• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 6 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Kaip išvažiuoti užklimpus sniege? Niekas negali pakeisti vieno įrankio

pagal Andžej Biaigo
2023.12.21, 11:04
Patarimai
A A
0
automobilis uzstriges ant apsnigtos kelio dangos
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Iškritus sniegui iš karto pastebime jo padarinius. Masė nuo kelio nuvažiavusių automobilių, bet taip pat ir keli, kurie stovėjo ant kelio ir būtų važiavę toliau, jeigu nebūtų sniego. Yra įvairiausių būdų, kaip išsivaduoti iš spąstų, bet neįsivaizduoju važiavimo tokiomis sąlygomis be vienos priemonės. Kaip išvažiuoti užklimpus sniege?

Būti palaidotam sniege nėra nieko ypatingo. Tai gali nutikti kiekvienam. Galite net neišvažiuoti iš šalutinio kelio, kai vienos pusės ratai yra ant slidžios sniego ar ledo plutos, o kita pusė stovi ant sniego. Neįkainojama priemonė tokioje situacijoje yra kastuvas. Pageidautina, kad tai būtų išgyvenimui skirtas kastuvas aštriu galu, kuris, sulankstytas, tilptų net į salono daiktadėžę. Nenoriu siūlyti konkretaus prekės ženklo, bet tokį kastuvą galite rasti už 10-20 eurų.

Kaip išvažiuoti užklimpus sniege? Kastuvas yra nepakeičiamas įrankis

Sniegą reikia nuvalyti ne tik nuo automobilio priekio ar po automobiliu, nes paprastai to net nereikia. Išskyrus tuos atvejus, kai braunatės per sniego pusnis, problema dažniausiai būna padangų sukibimas su žeme, o ne automobilio užkasimas. Nepaisant to, kastuvas yra ideali priemonė. Taip pat skaitykite: „Ar siauros padangos geriau tinka sniegui ir ledui? Išbandyta“.

Pirmiausia ieškoma praslydusio varančiosios ašies rato. Būtent per jį „išeina“ varomoji galia, todėl turime padidinti jo sukibimą, kad daugiau sukamojo momento pasiektų abu ratus. Taigi iškasame sniegą ar ledą tiesiai iš po padangos. Tačiau taip palikti negalime, nes ratas, nepaisant to, kad sukibimas ten yra, įstrigs duobėje. Reikia iškasti bent keliasdešimt centimetrų grunto ta kryptimi, kuria norite važiuoti. Tai padaryti padeda aštrus kastuvo galas – su plokščiaisiais tai padaryti pavyks kur kas prasčiau.

kastuvo naudojimas automobiliui uzstrigus sniege kaip isvaziuoti uzklimpus sniege

Pašalinę sniegą ir ledą iš po rato, galite bandyti važiuoti. Kai tai nepavyksta, nėra prasmės slysti. Geriau pereiti prie antrojo etapo, t. y. padidinti sukibimą su žeme. Norėdami tai padaryti, turite nuo kelio pakraščio paimti šiek tiek grunto. Žinoma, mieste tai padaryti bus sunku, tačiau už miesto ribų lengvai rasite žemės gabalėlį, kurį galima perkelti ant kelio. Jei stovite viduryje laukų, tai padaryti bus dar lengviau, nes žemė laukuose buvo suarta rudenį, ir vargu ar ūkininkas pasipiktins trimis ar keturiais kastuvais žemės. Vėlgi daug geriau naudoti kastuvą aštriu galu, nes net ir įšalusi žemė nesukelia didelio pasipriešinimo.

Skaitykite  Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Iš pakelės paimtas dirvožemis paskleidžiamas toje vietoje, kurioje atsikratėte sniego ar ledo. Kad padidintumėte tikimybę pajudėti iš vietos, pravartu kastuvą žemės paberti ir po kitu ratu. Tačiau ne tik tašką po padanga, bet padarykite kelių dešimčių centimetrų pėdsaką. Taip pat skaitykite: „Tai galite daryti, o to geriau nedaryti: 9 žiemos patarimai vairuotojams“.

Veiksmingi ir neveiksmingi triukai

Vairuotojai žino keletą gudrybių, tačiau dažnai tai būna iš pasakojimų išgirsti mitai. Geriausias pavyzdys – grindų kilimėlių klojimas. Nors ant šlapios žolės ar purvinos dangos tai gali pasiteisinti (nors taip būna retai), padėjus grindų kilimėlį tarp rato ir sniego ar ledo, paprastai jis iš po rato išlenda priešinga ratų sukimosi kryptimi, bet pabandyti visada galima. Galimai tai bus jūsų „išsigelbėjimo ratas“.

Ratų sukinėjimas į kairę ir į dešinę, kol „gazuojate“ taip pat neveikia. Tai iš visureigių pažįstamas metodas, veiksmingas su bekelės padangomis, kurios įsirėžia į žemę. Jis neveikia ant sniego, kuo jis kietesnis, ir visiškai beprasmis ant ledo. Tarsi to dar būtų negana, bandymas išvažiuoti susuktais ratais yra bergždžias, nes dėl varančiųjų ratų sukimosi atsiranda didesnis pasipriešinimas.

Kitas neveiksmingas būdas – priversti ratus taip slysti, kad padangos įšiltų ir ištirpdytų po jomis esantį sniegą arba ledą. Problema ta, kad tai veikia tik vietomis. Pasekmė yra ta, kad įlindus į duobę, iš jos išvažiuoti bus dar sunkiau. Į duobę patekęs ratas, net jei jis stovi ant prigludusio paviršiaus, bandydamas iš jos išvažiuoti slysta, o pasipriešinimas yra dar didesnis nei be duobės.

Stabdžių ir akceleratoriaus pedalo metodas veikia, tačiau tai priklauso nuo automobilio modelio ir senumo. Idėja ta, kad senesniuose automobiliuose buvo galima pridėti gazo, kad ratai pradėtų slysti, ir tuo pat metu stabdyti, kad padidėtų slystančio rato pasipriešinimas, taigi ir sukimo momentas kitam ratui, kuris yra ant prigludusio paviršiaus. Atsargiai manipuliuojant stabdžiais ir akceleratoriumi, atsiras trauka, kuri padės išvažiuoti. Geriausia tai daryti esant išjungtai traukos kontrolės sistemai.

Skaitykite  Nustatyk taip ir niekada nesusirgsi nuo oro kondicionieriaus

Tačiau tam tikru metu automobilių gamintojai pradėjo taikyti vadinamąjį stabdžių prioritetą. Tai reiškia, kad tuo pačiu metu paspaudus gazą ir stabdžius, variklio galia išjungiama. Praktiškai, paspaudus stabdį, sukimo momento perdavimas ratams nutrūksta, todėl pirmiau aprašytas metodas dažniausiai neveikia. Taip pat skaitykite: „7 gudrybės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui“.

Be to, mažai tikėtina, kad ratų oro išleidimas padės, ypač ant kietos dangos, pvz., sutankinto sniego ar ledo. Ir šiuo atveju nepainiokite bekelės technikos ant smėlio su važiavimu labai slidžiu, bet nedidelį pasipriešinimą keliančiu gruntu. Tai gali gerai veikti tik ant minkšto grunto (tirpstančio sniego ar šlapdribos).

Veiksmingas, bet su viena sąlyga – tai automobilio supimas. Sąlyga yra ta, kad automobilis turi bent šiek tiek pajudėti į priekį ir atgal. Tada greitai keičiame kryptį ir bandome iššokti iš spąstų. Deja, šis menas gali nepavykti kai kuriuose automobiliuose, ypač su automatinėmis pavarų dėžėmis, kurios ilgai keičia kryptį (pvz., su dviguba sankaba). Priešingai, CVT (bepakopė transmisija) arba „Toyota“ eCVT idealiai tinka šiai technikai.

Žymos: slidi kelio dangažiema
Dalintis230DalintisSiųstiDalintis40
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz