Europos Sąjunga tikisi, kad iki 2030 m. jos keliais važinės 30 mln. nulinės taršos elektromobilių, o nuo 2035 m. planuoja uždrausti naujų benzininių ir dyzelinių automobilių pardavimą.
Tačiau šiuo metu vairuotojams, svarstantiems galimybę persėsti į elektromobilį, dažnai trukdo ilgas įkrovimo laikas.
Laukimas, kol baterijos bus įkrautos, netrukus gali tapti praeitimi.
Kinijos elektromobilių gamintojas „NIO“ Danijoje atidarė pirmąją Europoje „Power Swap Station“, į kurią vairuotojai gali užsukti ir pasikeisti išsikrovusį akumuliatorių į visiškai įkrautą.
Automobiliui įvažiavus į stotį, visas procesas vyksta autonomiškai: stotis pakelia automobilį, mechaniškai atsuka ir išima išsikrovusį akumuliatorių bei pakeičia jį įkrautu, taip padidindama nuvažiuojamą atstumą iki 500 km.
Visas procesas trunka apie penkias minutes.
Tuo tarpu stotis lėtai įkrauna turimus akumuliatorius. „NIO“ teigia, kad lėtai įkraunant akumuliatorius, jie taip pat lėčiau nyksta ir galiausiai tarnauja ilgiau.
„NIO“ duomenimis, pasaulyje jau veikia daugiau kaip 1100 energijos mainų stočių, daugiausia Kinijoje. Šiais metais ji planuoja atidaryti daugiau kaip 100 stočių visoje Europoje.
„Tai, ką dabar kuriame, vadiname kelionių produktu. Stoteles statome tarp didžiųjų miestų, kad žmonės, kurie paprastai važiuoja toli. O paskui, kitoje bangoje, jas statysime arčiau didžiųjų miestų ir eismo mazgų, kad šiek tiek praplėstume jų perspektyvas“, – sakė Michaelas Salomonas, laikinasis „NIO“ Danijoje galios vadovas.
Bendrovės duomenimis, 80 proc. danų elektromobilių vairuotojų savo automobilius įkrauna savo kiemuose.
„NIO“ tiki, kad jų baterijų keitimo stotelė leis tiems, kurie neturi privažiavimo ar kintamosios srovės įkroviklio namuose, turėti veikiantį akumuliatorių, kai tik jiems prireiks.
Akumuliatoriaus keitimo privalumai ir trūkumai
Ekspertai teigia, kad reikia bendro standarto, kad tokios energijos keitimo stotys veiktų efektyviai.
„Pagrindinis „NIO Power Swap“ trūkumas yra tas, kad norint naudotis naujomis baterijų keitimo stotelėmis, reikia važiuoti NIO automobiliu“, – sakė Danijos elektrinių transporto priemonių asociacijos atstovas Mortenas Haagensenas Elmose.
Tačiau jis įžvelgia tam tikrą technologijos potencialą, galbūt skirtą vairuotojams, negalintiems įkrauti automobilio namuose arba nenorintiems keisti savo vairavimo įpročių.
„Jei iš tikrųjų svarstote galimybę pereiti nuo VDV (vidaus degimo variklio) automobilio prie elektromobilio ir jums nelabai patinka idėja apie įkrovimą apskritai, tuomet tokiems vairuotojams iš tikrųjų galėtų būti prasminga keisti baterijas“, – sakė jis.
Akumuliatorių keitimas nėra nauja koncepcija. Kalifornijoje įsikūręs elektromobilių prekės ženklas „Better Place“, kuris reklamavo akumuliatorių keitimo stoteles, 2013 m. bankrutavo.
Praėjus dešimčiai metų, „NIO“ mano, kad jai pasiseks labiau, atsižvelgiant į ES nulinės taršos tikslus, ir kad plačiai paplitęs elektromobilių naudojimas bei didėjanti jų paklausa gali padaryti šią koncepciją populiarią tarp vairuotojų.
Prekės ženklas siekia, kad iki šių metų pabaigos visame pasaulyje būtų įrengta daugiau kaip 2 300 energijos keitimo stočių.
Šaltinis: euronews.com