas kelias, o trumpalaikės kovos gali tęstis.
Kaip manote, ar „Porsche“ atsigaus, ar tai ilgalaikio nuosmukio pradžia? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!