Automobilių saugos šalininkai jau daugelį metų ragina griežčiau reglamentuoti vairuotojų stebėjimo sistemą.
„Tesla“ atšaukia beveik visus JAV parduotus automobilius (daugiau kaip 2 mln. visų modelių), kad ištaisytų sistemos, kuri turėtų užtikrinti, kad vairuotojai, naudodamiesi autopilotu, būtų atidūs, defektą.
Trečiadienį JAV saugos reguliavimo institucijų paskelbtuose dokumentuose teigiama, kad bendrovė išsiųs programinės įrangos atnaujinimą problemoms pašalinti.
Automobilis atšaukiamas po dvejus metus trukusio Nacionalinės greitkelių eismo saugumo administracijos atlikto tyrimo dėl kelių avarijų, įvykusių naudojantis iš dalies automatizuoto vairavimo sistema „Autopilot“. Kai kurios iš jų buvo mirtinos.
Agentūra teigia, kad jos atlikto tyrimo metu nustatyta, jog „Autopilot“ metodas, kuriuo siekiama užtikrinti, kad vairuotojai atkreiptų dėmesį, gali būti netinkamas ir gali lemti numanomą netinkamą sistemos naudojimą.
Atšaukimas apima Y, S, 3 ir X modelius, pagamintus nuo 2012 m. spalio 5 d. iki šių metų gruodžio 7 d.
Automatinio vairavimo ir eismą suvokianti kruizo kontrolė
Dokumentuose teigiama, kad programinės įrangos atnaujinime numatytos papildomos kontrolės priemonės ir įspėjimai, „kad vairuotojas būtų dar labiau skatinamas laikytis nuolatinės atsakomybės už vairavimą“.
Atnaujinimas turėjo būti išsiųstas tam tikroms paveiktoms transporto priemonėms antradienį, o likusioms – vėliau, sakoma dokumentuose. Autopilotas apima funkcijas, vadinamas „Automatinis vairavimas“ (angl. Autosteer) ir „Eismą suvokianti kruizo kontrolė (angl. Traffic Aware Cruise Control). Programinės įrangos atnaujinimas, matyt, apribos, kur galima naudoti „Automatinį vairavimą“.
„Jei vairuotojas bandys įjungti funkciją „Automatinis vairavimas“, kai nėra sąlygų ją įjungti, funkcija įspės vairuotoją, kad ji nepasiekiama, naudodama vaizdinius ir garsinius signalus, ir funkcija neįsijungs“, – teigiama atšaukimo dokumentuose.
Priklausomai nuo „Tesla“ techninės įrangos, papildoma kontrolė apima „ryškesnius“ vaizdinius įspėjimus, supaprastintą „Automatinio vairavimo“ įjungimo ir išjungimo būdą, papildomus patikrinimus, ar sistema naudojama ne kontroliuojamuose įvažiavimo keliuose ir artėjant prie eismo kontrolės įrenginių, „ir galimą sistemos naudojimo sustabdymą, jei vairuotojas pakartotinai neįrodo nuolatinio ir ilgalaikio atsakingo vairavimo“, sakoma dokumentuose.
Atšaukimo dokumentuose teigiama, kad agentūros tyrėjai nuo spalio mėn. susitiko su „Tesla“, kad paaiškintų „preliminarias išvadas“ dėl stebėsenos sistemos taisymo. Jame teigiama, kad „Tesla“ nesutiko su agentūros atlikta analize, tačiau gruodžio 5 d. sutiko su atšaukimu, siekdama išspręsti tyrimo problemą.
Automobilių saugos gynėjai jau daug metų ragina griežčiau reglamentuoti vairuotojo stebėjimo sistemą, kuri daugiausia nustato, ar vairuotojas laiko rankas ant vairo. Jie ragino įrengti kameras, kurios užtikrintų, kad vairuotojas atkreipia dėmesį, ir kurias naudoja kiti automobilių gamintojai, naudojantys panašias sistemas.
„Autopilotas“ gali automatiškai vairuoti, greitinti ir stabdyti savo eismo juostoje, tačiau tai yra pagalbinė vairuotojo sistema ir, nepaisant pavadinimo, pati vairuoti negali. Nepriklausomais bandymais nustatyta, kad stebėjimo sistemą lengva apgauti, todėl vairuotojai buvo pagauti vairuojantys išgėrę ar net sėdintys ant galinės sėdynės.
Saugos agentūrai pateiktoje defektų ataskaitoje „Tesla“ teigė, kad „Autopiloto“ kontrolės priemonės „gali būti nepakankamos, kad užkirstų kelią vairuotojo piktnaudžiavimui“.
Anksti trečiadienį buvo paliktas pranešimas, kuriuo buvo prašoma pateikti daugiau Austino (Teksaso valstija) bendrovės komentarų.
Savo interneto svetainėje „Tesla“ teigia, kad „Autopiloto“ ir sudėtingesnė „Visiško savarankiško vairavimo“ (angl. Full self driving) sistema negali važiuoti savarankiškai ir yra skirtos padėti vairuotojams, kurie turi būti pasirengę visada įsikišti. Visišką savarankišką vairavimą „Tesla“ savininkai bando viešuosiuose keliuose.
Pirmadienį „X“, buvusiame „Twitter“ tinkle, paskelbtame pareiškime „Tesla“ teigė, kad saugumas yra didesnis, kai įjungta autopiloto sistema.
Nuo 2016 m. NHTSA išsiuntė tyrėjus į 35 „Tesla“ avarijas, kurių metu, kaip įtaria agentūra, transporto priemonės važiavo naudodamos automatinę sistemą. Žuvo mažiausiai 17 žmonių.
Tyrimai yra dalis didesnio NHTSA atliekamo tyrimo dėl daugybės atvejų, kai „Tesla“, naudojančios autopiloto sistemą, atsitrenkė į stovinčias avarines transporto priemones, kurios likviduoja kitas avarijas. Praėjusiais metais NHTSA ėmė agresyviau nagrinėti „Teslas“ saugos problemas ir paskelbė apie daugybę atšaukimų ir tyrimų, įskaitant visiško savarankiško vairavimo programinės įrangos atšaukimą.
Gegužės mėnesį transporto sekretorius Pete’as Buttigiegas, kurio departamentui priklauso NHTSA, pareiškė, kad „Tesla“ neturėtų vadinti sistemos „Autopilotas“, nes ji negali vairuoti pati.
Trečiadienį NHTSA pareiškime teigiama, kad „Tesla“ tyrimas lieka atviras, „nes stebime „Tesla“ ištaisomųjų priemonių veiksmingumą ir toliau bendradarbiaujame su automobilių gamintoju, kad užtikrintume aukščiausią saugos lygį“.