Liepos mėnesį Prancūzijoje, Baunės kaime vairuotojai pagrindinėje sankryžoje susidūrė su keliomis perbrauktomis baltomis kelio linijomis, kurios, mero teigimu, privertė juos sulėtinti greitį.
Nedideliame vakarų Prancūzijos kaime kelių pagrindinių kelių sankryžoje netikėtai atsirado nauja susikertančių baltų linijų serija.
Meras sako, kad taip siekiama paskatinti vairuotojus sulėtinti greitį vietovėje, kurioje leistinas greitis turėtų būti 20 km/h, tačiau vairuotojai kartais gali viršyti 50 km/h greitį.
„Tai 1 700 gyventojų turintis miestelis, kurį kerta trys pagrindiniai apygardos keliai, o konkrečiai šioje vietoje – du. Žmonės važiuoja greitai, todėl sudėtinga priversti juos sulėtinti greitį ir įrengti veikiančius kelio ženklus“, – sakė Žanas Šarlis Prono, Loire-Authion, septynių kaimų grupės, įskaitant Bauné, kurioje yra sankryža, meras.
Jis pridūrė, kad tai buvo regiono išrinktų pareigūnų ir didesnio Anžero regiono metropolinio regiono diskusija.
Tikslas – „apsunkinti kraštovaizdžio skaitymą, t. y. sukurti renginius, kurie atkreiptų vairuotojo dėmesį ir pasakytų, kas vyksta“, – pridūrė Prono, sakydamas, kad jie taip pat galėjo pridėti greičio slopinimo kalnelių, tačiau kaime jie gali būti triukšmingi.
Vairuotojus išblaško baltos linijos
Keista konfigūracija sulaukė didelio atgarsio vietos spaudoje ir socialiniuose tinkluose, daugelis klausė, kodėl miestas nusprendė taip keistai nubrėžti eismo linijas ir ar apskritai turi teisę tai daryti.
Daugelis socialinės žiniasklaidos vartotojų kritikavo šį žingsnį, sakydami, kad jis greičiausiai suklaidins vairuotojus, o ne privers juos važiuoti lėčiau.
„Ar merui viskas gerai… tai ne jo privatus sodas“, – komentavo vienas socialinės žiniasklaidos vartotojas įrašą su naujosios konfigūracijos nuotraukomis.
Vienas naudotojas pavadino ją „kvaila ir pavojinga“, o kitas klausė, kur pėstieji galėtų pereiti kelią tarp visų linijų.
Prono sakė, kad konfigūracija nėra „galutinė“, tačiau išrinktieji pareigūnai norėjo greitai padaryti kažką, kas gali veikti ir dabar, kad sulėtintų vairuotojus.
„Šiuo metu tai veikia“, – pridūrė jis, – pastebėta, kad vairuotojai sankryžoje sulėtina greitį.
„Suprantu, kad tai gali dezorientuoti ir kad turime būti atsargūs, ypač vyresnio amžiaus žmonės“, – sakė jis.
ES siekia iki 2030 m. perpus sumažinti žuvusiųjų eismo įvykiuose skaičių
2022 m. ES eismo įvykiuose žuvo apie 20 600 žmonių. 2021 m. apie 52 proc. visų eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės, įvyko kaimo keliuose. Dar 39 proc. žuvo miestuose ir 9 proc. greitkeliuose.
Europos Komisija siekia iki 2030 m. perpus sumažinti žuvusiųjų eismo įvykiuose skaičių, užtikrindama saugias transporto priemones, infrastruktūrą ir naudojimąsi keliais bei kovodama su tokiomis tendencijomis kaip vairavimas išsiblaškius.
„Važiavimas pernelyg dideliu ar netinkamu greičiu kelia didžiausią grėsmę saugumui keliuose“, – teigiama Europos kelių eismo saugumo observatorijos ataskaitoje.
„Apskaičiuota, kad 10-15 proc. visų eismo įvykių ir 30 proc. visų mirtinų eismo įvykių yra tiesioginė greičio viršijimo arba netinkamo greičio pasekmė“.
Europoje saugiausi keliai yra Švedijoje ir Danijoje, o Rumunijoje ir Bulgarijoje – didžiausias žuvusiųjų keliuose skaičius. Pagal 2020 – 2021 metų statistiką, Lietuva užima 10 vietą.
Šaltinis: euronews.com