„Toyota“ visame pasaulyje atšaukia 2700 naujai pradėtų gaminti visiškai elektrinių visureigių, nes kyla pavojus, kad jų ratai gali atsiskirti.
Didžiausias pasaulyje automobilių gamintojas pagal pardavimus Japonijos transporto ministerijai pateikė informaciją apie bZ4X modelių atšaukimą.
Iš visų automobilių, kuriems taikomas atšaukimas, apie 2 200 skirta Europai, 260 – Jungtinėms Valstijoms, 10 – Kanadai ir 110 – Japonijai, pranešė bendrovė.
„Po mažos ridos naudojimo visi rato stebulės varžtai gali atsilaisvinti tiek, kad ratas gali atsiskirti nuo transporto priemonės. Jei ratas atsiskiria nuo transporto priemonės važiuojant, gali būti prarasta transporto priemonės kontrolė ir padidėti avarijos rizika“, – teigiama ketvirtadienį paskelbtame „Toyota“ pranešime.
„Problemos priežastis ir vairavimo būdai, kuriais ši problema gali pasireikšti, vis dar tiriami. Niekas neturėtų vairuoti šių transporto priemonių, kol nebus atliktas trūkumų šalinimas“.
Japonijos saugos reguliavimo institucija teigė, kad dėl staigių posūkių ir staigaus stabdymo gali atsilaisvinti stebulės varžtas, todėl kyla pavojus, kad ratas gali atsiskirti nuo transporto priemonės.
Ji teigė, kad jai nėra žinoma apie jokias avarijas, kilusias dėl šio defekto, tačiau patarė vairuotojams nebenaudoti transporto priemonės, kol problema bus išspresta.
Elektros ambicijos
„Toyota“, kuri įsipareigojo išleisti daugiau nei 35 mlrd. dolerių (33 mlrd. eurų), kad iki 2030 m. išleistų 30 visiškai elektrinių modelių, patyrė nemalonumų.
Toyota palyginti vėlai įsitraukė į elektromobilių rinką, kurioje šiuo metu dominuoja „Tesla“, o savo elektrinį visureigį Japonijoje pristatė mažiau nei prieš du mėnesius.
Ketvirtadienį korporacija „Subaru Corp“ taip pat pranešė, kad dėl tos pačios priežasties visame pasaulyje atšaukia apie 2 600 pirmojo kartu su „Toyota“ sukurto visiškai elektrinio automobilio „Solterra“ vienetų.