Sunku apsisaugoti nuo priekinio stiklo pažeidimų. Jau kurį laiką galima įsigyti specialių plėvelių, kuriomis padengiamas priekinio stiklo paviršius, tačiau tai yra didelės išlaidos, kurias verta naudoti tik naujuose automobiliuose. Ar dėl nedidelių įskilimų reikia iš karto keisti priekinį stiklą? Nebūtinai!
Ant priekinio automobilio stiklo gali tiesiog netikėtai atsirasti atplaiša. Nedidelis akmenukas gali sukelti žalą, pavyzdžiui, prieš mūsų akis gali atsirasti vadinamosios žvaigždės ar pusmėnulio formos. Pirmas dalykas, kuris ateina į galvą, yra tai, kad turime jį pakeisti. Taigi išsiaiškinkime, kaip veiksmingai spręsti šią problemą neišleidžiant daug pinigų.
Skilęs priekinis automobilio stiklas. Nuo ko pradėti?
Pastebėję pažeidimą, kuo greičiau užklijuokite vietą skaidria juosta. Tai neleis defekte susikaupti nešvarumams, o tai yra svarbu, nes didelis nešvarumų sluoksnis gali sutrukdyti sutaisyti stiklą. Remontas gali būti atliekamas, kai stiklo defekto vieta yra ne didesnio kaip 22-24 mm skersmens, t. y. maždaug 1 euro monetos dydžio.
Be to, jis turi būti bent 10 cm atstumu nuo artimiausio stiklo krašto. Šiuolaikiniuose automobiliuose dažniausiai montuojami laminuoti priekiniai stiklai, kuriuose atsiranda dviejų tipų defektų: linijiniai įtrūkimai ir įskilimai. Jiems taisyti naudojama derva, o pataisytos dalies stiprumas svyruoja apie 90 proc. pradinio stiklo stiprumo. Dervos struktūra šiek tiek skiriasi nuo stiklo, todėl ji skirtingai laužia šviesą. Todėl remonto darbai paliks tik nedidelę žymę, kuri neturės įtakos transporto priemonės komfortui ir saugumui. Taip pat turėtumėte žinoti, kad atliekant remonto darbus kyla rizika, kad įtrūkimas gali išplisti toliau, todėl, deja, teks keisti komponentą nauju.
Stiklo įdaužų remontas pas specialistus
Remontas (priklausomai nuo įtrūkimo tipo) trunka nuo 20 iki 60 minučių. Pirmasis darbų etapas – įvertinti vietos žalą, ją išvalyti ir užpildyti. Po kurio laiko kompozitas sukietinamas, šlifuojamas ir galiausiai darbuotojas poliruoja vietą. Šią paslaugą teikiančių įmonių netrūksta, o kainoraštis prasideda nuo maždaug 70 eurų. Linijinius įtrūkimus reikia taisyti atsargiai, nes tokio tipo defektai yra progresuojančio pobūdžio. Kai kuriose dirbtuvėse siūloma juos sutaisyti, tačiau įtrūkimo ilgis neturi viršyti 10 cm. Deja, tokio remonto efektyvumas yra labai mažas, o nesudėtingas naujų ir naudotų atsarginių dalių prieinamumas pamažu išstumia šią paslaugą iš rinkos.
Savarankiškas automobilio stiklo remontas
Be to, parduodami specialūs rinkiniai, kad galėtumėte patys atlikti remontą namų sąlygomis. Jums tereikia apsilankyti artimiausioje auto dalių parduotuvėje ir pasirinkti tinkamą produktą. Prieš perkant verta perskaityti klientų atsiliepimus internete.
Darbas prasideda nuo atplaišos valymo, tada montuojamas kryžminis elementas. Tada pritvirtinkite skersinį elementą su siurbtukais taip, kad centrinė skylė būtų tiksliai virš pažeidimo. Aplikatorius įsukamas į kryžminio laikiklio vidurį taip, kad jo galiukas liestųsi su remontuojama vieta.
Kitas žingsnis – į aplikatoriaus skylutę įpilti reikiamą klijų kiekį ir užsukti stūmoklį, išlaikant 2-3 mm tarpą. Iš automobilio vidaus patikrinkite, ar atplaiša pripildyta klijų, jei ne, lengvai priveržkite stūmoklį.
Maždaug po 15 minučių stūmoklį galima atsukti nuo aplikatoriaus. Palaukite, kol vakuumas ištrauks orą, tada užsukite stūmoklį ir patikrinkite, ar plyšys tinkamai užpildytas. Jei taip, galime nuimti skersinį elementą.
Tada uždenkite suremontuotą dalį plėvele ir išleiskite automobilį į saulės šviesą. Po ekspozicijos nuimame plėvelę ir pridėtu peiliuku pašaliname klijų perteklių. Svarbu atminti, kad ne visus pažeidimus galime pašalinti patys. Jei kas nors nepavyksta, stiklas turės būti pakeistas, nes aprašyto proceso negalima pakeisti.
Automobilio stiklo keitimas
Priekinio stiklo keitimo procesas jau reikalauja šiek tiek daugiau darbo. Tam reikia išardyti visą stiklą, tarpines, spaustukus, valytuvų rankenas ir specialiais įrankiais bei viela išpjauti stiklą. Kitas žingsnis – pašalinti senus klijus ir korozija, jei tokia yra. Pavyzdžiui, į surūdijusį kėbulą įklijuotas priekinis stiklas gali skleisti daugiau triukšmo ir lietaus vandens į saloną. Kraštutiniais atvejais taip sumontuotą detalę gali išstumti oro pagalvė, o tai kelia tiesioginę grėsmę keleivių sveikatai ir gyvybei.
Gerai paruoštas korpusas leidžia pritvirtinti stiklą naudojant tam skirtus cheminius reagentus ir klijus. Pakeitimo trukmė priklauso nuo konkretaus automobilio būklės ir modelio bei klijų džiūvimo laiko – paprastai nuo 2 iki 5 valandų. Priekinio stiklo keitimas kainuoja nuo 60 iki 100 eurų, šoninio stiklo keitimas – nuo 50 iki 70 eurų, o galinio stiklo keitimas – ne daugiau kaip 100 eurų. Priekinis, šoniniai ar galinis stiklas į keitimo paslaugą neįskaičiuotas.
Ar visada tai būna nuo smūgio akmeniu?
Ne visada. Priekinis stiklas taip pat gali įtrūkti dėl didelių temperatūrų skirtumų, taip pat po neprofesionalaus keitimo arba dėl įtempto ir surūdijusio automobilio kėbulo.